grzegorz77v Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Witam A6 C5 AFN 110 KM 2000 rok przebieg na zegarach 240 tys km Od jakiegoś czasu dziwne rzeczy dzieją sie z temp silnika, wskazówka chodziła miedzy 80 a 100 st C na zegarach, wcześniej zawsze stała o grubość wskazówki przed 90 st C, mój mechanik wymienił wiskozę ale ta z dolnej polki topran czy cos takiego, nic sie nie zmieniło, po śledzeniu wielu wątków na forum zainwestowałem w oryginalny termostat i wskazówka przestała chodzić tylko teraz stoi o grubość wskazówki przed 100 st C, dalej zgłębiając temat na forum zainwestowałem w czujnik temp tez z ASO, i nic sie nie zmieniło temp dalej przed 100 st C, a na kanale 49 na klimatroniku wyświetla wartość albo 13 albo 14, na kanale 51 czasami 0 a czasami cos rosnie od 90 do 130 a nawet czasami do 170, dziś podjechałem do elektryka który podpiął sie do sterownika i temp wskazywala na rozgrzany silniku 92 st i spadala jak samochód stal, nie był to VAG tylko cos innego, błędów nie było, szukając po kanalach klimatronika chyba na kanale 66 bądź 68 była wartość o 2 st niższa niż temp silnika , dodatkowo powiem ze nie ma ubytku płynu w zbiorniczku , olej tez jest czysty, na korku wlewu oleju nie ma osadu, na rozgrzanym silniku mozna odkrecić wlew do zbiorniczka i nic sie nie wylewa nic nie wybucha, zrobiłem tym autem z 70 tys km nigdy nie było żadnych problemów z temp moje pytanie czy rozkalibrowaly sie zegary?? jak włączam zapłon wskazówka leci na 70 st C a i wskaźnik paliwa jak rezerwa sie zapali to wskaźnik jest jeszcze na białej kresce Czy da sie z tym cos zrobić, bo trochę mnie te prawie 100 st jakoś stresuje, do wskazówki paliwa to juz sie przyzwyczaiłem zawsze tankuje jak sie zapali rezerwa i zawsze w okolicach 54-56 litr czy inwestowac w uszczelke pod glowica? pozdrawiam
Szakal Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Kolego przerabiam u siebie ostatnio to samo ,prawdopodobnie to wina zegarów. U mnie wskaźnik paliwa tez na grubosc wskaznika pokazuje mniej ,a i wskazówka od temp nawet na zimnym silniku wskakuje nieco na ponad 60stopni. Podepnij vaga i zrób test elementów wykonawczych w liczniku ,najpierw wskazówki przejada po całej skali po czym musza stanac w pionie (obrotomierz 3000rpm ,prędkosciomierz 100km/h ,90stopni na temp chłodziwa i połowe baku powinno wskazac) ,jezeli pokazuje inaczej to własnie licznik. Generalnie u mnie dobrze pokazał tylko obrotomierz ,reszta przekłamuje. Jak to naprawic ,szczerze jeszcze nie wiem bo nie zagłębiałem sie w temat
aju Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 no jak to naprawić? proste, rozbierasz zegary i poprawiasz wskazówki kręcąc je ZAWSZE W LEWO, jak się nie uda za 1 razem to trzeba zrobić pełne kółko w lewo
Szakal Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 aju to napewno dobry sposób? bo ja czytałem w jakims watku ze trzeba chyba cos przelutowywac
aju Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 ja tam tak zrobiłem już w niejednym angliku i wszytko gra Nie wiem co tam można lutować
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się