lukjar7 Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam, dzis byl u mnie kolega z paskiem ATJ. na kompie wskazania przeplywki przy dynamicznych próbach 600mg(sprawdzone w niedziele), otwieram filtr patrze wygląda ok, jaśniutki wszystko git, mysle przepływka, uswiadamiam sobie ze mam przepływke od octavii 2000r ALH no to podmieniamy i autko muł na maksa, nie wiem czy malucha bysmy tak wyprzedzili wiec wrzucamy starą przepływke i to samo ;( nie mam obecnie kompa z vagiem, bede miał jutro, myslicie moze ze cos nie łączyło(kostka nie łączyła)? gdzieś przerwa w obwodzie sie zrobiła ? czy moze jak wwaliłem przepływke z octavii to jakis błąd wyskoczył bo jednak moze mimo tego ze tamta przepływka wygladała identycznie jest inna? poradzcie coś bo ten samochód stoi w miejscu ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- problem rozwiązany, logiczne myslenie pomaga :gwizdanie: przepływomierz to nic innego jak potencjometr podlaczyłem vaga i sygnał przepływki poza zasięgiem, mysle kostka, kable cos nie łączy. przyszedł mi pomysł aby przepływomierz zastąpić diodą wiec wpiałem ją zamiast przepływki w pin 4 i 5 z kierunkiem 4----->5 i autko odzyło, tylko radze odsunąć się od tłumika bo ostro zacznie dymić co mojemu najgorszemu przypuszczeniu dwie przepływki które miałem pożegnały się z życiem jutro będzie nowa i Turbo Devil Inside odżyje bo teraz nie dam mu wiecej niż 50 koni [br]Dopisany: 20 Luty 2008, 19:46 _________________________________________________edit
szogun0 Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Przepływomierz to nie potencjometr. To raczej coś w stylu rezystora PTC lub NTC. I nie diodą go ale jeśli już to rezystorem.
lukjar7 Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Opublikowano 21 Lutego 2008 kolego poczytaj troche http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftmassenmesser
szogun0 Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 Otóż, nie umiem po niemiecku. Ale zasadę działania przepływomierza HFM, z gorącym drutem lub z gorącą warstwą znam. Jak tam wyczytałeś, ta dioda nie przepuszcza całego prądu. Ogranicza napięcie do około 4,4 V, co dla ECU oznacza przepływ powietrza 850mg/skok. Dlatego dymi. I jeszcze raz powtórzę, że nie potencjometr, bo to nie jest przepływomierz klapkowy, tylko coś w rodzaju termistora, bo przepływ prądu zmienia się w funkcji temp., która jest uzależniona od prędkości przepływu. PS: są też inne sposoby sprawdzenia przepływomierza. http://www.wme.wat.edu.pl/download/cw_sensoryka_przeplywomierze.pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się