Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przegrzewanie się silnika.. w trasie do 116C !!


yamahayzfr13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem jak w temacie. Właśnie wróciłem z trasy ok. 800km.

Kiedy temperatura powietrza na zewnątrz była ok. 25C i jechałem ok. 110 to temperatura nie spadła poniżej 98C.(odczyty z klimatronika)

Kiedy próbowałem szybszej jazdy ok.160km/h odrazu rosło powyżej 110 i dochodziła do 116C.

Jak temperatura na zewnątrz spadła do ok.15C to i silnik zaczoł trzymać ok.90-95C przy 100km/h.

Problem zauważyłem przy ostrych i długich podjazdach w górach... a potem przyglądałem się bardziej na autostradzie.

Wymienione przed wyjazdem(2 tyg. temu):

Pompa wody Hepu, termostat whaler, płyn chłodniczy. Układ odpowietrzony, nagrzewnica wali ciepłym na max. Silnik nagrzewa się w normalnym tempie. Jak stoi na wolnych to jest 88-92C.

Jedyne co moge jeszcze napisać to mam wątpliwosci co do chłodnicy. Jest bardzo ciężka jak na alu a i w układzie jest sporo kamienia..(poprzedni właścicel jezdził na wodzie a jak ja go kupiłem to przez 2 tygodnie dzień w dzięń płukałem układ wylewając starą wode i wlewałem nową destylowaną i tak przez 14 dni)

Jak sie zagrzeje do 110 to węże robią się mocno twarde, jak sie schłodzi do 90 to wracają do normy. Wykluczam głowice i uszczelke na 100%.

Prosze o pomoc, bo to się moze że skończyć dla mojego silnika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych objawów uszczelki a już miałem w innych poprzednich autach nie raz zmienianą..

termostat faktycznie można jeszcze sprawdzić tak że go wyjąć i wtedy autko przebutować i zobaczyć czy się grzeje..

Martwi mni eta chłodnica(wersja z automatem) przez co jej cena jest troche wysoka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbadaj dokładnie czujniki na vagu i na klimatroniku i jak wszystko będzie grało, to musisz jechać z częściami - najpierw termostat kup sobie w ASO itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plukanie ukladu czystą woda kamienia nie usunie.

do sprawdzenia termostat i ew. chlodnica.

oczywiscie sprawdziles i w zbiorniczku plynu nie ma zadnych objawow uszkodzonej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musi byc olej w plynie albo odwrotnie. Jak bedzie uszkodzona uszczelka z komory spalania do kanalu chlodzacego to beda sie robic twarde weze i bedzie sie grzal z powodu poduszki powietrza w silniku. Chociaz wtedy mial bys tez inne objawy...

Zacznij od termostatu i czujnika temp jak kolega wyzej napisal :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie znalazłem jeszcze jedną rzecz po mojej trasie ;) Cieknie mi z króćca z tyłu przy ściane grodziowej na głowicy co jest zamocowany. Z niego wychodzi wąż do nagrzewnicy.

Dzisiaj wymieniam, razem z kilkoma innymi rzeczami w układzie chłodzenia i dam znać.

Termostat wczoraj sprawdziłem, działa prawidłowo. Wisko też wpożo, niewiem jak z tym drugim wentylatorem elektrycznym, niewiem czy sie załącza pod wpływem wysokiej temperatury bo nie udało mi się go wczoraj nawet do 95 nagrzać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co moge jeszcze napisać to mam wątpliwosci co do chłodnicy. Jest bardzo ciężka jak na alu a i w układzie jest sporo kamienia

Najprawdopodobniej tu jest przyczyna - i objawy się zgadzają - po prostu za mała wydajność chłodzenia i nie dawała rady przy wyższej temperaturze i prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknie mi z króćca z tyłu przy ściane grodziowej na głowicy co jest zamocowany. Z niego wychodzi wąż do nagrzewnicy.

cały króciec wymieniasz czy tam jakiś oring jest? jaki koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdemontujesz to oblukaj tam czy da się wymienić sam oring. No i pasowało by też świece tam wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdemontujesz to oblukaj tam czy da się wymienić sam oring. No i pasowało by też świece tam wymienić

A dlaczego miało by się nie dać. Jeden oring jest na czujniku temperatury, drugi na połączeniu krućca z głowicą - koszt obu to 2 zeta w sklepie z uszczelnieniami :tongue4:. O żadnej świecy w tym miejscu nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego miało by się nie dać. Jeden oring jest na czujniku temperatury, drugi na połączeniu krućca z głowicą - koszt obu to 2 zeta w sklepie z uszczelnieniami :tongue4:. O żadnej świecy w tym miejscu nie słyszałem.

bo nie mówimy o tym miejscu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ale jeszcze nie jezdziłem więc pochwale się pózniej ;)

Króciec okazał się pękniety wiec dobrze ze kupiłem nowy. Zamiast czujnika mam zaślepke a i podgrzewacza ze świecami nie widać u mnie nigdzie ;):P

Chłodnica przyszła Nissensa i wydaje się być porządniejsza niż ORi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec okazał się pękniety wiec dobrze ze kupiłem nowy.

ale ten plastikowy :?:

Chłodnica przyszła Nissensa i wydaje się być porządniejsza niż ORi ;)

Ile :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica przyszła Nissensa i wydaje się być porządniejsza niż ORi ;)

a jestes pewien ze zamontowana byla ORI? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fajnie,tylko te prawie 120 stopni napewno wyjdzie bokiem wczesniej czy pozniej.Bo to jednak przegrzanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...