Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Czy 1,9tdi 101ps po chipie będzie mniej więcej tym samym co tdi 131ps? (A4 b6)


marko zg

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, przymierzam się do kupna a4 b6 1,9tdi.

Oczywiście chciałbym 131ps ale trafiają się ładne egzemplarze 101ps i tak się zastanawiam, czy nie brać 101ps i po prostu zamontować czipa na 130ps. Kolega zrobił to w ibizie i wszystko działa jak należy.

Czym oprócz mocy różni się tdi 101ps od 131ps?

Czip to koszt 300zł a generalnie te 101ps są sporo tańsze od 131ps więc może warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA w moim AVB po programie mialem 146 KM :) Wszystko zalezy jaki jest stan motorowni .

Roznice kiedys byly opisywane na forum czym sie rozni AVB 101 od np. AWX 130 . Tak w skrocie :wink4:

- turbospreazrka

- pompowtryski

- kolektor ssacy

- zawor EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czip to koszt 300zł a generalnie te 101ps są sporo tańsze od 131ps więc może warto?

po takim chipie napewno nie będzie tym samym - może na początku do czasu aż się coś wysypie

Za programik około 1000zł trzeba położyć

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czip to koszt 300zł a generalnie

o zesz ty w morde... allegrowy czy z szopy u pana zenka?

powodzenie z jazda na czyms takim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie :wink4:

No napewno :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie :wink4:

No napewno :>

101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie :wink4:

No napewno :>

czyżbyś nie dowierzał? swoim po chipie kilka razy miałem licznikowe 240km/h ,GPS oczywiście pokazywał o 15km/h mniej ale tak mają wszystkieauta którymi jeździłem,czym większa prędkość tym licznik bardziej zawyża, co nie zmienia faktu że AVB(101KM) po chipie kończył się na licznikowym 190km/h (licznik też zawyżał) :tongue4:

Nie chodzi tutaj o moc tylko stojedynki maja po prostu krótką skrzynie, nie wspomniano tu jeszcze o braku dużej chłodnicy oleju,przez co na pewno nie da się go przez dłuższy okres "męczyć" tak jak 130stke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czip to obrazowo mowiac operacja jakby podlaczyc zarowke 6V do instalacji 12V - bedzie swiecila jak dzika (= butowanie auta po czipie).... no tylko ze krocej (tyle w temacie "bezpieczny czip" - nalezy rozroznic pojecie cziptuningu / od 300pln w gore do okolo 1200/ od pojecia tuningu / inne kwoty..../ :>)

Generalnie koksowanie diesla polecam ale sciagam na ziemie...

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden klekot 1,9 jadac na dłuzej 230 nie wyrobi na seryjnej mini chłodniczce, a o kulturze pracy nawet sie nie wypowiadam, bo nie ma żadnej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem AVB i sprzedałem. Powiem tak fajnie bo mało pali ciągnie równo od samego dołu i na tym zalety się kończą. Jeździ się tak jak by do AVF włożyć szmatę w wydech :naughty: nie czuć "wgniatania w fotel" na każdym biegu równiutko ciągnie, max prędkość jaką złapałem to 190km/h spalanie na 17" zamykało się w 7l. Jak ktoś nie jeździ dynamicznie szybko itd w zupełności wystarcza. Trochę lipa robi się na trasie z pełnym załadowaniem jak trzeba wyprzedzić ze dwa tiry tak startując z 90km/h.

żeby zrobić jakąś konkretną moc w tym silniku pasowało by zmienić turbinę i pompki Takie jest moje zdanie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden klekot 1,9 jadac na dłuzej 230 nie wyrobi na seryjnej mini chłodniczce, a o kulturze pracy nawet sie nie wypowiadam, bo nie ma żadnej :wink4:

heh a gdzie na dłużej pojedziesz 230? chyba tylko na torze wyścigowym :wink4: takie prędkości to tylko chwilami można osiągać, jeżdżę trochę po Niemczech i tam też ciężko tyle jechać,ale na przykład po 180-200km/h latam spokojnie przez kilkaset kilometrów (oczywiście tam gdzie można bo co jakiś czas są ograniczenia) i jakoś nic się nie dzieje,kultura jeszcze znośna,nie wyobrażam sobie takiej jazdy AVB i tu właśnie jest przewaga 130 nad 101, nawet przy mniejszych predkościach silnik pracuje na mniejszych obrotach i jedzie się o wiele przyjemniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

101 po chipie moze i zbiera sie jak 130 ale co do predkości to przy 190km/h koncza sie mu obroty podczas gdy 130 lecisz sobie 230km/h spokojnie wink4

ja leciłem 235 ale to była chwila...

Mozna sobie niezle oliwe zagotowac :naughty:

Wiec lepiej nie latac takimi predkosciami[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2011, 08:10_________________________________________________

heh a gdzie na dłużej pojedziesz 230? chyba tylko na torze wyścigowym wink4

np na A4 miedzy krakowem a katowicami... albo miedzy Piotrkowem trybunalskim a łodzia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie przypomne moje spalanie w AVB 101 KM ( seria ) to na trasie palil 5.0-5.3 l a po miescie 6.3.-6.8 :) I nie ma co sie dziwic ze takie bylo :wink4:

Teraz po MODACH ( 188.4 KM) pali mniej niz np. AVF seria :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz po MODACH ( 188.4 KM) pali mniej niz np. AVF seria decayed

Ale pali mnie jak nie pocisniesz :naughty:

bo z dynamiczna jazda po miescie to i 10 chlapnie :gwizdanie:

Ale tamat nie o spalaniu

Wiec 101 + chips i stawiam ze bedzie jezdził jak zdrowy AVF czy AWX( tylko program od Tunera a nie paproka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np na A4 miedzy krakowem a katowicami :hi:

:polew: na tym odcinku co podajesz to ledwo do steki się rozpędzisz już są ograniczenia i zwężenia tam po prostu non stop są roboty drogowe :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybanie: 1) Widziałem na mojej regionalnej jak wsadzają autko na hamownię, montują czujniki np spalin, ściągają charakterystyki na każdym biegu i optymalizują TEN KONKRETNY SILNIK. Był to wielogodzinny proces i przemyślany. Cena też konkretna ponad 1000zł. 2) Jak się pojawia jakiś cudowny i TANI "wynalazek" to pierwsze pytanie "czemu tego nie robią fabrycznie". Odp: młody mechanik mi powiedział cytuję: "Kupujemy autko ze zdrowym silnikiem. Z kolegami tuningujemy silnik, jeździmy tak 15-20kkm (około roku) i sprzedajemy ZANIM SIĘ ROZSYPIE komuś nieznanemu, z daleka (min 100km). Jednorazową kartę sim wyrzucamy. Kupujemy ... itd".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA w moim AVB po programie mialem 146 KM :) Wszystko zalezy jaki jest stan motorowni .

Roznice kiedys byly opisywane na forum czym sie rozni AVB 101 od np. AWX 130 . Tak w skrocie :wink4:

- turbospreazrka

- pompowtryski

- kolektor ssacy

- zawor EGR

:good: AVB to bardziej taki AJM

AWX godniejszy silnik do modzenia

Ale jak chodzi Ci o dynamikę to kolega ma taki silnik zrobiony na 145koni i 360niutów i radzi sobie bdb :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden klekot 1,9 jadac na dłuzej 230 nie wyrobi na seryjnej mini chłodniczce, a o kulturze pracy nawet sie nie wypowiadam, bo nie ma żadnej :wink4:

heh a gdzie na dłużej pojedziesz 230? chyba tylko na torze wyścigowym :wink4: takie prędkości to tylko chwilami można osiągać, jeżdżę trochę po Niemczech i tam też ciężko tyle jechać,ale na przykład po 180-200km/h latam spokojnie przez kilkaset kilometrów (oczywiście tam gdzie można bo co jakiś czas są ograniczenia) i jakoś nic się nie dzieje,kultura jeszcze znośna,nie wyobrażam sobie takiej jazdy AVB i tu właśnie jest przewaga 130 nad 101, nawet przy mniejszych predkościach silnik pracuje na mniejszych obrotach i jedzie się o wiele przyjemniej

daje wiare ze silnik sie przegrzeje przy tej predkosci te kilkaset kilometrów, a kulturze silnika wspomniałem daltego że 1,9 jest strasznie głosny przy tych prędkosciach :wink4: 2,5tdi można sobie bez problemu tyle latać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...