Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwny odgłos podczas przyspieszania jakby syczenie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam mały problem z przeładowaniem turbiny w zakresie około 1500-2100 obr/min, towarzyszy temu odgłos syczenia oraz jest lekki spadek mocy/przyspieszenia w tym zakresie, nie wiem od czego zacząć ponieważ gdy znika syczenie zbiera się b dobrze, błędów niema, mam auto od 2 lat i odgłos był cały czas nie wiem czy tak ma być czy gdzieś jest malutka nieszczelność, turbinę czyściłem 1,5 roku temu, był notlauf przy 3000 obr/min, proszę o pomoc gdzie szukać usterki.

logi statyczne

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58296.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58297.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58298.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58299.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58300.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58301.html

dynamiczne

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58290.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58291.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58292.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58293.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58294.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58295.html

BS

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58286.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58287.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58288.html

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58289.html

Opublikowano

logi dynamiczne robi się na 3 biegu

statyczny kąt wtrysku można by poprawić

egr jest do czyszczenia

kolektor ssący jest do czyszczenia, najlepiej odkręcić i wypalić palnikiem podpiętym do butli propan-butan lub nalać ropy i podpalić, potem trzeba nową uszczelkę kolektor-głowica no i śruby dokręcasz nie za mocno 25Nm

zdejmij czarną plastikowa osłonę od strony kierowcy pod wycieraczką szyby, ona jest na 5 wkrętów, następnie odepnij wężyk od aluminiowej puszki(ecu) i przedmuchaj odpięty wężyk kompresorem, potem żeby się nie zsuwał najlepiej plastikową opaską ścisnąć końcówkę, możesz też zajrzeć do ecu klucz T15 czy nie ma w środku śladowych ilości oleju

jak to zrobisz zrób loga dynamicznego 011, i zajmiemy się głównym sprawcą zadyszki czyli układu podciśnienia z gruszką w roli głównej :)

Opublikowano

Witam ponownie właśnie skończyłem składać auto, EGR wyczyszczony, kolektor wyczyszczony (czyściłem już około 18 miesięcy temu więc nie był mocno zabrudzony), wężyki podciśnienia wymienione, i oto log 11, zostały one połączone pierwszy przed czyszczeniem a drugi po czyszczeniu, efekt taki jak przedtem :(

http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58503.html

wężyk od ecu miał lekkie ślady oleju,w samym ECU ani grama oleju, także przedmuchałem.

Opublikowano

błędem jest porównywać loga zrobionego na 4 z logiem zrobionym po czyszczeniu na 3 biegu, no ale żeby ci uświadomić ze jest teraz lepiej powiem ci ze na 4 zawsze każda nie prawidłowość jest widoczna w mniejszym stopniu ponieważ każdy element wykonawszy wykonuje swoją pracę wolniej przez co mniej widać to że nie domaga, sprawność każdego elementu to właśnie jego szybkość, im szybciej tym lepiej, w logu na trójce bardziej widać że coś nie domaga niż w logu na czwórce, porównując przed czyszczeniem w logu na czwórce doładowanie spada do 1662.6, jak byś zrobił loga na trójce było by jeszcze gorzej, a po czyszczeniu spada do 1785.0, zrób loga na czwórce żeby sprawdzić czy mam racje, sądzę że poniżej 1850 nie będzie spadać, jak ciągle odczuwasz że przy 2300obr auto na chwile traci moc no to czeka cię walka z kulejącym układem podciśnienia sterowania turbo, ta chwilowa utrata mocy jest na skutek tego że turbina przez chwile za mało pompuje

syczenie przy 1500-2100obr jest normalnym odgłosem pracy turbiny, możesz zrobić logi z N18 w miejscu N75 no ale jak znam życie to nie pomoże, a pierwszym i zarazem dającym największe efekty by ciśnienie znowu było stabilne jest wymiana gruszki na nową, sprać palcem ile mm jesteś w stanie podciągnąć sztangę od dołu do góry, jak dasz rade jednym palem do końca wcisnąć kupuj gruszkę, co do prób z zaworkami, odepnij całkiem N18 i pozatykaj wężyki które były do niego podpięte, zrób loga 011 i potem go podpisz ze to jest z N75 i z odpięty N18, następnie w miejsce N75 wsadź N18 i znowu zrób loga(w miejscu N18 ciągle nie ma nic i wężyki pozatykane śrubkami) w ten sposób sprawdzimy jak działają oba zaworki, możesz też ustami sprawdzić zaworek zwrotny biało-czarny koło turbo czy w jedną stronę puszcza a w druga blokuje powietrze

sprawdź też dokładnie cały dolot czy nigdzie na łączeniach się nie poci, każde spocenie to nieszczelność którą musisz zlikwidować, najlepiej odtłuścić łączenia np. spirytusem i mocno skręcić nową opaską, sprawdź też czujnik koło N18 bo tam też lubi się pocić, najgorsze miejsce to łącznik plastikowej rury z kolektorem ssącym, sprawdź czy nie rozwarstwiła ci się rura plastikowa

Opublikowano

Witam, zrobiłem jak wyżej napisał ciahciah, log bez n18

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58609.html

Log z zamienionym N75 na n18

pierwszy

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58614.html

drugi tak dla pewności

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58613.html

i ten nieszczęsny mój 4 bieg bez zamiany zaworów

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58618.html

Opublikowano

muszę pochwalić twoje zaangażowanie i profesjonalne podejście :good:

nie wiem czy zauważyłeś ale ja widzę poprawę po tych zabiegach, przedtem spadek doładowania był do 1662.6mbar, a teraz jest do 1795.2mbar, liczyłem na jeszcze większa poprawę no ale trudno, widocznie kolektor nie był bardzo brudny

pomimo że przepływka mierzy dobrze możesz przemyć-odtłuścić siateczki, po prostu umyć siateczki szczoteczką i jakimś środkiem do zmywania tłuszczu, odradzam rozpuszczalnik, no ale spirytus czy izopropanol będzie ok, obejrzyj ten paseczek w środku czy nie ma na nim kropli oleju, ten pasek to właśnie element pomiarowy, możesz delikatnie przepłukać go ciepłą wodą o ile będzie na nim olej, tylko nie próbuj demontować siateczek :) ja wkładam przepływkę do wanny ultradźwiękowej, wlewam wodę destylowaną no i dolewam z 50ml izopropanolu i mam ładnie wszystko wyczyszczone

dobrze że sprawdziliśmy zaworki, oba kulawo działają, na N18 turbo wolniej wstaje ale potem spadek poniżej zadanej wartości jest mały, za to na N75 turbo wstaje szybko ale spadek doładowanie jest znaczny, musisz oba zaworki wyczyścić, przedmuchać, wykąpać w jakimś środku, w ostateczności rozebrać i wyczyścić no ale ja ten sposób odradzam bo możesz nie złożyć potem zaworka jak należy i będzie trzeba kupić nowy, na razie wyczyść bez rozbierania, wstaw potem ponowie loga z N75 i drugiego z N18 podobnie jak robiłeś wyżej czyli 011, miłej lektury: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

Opublikowano

Dzięki, jestem w fazie czytania posta którego przesłałeś, wydaje mi się że to nic trudnego, ale najpierw sprawdzę w okolicy czy mogę kupić ewentualnie jakąś używkę N75 gdybym go bardziej uszkodził, co do przepływki czyściłem profilaktycznie jakiś rok temu (a można go czyścić sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych, tym czyściłem kolektor i łopatki turbiny - pytam bo wcześniej czyściłem preparatem do czyszczenia elektroniki KONTAKT "U").

Opublikowano

n75 sprawdza sie wakuometrem, podlaczasz na out w nim waku i wlaczasz 011bs i wartosc na off musi byc zero :)

Opublikowano

Zaryzykowałem i rozebrałem zaworek N75, oczywiście wyczyściłem (nie jest to trudne najgorzej zdjąć tę metalową opaskę później już łatwizna, ja zamiast kleju KROPELKA zakleiłem klejem epoksydowym) a oto logi po wyczyszczeniu i zamontowaniu, wydaje mi się że jest dużo lepiej ale martwi mnie to że w jednym logu jest przeładowanie do 2193.0

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58654.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58655.html

wyczyściłem także n18 i zamieniłem z n75 oto log po wyczyszczeniu i zamontowaniu obu czujników ale odwrotnie czyli n75 z białą główką steruje EGR a n18 steruje turbiną,

przepływomierz także wyczyściłem (profilaktycznie).

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58670.html

Opublikowano

na przeładowanie 2193.0 trzeba przymknąć oko bo jest to po części z winy miękkiej sprężyny gruszki, zaworka N75 i luzów w żaluzji turbiny, po prostu ze starości, jak zacznie ci nagminnie przekraczać 2200(powyżej 2300 jest już źle) albo łapać tryb awaryjny trzeba będzie kombinować dalej, np. zakupić nową gruszkę no ale na chwile obecna już lepiej nie będzie i lepiej zostaw jak jest, za kilka miesięcy zobacz w logu jak tam turbina dmucha

Opublikowano

Zaryzykowałem i rozebrałem zaworek N75, oczywiście wyczyściłem (nie jest to trudne najgorzej zdjąć tę metalową opaskę później już łatwizna, ja zamiast kleju KROPELKA zakleiłem klejem epoksydowym) a oto logi po wyczyszczeniu i zamontowaniu, wydaje mi się że jest dużo lepiej ale martwi mnie to że w jednym logu jest przeładowanie do 2193.0

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58654.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58655.html

wyczyściłem także n18 i zamieniłem z n75 oto log po wyczyszczeniu i zamontowaniu obu czujników ale odwrotnie czyli n75 z białą główką steruje EGR a n18 steruje turbiną,

przepływomierz także wyczyściłem (profilaktycznie).

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmackowiak_58670.html

jest dobrze

Opublikowano

Czy mogę zostawić zaworki zamienione czy przełożyć? Gruszkę mam tylko jest troszkę większa średnicą, jak wykopie ją z garażu to napisze numer, na chwile obecną bardzo dziękuje za pomoc w częściowym rozwiązaniu problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...