Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem po wymianie filtra paliwa


stysio

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie filtra zalać go ON, później kręcić aż zapali ok 10 sek max i po problemie.

Wiesiu, wymieniałeś kiedyś filtr paliwa w VP?

Musashi dał linka co trzeba zrobić. Klucz 17 w rękę, popuścić wszystkie przewody wysokiego ciśnienia, jedna osoba kręci a druga dokręca każdy kolejno przy pracującym rozruszniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zalejesz filtr nowy ON prawie na full to powinien zapalic od szczała,wymieniałem tych filtrow sporo i nigdy nie musialem luzowac przewodow wysokiego cisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zalejesz filtr nowy ON prawie na full to powinien zapalic od szczała,wymieniałem tych filtrow sporo i nigdy nie musialem luzowac przewodow wysokiego cisnienia.

w 4 na 5 przypadków nie odpali od strzała, to nie PD z dodatkową pompą. Pompa vp nie przepchnie powietrza z przewodów wysokiego ciśnienia, stąd konieczność luzowania przewodów wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze Ty masz takie przypadki przy zmianie filtra 4/5.

widocznie wymieniam w samych starych paździochach, lub nie umiem wymieniać.. ale tak.. w większości wypadków muszę luzować przewody ciśnieniowe wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam ze wystarczy zalac filtr olejem nic nie trzeba luzowac, wymienialem w swoim starym golfie AFN filtr kilka razy nie bylo nigdy problemow, nawet jak filtr nie byl caly zalany to w koncu i tak jakos sie odpowietrzyl jak troszke dluzej pokrecil rozrusznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..chyba że ewentualnie wchodzi w grę zła jakość filtra, miałem już kilka takich przypadków...dopiero po wymianie na MANN problem znikł

Nie ma reguły, ja się raz na filtrze paliwa MANN`a też przejechałem. Problem pojawił się już przy napełnianiu filtra paliwem.. nie przepuszczał/wciągał paliwa.

Sprawdź jeszcze czy nie została stara uszczelka po wykręceniu wkładu filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu wymieniałem filtr paliwa przy okazji wymiany oleju, filtr został zalany ropą, włożony na swoje miejsce, auto odpaliło od strzała bez zbędnego kręcenia :good: i luzowania w/w przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalezy i nalac paliwa do filtra i odpowietrzyc rurki cisnieniowe. ale widze ze sa madrzejsi.

przeciez to ze silnik w koncu wystartuje to nie znaczy ze to prawidlowa metoda. odpuszczenie powietrza to znaczne ulatwienie dla pompy, ktora powinna pracowac jak najkrocej nienapelniona paliwem. prawidlowo powinno sie odessac powietrze podcisnieniowo rurkami przelewowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalezy i nalac paliwa do filtra i odpowietrzyc rurki cisnieniowe. ale widze ze sa madrzejsi.

przeciez to ze silnik w koncu wystartuje to nie znaczy ze to prawidlowa metoda. odpuszczenie powietrza to znaczne ulatwienie dla pompy, ktora powinna pracowac jak najkrocej nienapelniona paliwem. prawidlowo powinno sie odessac powietrze podcisnieniowo rurkami przelewowymi.

Pewnie jest tak jak mówisz więc jakie konsekwencje może mieć to że tylko filtr został zalany ropą a rurki nie były odpowietrzane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest tak jak mówisz więc jakie konsekwencje może mieć to że tylko filtr został zalany ropą a rurki nie były odpowietrzane?

Filtr trzeba zalać każdorazowo, jeżeli auto odpali i pociągnie paliwo z baku to ok, jednak jeżeli są problemy nie wolno obciążać pompy. Znacznie łatwiej jest sprężyć ciecz niż powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest tak jak mówisz więc jakie konsekwencje może mieć to że tylko filtr został zalany ropą a rurki nie były odpowietrzane?

zmniejsza sie trwalosc pompy paliwowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest tak jak mówisz więc jakie konsekwencje może mieć to że tylko filtr został zalany ropą a rurki nie były odpowietrzane?

zmniejsza sie trwalosc pompy paliwowej.

Co? :wallbash: wiedziałem, że mechanicy w mojej okolicy to mogą naprawiać maluchy ale żeby prawidłowo nie wymienić filtra paliwa? W moim przypadku pompa mogła ucierpieć czy jeżeli odpalił od strzała to nie mam się czym martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no od razu przeciez nie padnie, dla pompy to jakby 200 km dodatkowe.

No mam nadzieje, że nie padnie :wink4: człowiek się uczy cały czas :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...