Lishoo Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Witam, jeżeli ktoś miałby chwilę czasu i chęci prosiłbym o sprawdzenie grupy 013 na wolnych obrotach w VAG-Com po odpięciu wtyczki od g80 czyli tej brązowej co idzie do wtrysku sterującego (pilotującego, z czujnikiem wzniosu iglicy, czyli ten 3 od rozrządu z kabelkiem) szczególnie prosiłbym posiadaczy silników z oznaczeniem 1Z, ale myślę że każdy na pompie VP37 się nada. U mnie po odpięciu tej wtyczki na VAGu jest cały czas 000, 000, 000, --- U szwagra natomiast pokazuje korekcje około -0,5, -0,5, -2,0, --- (z tym że ta wartość -2,0 skacze po kolei 3-2-1-3-2-1 i tak cały czas, co wydaje mi się dziwne szczególnie że wtyczka jest odpięta...) Z góry dziękuję i pozdrawiam.
ciahciah Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 u szwagra możliwe że nastawnik jest do czyszczenia, to że skacze po kolei to normalny cykl pracy wynoszący 80s, ja to nazywam pływaniem korekcji, powód to wadliwa praca nastawnika no ale to jest z podpiętą wtyczką G80, z odpiętą nie analizowałem takich przypadków.. wstaw dwu minutowe logi 001 i 013 robione osobno ma rozgrzanym silniku z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami elektrycznymi z podpiętym i odpiętym G80 to będzie coś więcej wiadomo bo abstrakcyjnym opisom nie ufam zrób też loga 013 po nocy na zimny silniku, jednego dnia z odpiętym a drugiego z podpiętym G80, w ten sposób ze przekręcasz kluczyk, odpalasz logowanie 013 i dopiero odpalasz i logujesz 2min, chodzi właśnie o sam początek jak zachowują się korekcje przez pierwsze 2min, bo wiadomo wtedy silnik jest zimny, kompresje słabsze, potem można przynajmniej teoretycznie myśleć że na danym tłoku większa dawka to nie z winy wtrysku tylko ze słabszej kompresji skoro na rozgrzanym jest taka poprawa, no ale to też może być bardzo mylne myślenie niestety pływające(czyli zmieniające się w przeciągu 80s przynajmniej o 0,3) korekcje w 013 to zawsze wadliwa praca nastawnika, to samo za bardzo skaczące napięcie V w 001, jak skoki są więcej niż 0,15V nastawnik nie wyrabia i walczy topornie by silnik miał upragnione 861obr, co do korekcji, stanu wtrysków jeszcze nic mądrego z loga 013 nie odkryłem a analizowałem w zaawansowany sposób i niestety obliczenia nigdy mi się nie zgadzały, trzeba by przeanalizować wsad jak to wylicza program wykonawczy w ecu, może nasz spec od czipów spany nam pomoże
Lishoo Opublikowano 23 Września 2011 Autor Opublikowano 23 Września 2011 Witam dzięki za odpowiedź, no więc tak, co do nastawnika to nigdy nie był czyszczony i może faktycznie przydało by się go kiedyś wyczyścić, tylko że autko nigdy nie szarpało ani nic nie daławało powodów by sądzić że nastawnik jest zabrudzony. Co do wtrysku sterującego to historia jest taka że korekcje kiedyś były ok, czy to zimny czy ciepły było w granicach +-0,5mg oto przykład: Log (0 - 013) aż nagle ni z gruchy i ni pietruchy wyglądają tak Log (0 - 013) Auto chodzi jak chodziło, moc ma i wszystko jest ok poza jednym, ale o tym w innym temacie napiszę i podam linka jakby coś. W każdym razie odłączyliśmy wtrysk sterujący i odpaliliśmy auto - różnicy w pracy silnika nie ma żadnej, po podłączeniu VAGa wyskoczył błąd G80 czujnik wzniosu iglicy "open or short to B+" i to mnie trochę zastanowiło bo u mnie wyskakuje błąd że wtyczka jest odpięta a tam tak jakby tylko plus był odpięty... w grupie 013 u mnie są wszędzie cały czas 0, 0, 0, --- po odpięciu wtyczki, a u szwagra tak jak mówię korekcje dalej pokazywało, z tym że ta największa wartość około -2.0 mg skakała po kolei z cylindra na cylinder i zastanawiam się czy tak powinno być, a może to jakieś zwarcie czy coś ? Logi z odpiętą wtyczką postaram się zrobić jutro bo teraz ich nie mam akurat. Co do grupy 013 to niby nic wielkiego w niej niema, widać tylko co silnik robi żeby pracował równo i miekko na wolnych obrotach Bardzo proszę jeszcze raz żeby ktoś zrobił loga statycznego grupy 013 po odpięciu G80 czyli wtrysku sterującego
ciahciah Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 może powodem że u ciebie po odpięcie G80 korekcje są zerowe a w innym aucie skaczą może być spowodowane wersją ECU, można to porównać do tego że w starszych ecu nie było 011 basic setting, a w nowszych to dodali, porównaj wersje ecu, a jak się da podmień ecu zrób też dynamicznego 004 z podpiętym G80 i odpiętym, powinieneś coś ciekawego zaobserwować, a co do odpiętego jest jedna różnica, pali jak smok jak zrobisz wszystkie logi zrobię u siebie bo nigdy z odpiętym G80 logów nie robiłem
Lishoo Opublikowano 23 Września 2011 Autor Opublikowano 23 Września 2011 Silniki są te same 1Z, tylko że szwagier ma wymieniony komputer na 16bitowy chyba z AHU, ale dlatego chciałem żeby ktoś zrobił logi z odpiętym czujnikiem żeby zobaczyć czy to właśnie nie jest wina komputera Ty masz 16bit jakbyś miał chwile to podepnij kompa na wolnych obrotach nawet na zimnym silniku, chodzi tylko o to czy będzie 0 wszędzie czy nie Co do 013BS to ani u mnie ani u szwagra nie ma 013BS, więc już nie wiem Postaram się porobić logi w sobotę z odpiętym i podpiętym i w ogóle cały komplet. Przy okazji to pełny temat z opisem problemu jest pod tym adresem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=222881
ciahciah Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 logi porównawcze z podpiętym kabelkiem G80 i odpiętym, pacjent AFN 96r. z ecu 028 906 021 CE, bosch nr 0 281 001 425/426 http://img804.imageshack.us/img804/4038/logizodpitymg80.png
Lishoo Opublikowano 9 Października 2011 Autor Opublikowano 9 Października 2011 Śliczne dzięki ciahciah, teraz już wiem że jednak dalej pokazuje korekcje po odpięciu g80, u mnie pewnie nie pokazuje bo mam sterownik 8bit, a szwagier ma wsadzony 16bit i stąd pewnie ta różnica, z tym że u niego korekcje gonią po kolei z wtrysku na wtrysk, ale pewnie dlatego że w 1z nie ma czujnika na wałku rozrządku logi 013 z podpiętym i odpiętym czujnikiem g80 z podpiętym g80 silnik zimny odpalenie motoru Log (0 - 013) z odpiętym g80 Log (0 - 013) (tu widać jak korekcja pływa pomiędzy wtryskami) W każdym razie to jednak nie rozwiązuje problemu i trzeba szukać dalej :/ Logi i opis problemu tutaj : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=222881.msg2670568#msg2670568
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się