Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.5 V6 TDI] Gdzie tankujecie?


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio doznałem szoku :) Zatankowałem sobie ostatnio Shell V-Power Diesel. Z początku myślałem, że mi się zepsuł wskaźnik poziomu paliwa, gdyż jak normalnie wskazówka zaczynała opadać po przejechaniu 70 km od wyzerowania licznika, to przy tym paliwie miałem już 130, a wskazówka ciągle była na maksimum. Zaczęła opadać dopiero przy 150 km. Dziś zatankowałem znów do pełna i wyszło mi na tym paliwie spalanie 6,92 l/100km. Chyba już nie będę tankował niczego innego :) Fakt, że cena prawie 5zł za litr, ale myślę, że warto.

Dodam, że jeździłem tą samą trasą co zwykle i raczej styl jazdy nagle mi się nie zmienił. Jedyne co mogło mieć jeszcze wpływ na spalanie to fakt, że kilka ostatnich dni było zdecydowanie chłodniej i klima praktycznie nie chodziła.

Moim zdaniem to troche złudne zjawisko :)

Mialem juz kilka razy taka sytacje jak zmienialem paliwo z jednego na inne...

Ostatnio (w weekend) zalałem Vervę po dluzszym czasie Diesla Extra z Shell'a - i auto tez mi spalilo okolo litra mniej niz normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio doznałem szoku :) Zatankowałem sobie ostatnio Shell V-Power Diesel. Z początku myślałem, że mi się zepsuł wskaźnik poziomu paliwa, gdyż jak normalnie wskazówka zaczynała opadać po przejechaniu 70 km od wyzerowania licznika, to przy tym paliwie miałem już 130, a wskazówka ciągle była na maksimum. Zaczęła opadać dopiero przy 150 km. Dziś zatankowałem znów do pełna i wyszło mi na tym paliwie spalanie 6,92 l/100km. Chyba już nie będę tankował niczego innego :) Fakt, że cena prawie 5zł za litr, ale myślę, że warto.

Dodam, że jeździłem tą samą trasą co zwykle i raczej styl jazdy nagle mi się nie zmienił. Jedyne co mogło mieć jeszcze wpływ na spalanie to fakt, że kilka ostatnich dni było zdecydowanie chłodniej i klima praktycznie nie chodziła.

Moim zdaniem to troche złudne zjawisko :)

Mialem juz kilka razy taka sytacje jak zmienialem paliwo z jednego na inne...

Ostatnio (w weekend) zalałem Vervę po dluzszym czasie Diesla Extra z Shell'a - i auto tez mi spalilo okolo litra mniej niz normalnie.

Myślę, że jak koledzy będziecie zalewali raz Vervę a następnie Diesla Extra z Shell'a i tak na zmianę i za każdą zmianą auto będzie paliło o około 1l. mniej. To łatwo wywnioskować jak bardzo Wasze auta będą ekonomiczne po około 10 cyklach tankowań :naughty: :naughty: :naughty::decayed: :decayed: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

A tak na serjo to myślę, że zmiana producenta paliwa na jakościowo zbliżone nie może aż tak drastycznie zmniejszać spalania. Ja raczej nie doświadczyłem aż tak pozytywnych skutków pomimo, iż jak pisałem powyżej czasami tankuję Vervę a czasami Shell V-Power Diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry Flaj za OT ale w moim 1,9 było tak

przez rok lałem BP - zwykły lub Ultimate - efekt -> trzęsący się silnik ale niskie spalanie

przesiadłem się na Shell'a - wibracje o 50% niższe, za to na baku zrobiłem 70 km mniej. Co ciekawe na V-Power zaczął mocniej kopcić :kwasny:

planuję jeszcze sprawdzić Orlen

ps. na czym bym nie jeździł końcówki zawalone sadzą - jak w każdym traktorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestuj ekodiesla i verve. Mi palil na nich mniej niz na BP U.

Ja od pewnego czasu leje tylko V-Power'a i jestem zadowolony.

Na paliwie z "dodatkami" zawsze auto spali wiecej, nie ma sily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tankujcie na BP !!! - szczególnie w warszawie !!! - miałem bardzo nieprzyjemną sytuację w której zatankowałem co prawda inny samochód niż audi - peugeot 307 HDI do pełna, dojechałem do krakowa i drastyczny brak mocy, skakanie obrotów > samochód zostawiłem w warsztacie i w zastępczy. Po 4 godzinach dzwonią do mnie że jest do odebrania - zlali mi z baku troszkę próbki paliwa bo sami nie mogli uwierzyć, zamiast ropy była jakaś śmierdząca maź - śmierdziała jak aceton. Czyszczenie całego układu zlewanie paliwa itd... o kosztach tej roboty nie powiem bo to peugeot ... szkoda gadać.

Połowę próbki dostarczyłem do BP Polska wraz z pisemną reklamacją + opinia z serwisu peugeot jasno i wyraźnie stwierdzająca co się stało, faktura Vat z wyszczególnieniem czynności serwisowych+ dowód zakupu itd...

No a co na to szanowne BP. po 3 tygodniach otrzymałem pismo - szanowny kliencie zapewniamy, że poddaliśmy próbkę testom oraz sprawdziliśmy stację paliw na której odbyło się tankowanie i że nie stwierdziliśmy żadnych nieprawidłowości itd.. itp ... Ogólnie mówiąc sznowny kliencie pocałuj nas w d**ę, bo po 3 tygodniach już zatankowaliśmy na nowo zbiorniki i sprawę zamykamy :(. koszty naprawy pokryła firma (bo był to służbowy samochód) jednak osobiście bym się zachlastał gdybym miał tyle kasy wywalić z własnego portfela.

A tak wogóle i w szczególe polecam jak zawsze Shell Diesel Extra (bardzo bardzo) oraz ostatnio odkryłem i również się nie zawiodłem Łukoil - tanie i naprawdę dobre paliwo - sam byłem zdziwiony na baku w trybie mieszanym wyszło tyle co na Shell czyli +- 870 km - weźcie pod uwagę że w wawie są zajefajne korki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z BP miałem również nie miłe doswiadczenia, silnik nie równo pracował - brakowało mocy. Zdarzyło mi sie to dwa razy i nie tankuje na stacjach BP. Teraz tylko Orlen i Shell - na nich nigdy się nie zawiodłem. Paru znajomych też miało niemiłe doświadczenia z BP , więc kij im w oko... :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no... nie. Mi nic nie kopci :tongue4:

Bo masz V6 a nie 1.9 śruciak zbożowy :tongue4:

:polew: :polew: :polew: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na paliwie z "dodatkami" zawsze auto spali wiecej, nie ma sily.

Chętnie dowiem się, czemu tak jest. Ja rozumiem, ze powiedzmy paliwo z dodatkami ma ok 5% uszlachetniaczy, nie mającej wartości energetycznej dla silnika (czyt nie spalanych z uzyskaniem mocy). To jednak daje max 5% wzrostu spalania (spalisz 10 uszlachetnionego zamiast 9,5 l normalnego oleju). Pomijam tu, tak reklamowany przez koncerny efekt odwrotny (czyt. mniejsze spalanie). Zakładam, że pół litra na stówę mieści się w granicach błędu pomiaru, i nie oszukujmy się że jest inaczej. Teksty w stylu spalił mi 6.7 kiedyś a teraz na tej samej trasie mi pali 6.9 (odczyt z fiisu) są co najwyżej zabawne :) Także wytłumacz, jak to możliwe, że uszlachetnione pali zawsze więcej. I to odczuwalnie więcej. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj znajomy tankował tylko na orlenie swoje dwa auta pajero i a6 dodając ze to są auta nowe z salonu no i w obu siadła pompa paliwa diesel 6 lat pracowałem na stacji benzynowej o paliwach wiem sporo kto i jak kreci wałki a najlepszym dowcipem jest VERVA podziwiam tych co piszą ze lepiej idzie lepiej ciągnie mniej pali ci co takl piszą to naprawde nie mają pojęcia o paliwach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziwiam tych co piszą ze lepiej idzie lepiej ciągnie mniej pali ci co takl piszą to naprawde nie mają pojęcia o paliwach

no to napisz coś jeśli coś wiesz... nie każdy wie to co ludzie z branży :wink4:

ja jeżdzę na Vervie tylko dlatego że mam flotę , kilka razy zatankowałem samochód na innych stacjach i jak dla mnie różnic nie było żadnych , tak w osiągach jak i w spalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj znajomy tankował tylko na orlenie swoje dwa auta pajero i a6 dodając ze to są auta nowe z salonu no i w obu siadła pompa paliwa diesel 6 lat pracowałem na stacji benzynowej o paliwach wiem sporo kto i jak kreci wałki a najlepszym dowcipem jest VERVA podziwiam tych co piszą ze lepiej idzie lepiej ciągnie mniej pali ci co takl piszą to naprawde nie mają pojęcia o paliwach

Odczucia przyjacielu nie domowe laboratoria,tylko odczucia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. verva widział ktos jak powstaje verva przykładowo ajent stacji paliw orlen zamawia 20tys ON drugi ajent 16 tys ON jeden zamówił ON verva a drugi zwykły ON ale wszystko jedzie tą samą cysterną tylko u tego co zamówił verve kierowca wlewa dodatek z litrowej bytelki i tak powstaje najnowsza technologia to co wlewa to odrębny temat ....... najlepszymi paliwami mogą pochwalic sie nasi zachodni sąsiedzi na pomiarach cetanowych w ON mają najlepszy wynik wynik ...

TERAZ CO DO KONTROLI STACJI BENZYNOWYCH widzał ktos kiedys negatywny wynik po kontrolny nie ma to jak państwowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. verva widział ktos jak powstaje verva przykładowo ajent stacji paliw orlen zamawia 20tys ON drugi ajent 16 tys ON jeden zamówił ON verva a drugi zwykły ON ale wszystko jedzie tą samą cysterną tylko u tego co zamówił verve kierowca wlewa dodatek z litrowej bytelki i tak powstaje najnowsza technologia to co wlewa to odrębny temat ....... najlepszymi paliwami mogą pochwalic sie nasi zachodni sąsiedzi na pomiarach cetanowych w ON mają najlepszy wynik wynik ...

TERAZ CO DO KONTROLI STACJI BENZYNOWYCH widzał ktos kiedys negatywny wynik po kontrolny nie ma to jak państwowka

Eee... to jakieś schizy :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myślałem,że bp ruskie kupili :)[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 23:32_________________________________________________Wydaje mi się,że kręcą wszyscy i prawdopodobna jest teoria Orlenu,bo to sieć stacji powstała na bazie dawnego CPN-u.Opowieść z buteleczką,która została tu dzisiaj przedstawiona haczy o scenariusz do filmu ''Psy''.Mnie to nie rusza,bo mam w baku ekodiesla testowałem gnój z różnych stacji i sam nie wiem już który jest najmniej chrzczony,jest dobrze puki pompa żyje :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...