Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Stuki podczas ruszania


Dragon30

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum, ale nie znalazłem jednoznacznego postu dotyczącego mojego problemu. Jezdzę na 16'. Odkąd kupiłem Audi mam problem z stukaniem podczas ruszania z postoju. Jak ruszam to najpierw mam stuk z prawego koła po czym z lewego w odstępie pól sekundy.. Jest to głośne pukniecie (ale nie metaliczne) słyszane w środku pojazdu. Przypomina ten odgłos tak jakby hamulec trzymał a po ruszeniu odpuszczał momentalnie (miałem taki przypadek w Oplu). Byłem na sprawdzeniu zawieszenia i wyszedł mi tylny górny wahacz w lewym kole i popękane elastyczne przewody hamulcowe. Reszta niby ok, ale tak jak pisałem stuki są z obu kół. Zmieniłem ten wahacz mając nadzieje, że chociaż w jednym kole wyeliminuje stuki, ale nadzieje się rozwiały po założeniu wahacza i jeździe próbnej. Nadal stuka jak ruszam. Czytałem na forum że szarpaki w sumie nic nie wykażą jak np "banany" mają luzy. Może Wam :hi: coś przyjdzie do głowy bo nie chce wszystkiego na ślepo wymieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek stabilizatora - łączniki drążka i przeguby tu bym szukał luzów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jedno stukniecie a dalej cisza, na dolkach też cisza. Nie szarpie, stukniecie jest przy normalnym spokojnym ruszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź wjedź na kanał, zaciągnij ręczny i wsadź kogoś do auta niech Ci rusza delikatnie powoli w przód a Ty obserwuj co się dziej pod autem, zwróć uwagę na przeguby i drążek stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem tyle że przy normalnym ruszaniu i gwałtownym hamowaniu skrzypi mi dolny przedni wahacz :disgust: Kiedyś mechanik twierdził że ten wahacz jest wybity ale nic sie z tym nie działo do czasu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek jadę do innego. Zdemontuje najpierw plastikową osłonę silnika to będzie lepszy dostęp i widoczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że wg innego diagnosty (3razy sprawdzał) dolne przednie wahacze i lewy łącznik stabilizatora. Może dla pewności zmienię oba łączniki i poduszki pod stabilizatorem. Do zakupu nowych poduszek pod stabilizatorem potrzebna jest srednica stabilizatora i tu moje pytanie. Czy średnica stabilizatora jest taka sama na całej długości stabilizatora czy np średnica w miejscu mocowania poduszek może byc inna niż na pozostałej długości stabilizatora??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam identyczne objawy tzn przy spokojnym ruszaniu (na 10 razy 7 razy puknie) jest to takie głuche pukniecie nie metaliczne Puka dwa czasami trzy razy. I teraz najciekawsze. Wymieniłem całe przednie zawieszenie tj wszystkie wahacze drążki, łączniki stabilizatora. Wszystko około 2 tygodnie temu. i teraz pytanie co to może tak pukać. Mechanik stwierdził że poduszki silnika są ok. Czy poduszka pod skrzynią może powodować takie puknięcia? Na zaciągniętym ręcznym jak puszczam sprzęgło żeby rozbujać silnik to tych stuknięć nie ma. Tylko przy ruszaniu potem cisza. na dołkach dziurach nic nie puka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już nie stuka. Wjedz gdzieś na duży parking przy markiecie o pojezdzij na maksymalnie skreconych kołach raz w prawo a potem w lewo i nasluc**j stukania w przegubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...