Bombek Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Jako że benzyniaki nie są zbyt popularnymi autami do logowania pobuszowałem trochę po forum i znalazłem sugestię żeby mój silnik logować dla takich grup: Grupy: 001,002,005 - http://vaglog.rtnet.pl/bombellek90_57412.html Grupy: 007,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/bombellek90_57413.html Przyczyną niepokoju i zabawy z logami jest falowanie obrotów (gr. 5). Czym to może być spowodowane? Sonda czy przepływka? Które grupy logować dla przepływki? Jeden błąd w vagu - p0116, czujnik G62. Nie mam pojęcia czym spowodowany, bo wymieniłem go i dalej to samo :/
IDUAL Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Przepływke masz w logu 002 na czwatrej pozycji powinno być na postoju między 2,0 a 4,5 a u ciebie jest ok 3 wiec powinna być ok przepływka.[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2011, 12:51_________________________________________________Sonda lambda log 001 poz 3 wartość od -10% do 10% u ciebie 1,3 wiec też sonda powinna być ok. Wahania są tylko na logu 005 na reszcie obroty stoją idealnie.
Bombek Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Więc skąd wahania? Tak jak powiedziales, w grupie 5 je widać i na liczniku niestety też, a także w pracy silnika jeśli się lepiej przysłuchać.
motor144 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 G62 dałeś oryginał czy zamiennik?
Bombek Opublikowano 24 Września 2011 Autor Opublikowano 24 Września 2011 Czarny. zamiennik.[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2011, 15:27_________________________________________________Nikt nie zna powodu takiego zachowania?
motor144 Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 P0116Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania Ten czujnik zawsze oryginał bo zamiennik nie musi ale może generować taki błąd. Ten czujnik to dwa w jednym i jeden jest szczególnie istotny bo podaje info o temp dla ECU dla prawidłowego rozruchu silnika. Co do falowania to: 1.czyszczenie przepustnicy ,2. reset ECU , 3.adaptacja przepustnicy, 4.jazda na samej PB min.100..200km. Do tego bardzo dokładne sprawdzenie wszystkich nieszczelności dolotu. Jak brak efektu to po tym wszystkim jeszcze regulacja LPG. Poza tym o falowaniu było już dużo więc
Bombek Opublikowano 25 Września 2011 Autor Opublikowano 25 Września 2011 Kolego, ten błąd pokazywał się jeszcze zanim założyłem gaz i zanim zmieniłem czujnik (zmieniłem, bo myslałem że to coś pomoże - jak widać nie) Ale wczoraj zauważyłem ciekawą rzecz - zaczyna się już robić zimno, jechałem trasę ok 20 km - przy 7 stopniach na zewnątrz, temperatura silnika na blacie spadła do 67 stopni w czasie jazdy (!). to raczej nie jest normalny objaw... Czujnik G2 (odpowiadający za sygnał na zegary) i G62 (do ECU) to ten sam czujnik, prawda? A o falowaniu przeczytałem już chyba wszystkie wątki które mogły dotyczyć mojego auta;)
motor144 Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 Zmieniłeś na czujnik który nie wiadomo czy dobrze działa bo nie oryginalny . Tylko ori ma prawidłową charakterystykę i tylko ori ma złocone styki podające sygnał temp na ECU . Taki spadek temp nagle to mi się nie zdarzył ale przypuszczam, że termostat padnięty. 1.Wymień czujnik na oryginał (sprawdź styki we wtyczce czy nie zaśniedziałe lub rozchylone i nawet do pinów dobrego czujnika będą źle stykać) 2.Wymień termostat i płyn ( dodatkowo płukanie układu chłodzenia woda destylowaną) Termostat i płyn tylko z ASO. Jeszcze też takie dziwne objawy z temp może powodować: 1.zapowietrzenie układu z powodu np wycieku(G62 jest w takim miejscu, że jak jest zapowietrzony układ to on to powietrze dostanie jako pierwszy - nie jest wtedy zanurzony w płynie i nie ma co mierzyć.) Nie ubywa gdzieś trochę płynu ? 2.G62 to dwa czujniki temp w jednej obudowie( jeden, ale tylko w ori, ma złocone piny i podaje sygnał na ECU)
shaybus Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 W poprzednim aucie miałem podobny problem z falującymi obrotami, pomogła wymiana świec i kabli.
Bombek Opublikowano 25 Września 2011 Autor Opublikowano 25 Września 2011 Kable i świece wymienione miesiąc temu. Co do ubytku płynu - przy czyszczeniu przepustnicy konieczne było odkręcenie paru wężyków z których mogło trochę wycieknąć - jednak teraz poziom płynu jest stale w normie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się