Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] QUATTRO i różne szerokości opon


tc666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam sie do kupna felg 18" powiedzmy ze tych http://moto.allegro.pl/rh-18-8-5j-x-10j-dunlop-sport-audi-german-style-i1805743659.html

Jest tylko jedno ale moje Audi ma napęd QUATTRO i dobrze by było żeby z przodu jak i z tyłu były takie same kapcie gdyż napędzane są wszystkie koła.

Różnica w średnicy miedzy przednimi a tylnymi oponami według kalkulatora wynosi 0.2% Czy nie będzie przez to problemów z napędem?

FELGI RH 8,5J x 10J NA OPONACH DUNLOP 225/40 i 255/35

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.. nie wazne ze roznica wynosi 0,2%.. chodzi o to ze musi byc ta sama szerokosc jak i profil.. bo inaczej to samochod moze sie zachowywac dziwnie w zakretach.. gdzies na forum czytalem ze jak ktos mial z przodu wezsze a z tylu szersze opony to w zakretach tyl uciekal..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym ze profil opony (a wiec i obwod kola) zalezy od szerokosci kapcia, bo tak sie go wylicza (gdzies jest wzór) i pomimo ze zalozysz z przodu kapcie o tym samym rozmiarze i profilu jak z tylu tylko o innej szerokosci to i obwod kola sie zmieni, podobno jak roznica w wielkości koła przód/tył jest mniejsza niz 0.4% to nic sie nie stanie, wiec ja bym sprobowal zalożyc i zobaczył dokładnie jak auto zachowuje sie na lukach przy wiekszych predkościach, szczególnie na śliskich nawierzchniach, jeśli EDS/ASR nie będzie wariował i nie będzie stukania z powodu hamowania kół przednich (bo one się będą szybciej kręciły) to bym tak jeździł dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

255 do audi :rolleyes: odpuść sobie :cool1: nie wspomnę o modelu tej felgi :rolleyes:

co do różnic to amerykańce jakoś to robią i jeżdżą i nawet w różnicach szerokości w felgach, są strony obliczające te różnice, nigdy się w to nie zagłębiałem, ale jakiś dopuszczalny wychył na pewno jest

esp chyba nie posiadasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż takiej dokładności być nie musi (mówię tu o bieżniku/modelu opony - ważny jest gabaryt/obwód koła), gdyby to było aż tak ważnie to rozkład masy każdego Q musiałby być 50:50 przód:tył, żeby przednia i tylna oś miała ten sam opór toczenia przy tych samych modelach oponek - a jak dobrze wiemy tak nie jest

czasem są różne pomyłki w zasadach eksploatacji danych samochodów podawanych przez producentów, tak jak np wymiana filtru paliwa czy oleju w skrzyni o których AUDI i niektóre marki mówią że się nie wymienia przez cały okres eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę W takim razie chyba jednak skusze sie na coś innego.

W mojej OOOO nie ma ESP ani innych bajerów poza ABS więc nic mi w razie czego nie zamruga :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na bank masz EDS - hamowane jest kolo ktore ma wieksza predkosc obrotowa niz sasiednie na tej samej osi, przez co moment nie jest tracony na kole ktore sie i tak slizga i przekazywany jest na kolo ktore ma wieksza przyczepnosc

i bedzie ci mrugalo jak stracisz przyczepnosc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kilka pytan :)

kupilem moje quattro na zimowkach jakies 2 miechy temu i zeby nie zjezdzic zimowek bo byly nowki to zalozylem letnie opony przechodzone o tym samym biezniku i profilu 195/65R15 komplet 4 sztuki :) tylko ze z przodu opona ma jakies 5 mm bieznika a z tylu juz na ograniczniku , kilka zary mnie zazucilo tzn "d*pa" stracila lekko przyczepnosc i teraz pytanie mogło sie cos stac ?? chodzi mi o ten caly torsen nawet nie wiem od czego on odpowiada i jak to wyglada a juz wogole nie wiem gdzie on sie znajduje :P

a drugie pytanie to czy w moim samochodzie jest EDS/ASR w quattro jak tak to jak to sprzwdzic i czy jakas kontrolka mi sie zaswieci i gdzie ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kilka pytan :)

kupilem moje quattro na zimowkach jakies 2 miechy temu i zeby nie zjezdzic zimowek bo byly nowki to zalozylem letnie opony przechodzone o tym samym biezniku i profilu 195/65R15 komplet 4 sztuki :) tylko ze z przodu opona ma jakies 5 mm bieznika a z tylu juz na ograniczniku , kilka zary mnie zazucilo tzn "pupa" stracila lekko przyczepnosc i teraz pytanie mogło sie cos stac ?? chodzi mi o ten caly torsen nawet nie wiem od czego on odpowiada i jak to wyglada a juz wogole nie wiem gdzie on sie znajduje :P

a drugie pytanie to czy w moim samochodzie jest EDS/ASR w quattro jak tak to jak to sprzwdzic i czy jakas kontrolka mi sie zaswieci i gdzie ?? :)

to ,że zarzuciło autem to normalne (czasem się zdarza jak się przesadzi nawet w Q :wink4: )

EDS sprawdzisz vag'iem w abs'ie

torsen i Quattro

http://grupab.vdclan.com/index.php?option=com_content&task=view&id=57&Itemid=2

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=9500.0

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie ten temat interesuje bo np. w Oplowskim słabym napędzie zalecane takie same opony i felgi przód i tył i co jakiś czas przód z tyłem przerzucić bo skrzynki rozdzielcze w Cali turbo padały jak muchy. Co prawda można było odłączany tył zrobić ale jaki sens było 200kg dodatkowe wozić pod autem i nie korzystać...

Może poza tematem - nie znalazłem ale czy Torsen da się rozłączać (np powyżej pewnej prędości robiąc auto pod 1/4) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...