Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 QUATTRO] Olej w tylnym moście(mechaniźmie różnicowym)


tomgrom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Liczę na pomoc odnośnie ostatecznego wyjaśnienia, jakie oznaczenie powinien mieć olej wlewany do tylnego mostu/mechanizmu różnicowego-chyba jest jedna komora i tym samym jeden olej, który to obsługuje. Niestety muszę wymienić uszczelniacze w tylnym moście i na pewno będę musiał dolać oleju. W książce od Audi A4 jest napisane że olej wlewany do mechanizmu różnicowego osi tylnej powinien mieć oznaczenie GL5 SAE 90-w serwisie audi/vw nie znali takiej nazwy, ale po analizie nr nadwozia mojej A4 sprzedali mi olej o oznaczeniu G 052 145 S2, który wg serwisu będzie odpowiedni do tylnego mostu ale który jak widzę w jego opisie jest stosowany dla skrzyń manualnych i automatycznych. Czy więc olej ten co kupiłem bedzie odpowiedni dla dolania do tylnego mostu? Czy powinienem szukać oleju o nazwie GL5 SAE 90(jak w książce)?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci, ze mialem podobny dylemat jak Ty jak kupilem swojego.

Na poczatku wlasnie kupilem w serwisie na dolewke. Sprawdze numer z Twoim ale chyba taki sam.

Czytajac, analizujac to co na nim jest napisane doszedlem do wniosku, ze jest to ten sam olej co do skrzyn, czyli 75W90

Nikt nie potrafil mi odpowiedziec na pytanie, czy idzie tam syntetyk, czy mineral. No ale skoro po numerze dali mi syntetyk no to sie dlugo nei zastanawialem.

Mialem z dawnych zapasow olej do skrzyni 75W90, ktory miedzy innymi spelnia norme GL5 wiec postanowilem wymienic.

W niedlugiej przyszlosci bede wymienial chyba na Castrola TAF-X, czy jakos tak i w skrzyni i w tylnim dyfrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub 75W125

A co to za olej, mozesz cos wiecej opisac o nim??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dylemat mam i to spory bo napedzik lata pieknie i nie chciałbym go jakims niewłaściwym olejem zalać. Możliwe, że ten olej co mi sprzedali-G 052 145 S2- posiada normę(właściwości) GL5 SAE 90 i będzie odpowiedni do tylnego mostu ale wolałbym to wiedzieć na 100proc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ci w ASO sprzedali to ja nie wiem czym ty sie martwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się że w ASO nie słyszeli o oleju GL5 SAE 90 skoro jest on w opisie chyba każdej książki na temat A4. A poza tym warto stosować zasadę ograniczonego zaufania nie tylko na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w ASO w katalogu nie ma czegos takiego jak GL-5, tak samo jak im powiesz, ze chcesz N75 i tez nei beda wiedzieli o co chodzi.

Kazdy specyfik i kazda czesc ma swoj numer katalogowy wiec nie wiem czemu sie dziwisz.

A sprzedawcy nie interesuje jakies GL-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli tak jest to nie pozostaje mi nic innego jak polegać na profesjonalizmie fachowców z ASO

dzięki za zainteresowanie tematem

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub 75W125

A co to za olej, mozesz cos wiecej opisac o nim??

Wiem ze ciezko go kupic i gdzies wyczytalem ze mozna go zalac do dyfra,np BMW i w passacie b3 4x4,zamiast zwyklego 75w90.A czy jest lepszy czy gorszy,tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G 052 145 S2 ile kosztuje litr tego oleju w ASO i czy do skrzyni tez go moge uzyc

szukalem wszedzie gdzie mozliwe oleju 75W90 i okazuje sie ze jest to polsyntetyk, a nie pelen syntetyk, a gdzies na forum wyczytalem nie pamietam w jakim watku ze leje sie pelensyntetyk do skrzyni i dyferencjalu. I juz zglupialem bo nie wiem co zalac ze by nie zaszkodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dobrze, a nie wypisujesz bzdury, przykład:

DYNADRIVE PLUS 75W-90

Castrol Dynadrive Plus jest w pełni syntetycznym, wielo-zadaniowym olejem przekładniowym dla skrzyń i przekładni głównych samochodów ciężarowych wymagających standardów jakościowych GL-4 lub GL-5.

To oznaczenie to tylko i wylacznie syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dobrze, a nie wypisujesz bzdury, przykład:

DYNADRIVE PLUS 75W-90

Castrol Dynadrive Plus jest w pełni syntetycznym, wielo-zadaniowym olejem przekładniowym dla skrzyń i przekładni głównych samochodów ciężarowych wymagających standardów jakościowych GL-4 lub GL-5.

To oznaczenie to tylko i wylacznie syntetyk

przyklad

http://moto.allegro.pl/item311209185_carlube_ep_75w90_polsyntetyk_0_5_litra_f_vat.html

z bp z tego co patrzylem w sklepie to 75W90 to tez polsyntetyk.

dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem może i są ale ja zawsze sie spotykałem z syntetykiem w tej specyfikacji :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czu ten olej bedzie dobry do skrzyni i dyferka, czy szukac czegos innego.

http://www.bp.com/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=4004402&contentId=56146

lub ten ale jakos do orlenu nie jestem przekonany co o tym sadzicie

http://www.platinumoil.pl/index.php?topic=produkty&subtopic=j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba dobry.

Ale tu poleciłbym Ci chyba Castrola albo Motula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja wymienialem 2 tygodnie temu olej w moscie. Wchodzi dokladnie 1.9 Litra. Dobieral mi olej kolega z Intercarsu.

Ja zalałem Castrolem TAF-X i zrobilem juz 3 tys km. WSZYSTKO OK POLECAM TEN OLEJ I NAWET SIE NIE ZASTANAWIAJCIE CZY WYMIENIAC! BO MOJE AUTO MA 100tys km i w moscie byla juz papka wiec WARTO!!!

pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie koledzy co do papki ... jest gdzieś opisana częstotliwość wymiany tego oleju ??? i całej reszty ...... kupiłem niedewno swoje 1.8T Q i olej silnikowy to wiem ale reszta cała reszta to niebardzo .... :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie koledzy co do papki ... jest gdzieś opisana częstotliwość wymiany tego oleju ??? i całej reszty ...... kupiłem niedewno swoje 1.8T Q i olej silnikowy to wiem ale reszta cała reszta to niebardzo .... :no:

Co do czestotliwosci yo musisz sobie ja sam ustalic gdyz serwis nie zaleca wymiany, co najwyzej dolewki.

Chyba, ze mowa o naprawie.

Ja mysle, ze co 100 tysi wystarczy wymienic.

ghost, jak miales papke to cos nie tak bo ja przy przebiegu ponad 200 tys nie mialem zadnej papki i olej wygladal naprawde dobrze, nawet bardzo dobrze.

I dziwie Ci sie ze weszlo 1,9 bo tyle to wejdzie ale w suchy dyfer a nei przy wymianie. :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...