ramzes-it Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Witam , Mam za pytanko w sprawie silnika,szukałem na forum ale nie do końca znalazłem to co trzeba.Zacznę od początku. Niedawno zaczęły się dziać dziwne rzeczy z silnikiem. Jak zakupiłem to wymieniłem cały komplet tzn olej i wszystkie filtry jakie tylko się wymienia podczas wymiany oleju. Rozrządu nie wymieniłem,pewnie zaraz dostanę burę że się wymienia zaraz po kupnie . No tak ale gościa pytałem i to kilka razy jak kupiłem autko i zapewniał mnie że wymieniał, mam jakieś faktury i według tego to cały komplet był wymieniony. To ok ale od jakiegoś czasu dziwne dziwne rzeczy zaczęły się dziać. Z silnika zaczęły dziwne dźwięki dochodzić,tak jakby się jakieś łożysko zacierało,coś jakby tarło, szurało ale jak dodawałem gazu to się uspokajało. Byłem w jednym ASO powiedzieli że napęd pompy oleju (nieszczęsny łańcuszek) albo pompa wody, w drugim napęd pompy oleju (łańcuszek). No nic pojechałem do mechaniora a on, że mu to dziwnie wygląda i że nie wydaje mu się aby to były te rzeczy o których mówili w ASO, bo to nie ten dźwięk, powiedział abym jeszcze kilka dni pojeździł, bo nie jest pewien tego dźwięku. To jeszcze się trochę pobujałem autem i zaczęło sie jeszcze gorzej, podjechałem jeszcze raz do mechanika i zaczęliśmy słuchać, teraz już nawet po dodaniu gazu słychać, mniej ale słychać i zaczęło strzelać jak dostawał obciążenia, a co jeszcze zauważyłem, że chyba jest coraz słabszy. Mechanik powiedział że trzeba rozrząd wymienić, bo mu to wygląda na rolkę napinającą, więc postanowiłem już nim nie jeździć. Zamówiłem cały kompletny rozrząd tj.pasek,rolka napinająca,rolkę prowadząca dużą, rolkę małą i pompę wody. Jestem wściekły strasznie, bo jak się okarze że to rozrząd, no to chyba mnie tylko uratowało to że jestem dociekliwy i nie olałem tego dziwnego dźwięku,bo bym silnik rozwalił :wallbash: :wallbash: Moje pytanie jest takie, czy ktoś z Was miał taki przypadek lub ma jakieś doświadczenie w tej sprawie? Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na ten temat i czy przypadkiem nie jest to tak że to coś innego, może to ten niszczęsny "łańcuszkowy" napęd pompy oleju ale nadmienię że nawet raz nie widziałem kontrolki z ostrzeżeniem spadku ciśnienia oleju. Proszę Was o podzielnie się doświadczeniem w tej sprawie. Pozdrawiam Użytkowników.
antonio Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 w tym dziale w którym założyłeś ten wątek :gwizdanie:
Dev Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Kolego musisz zdjąc miske i zobaczyc jak to wszystko wygląda ale zanim to zrobisz podepnij wskaznik cisnienia oleju i zobacz jakie jest ciśnienie oleju BLB ma problem z napedem pompy oleju
ramzes-it Opublikowano 21 Września 2011 Autor Opublikowano 21 Września 2011 A to że słaby to tez pompa oleju,bo jak wyjeżdżam z parkingu pod ziemią,a jest stromo to mam wrażenie że zaraz poleci do tyłu. Mam porównanie,bo jak nie jeżdżę autem, to pożyczam borę i ona tak sięwdrapuje z parkingu że nawet nie ma co porównywać. :doh1:
Musashi Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 1. naped pompy oleju. 2. sprzeglo kompresora klimatyzacji. 3. ocierajacy sie o obudowe wirnik turbiny 4. lozysko rolki napinajacej, odwracajacej lub pompy wody, paska albo wieloklinowego albo rozrzadu. zdejmij pasek wieloklinowy i posluchajcie. jak bedzie robiony rozrzad zajrzyjcie do miski na naped pompy olejowej. uwaga mechanicy wciaz maja mae doswiadczenie z tymi silnikami. wiekszosc nie wie dokladnie o co chodzi z walkami i napedem pompy a tym bardziej nie potrafi ocenic efektow akustycznych. do ustawienia rozrzadu bezwzglednie konieczne sa blokady
ramzes-it Opublikowano 30 Września 2011 Autor Opublikowano 30 Września 2011 No właśnie dużo tego ale cóż, tak jak kolega powiedział nie wszyscy mechanicy potrafią ocenić po dźwięku co się dzieje. Choć muszę przyznać że ten mechanik powinien mieć doświadczenie w tym temacie, bo jak byłem u niego pogadać to właśnie stała na podnośniku A4 z całym zdemontowanym przodem tylko nie wiem który rok bo nie pytałem (na pewno nie B6). Znaczy że coś tam dłubie przy tych samochodach,więc pojęcie jakieś ma. Tak czy inaczej w piątek lecę do niego się ugadać kiedy będzie to robił. Jak już się zabierze za to, to będę pisał na bieżąco co i jak wygląda. Wiedza jest bezcenna [br]Dopisany: 21 Wrzesień 2011, 09:49_________________________________________________Witam , obiecałem że napiszę co i jak z silnikiem u mnie w samochodzie,więc jestem. Autko już jest prawie gotowe,dzisiaj idę odebrać. jak byłem rano to odpaliliśmy i :> nie słychać tego okropnego dźwięku . I tak trochę teraz opiszę co było po ściągnięciu paska rozrządu, a mianowicie pompa wody masakra luz że szkoda gadać, na małej rolce prowadzącej też luz, duża rolka nie miała luzu tak mi się bynajmniej wydaje, napinacz był już zdjęty ale też nie wyglądał najgorzej. Jest jedno "ale" wszystkie powierzchnie po których pasek chodzi strasznie zjechane,a pasek w dobrym stanie. Doszliśmy do wniosku z mechanikiem,że najnormalniej w świecie został wymieniony sam pasek a reszta nie :shocked: . Powiedział mi że miałem szczęście iż w porę zauważyłem i nie jeździłem nim, bo jak pompa w takim stanie to już niczego nie można było być pewnym i nie wiadomo kiedy coś było robione i czy w ogóle. I to wszystko razem dawało taki dziwny dźwięk. Dzisiaj jeszcze podłączą pod komputer, sprawdzą co trzeba i wieczorkiem mam iść odebrać. Jutro wybieram się w dłuższą trasę to będę miał okazję upewnić się że wszystko jest ok.
mech15 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 zapomniałeś o jednej rzeczy: podepnij wskaznik cisnienia oleju i zobacz jakie jest ciśnienie oleju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się