Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BBK] eSencja cabrio


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tak cena jest ustosunkowana od ilości robionych mil w roku, od miejsca zamieszkania i parkowania auta, od wartości auta i pewnie wielu innych rzeczy :)

Ale tak czy siak sprawdzę ile mi wyliczą. Dzięki

Opublikowano

tak dla potomnych dzwiek standardowego wydechu :naughty:

z gory przepraszam za zaklucona wizje ale nie o to w tym filmiku chodzi ;)

Opublikowano

tak dla potomnych dzwiek standardowego wydechu :naughty:

z gory przepraszam za zaklucona wizje ale nie o to w tym filmiku chodzi ;)

pieknie mruczy V8 super sprawa :kox: :kox: :kox:

Opublikowano

czerwony lepiej sie wyroznia i nie jest taki monotonny ;)[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 21:11_________________________________________________

kolejny update. zainstalowalem LED-y w calym oswietleniu wnetrza i tablicy rejestracyjnej. tu jest male video :-)

Opublikowano

Super wuzek tez taki mi chodzi po glowie , a powiedz duzo to pali :naughty:

Opublikowano

jezdze regularnie do pracy i przy sredniej predkosci ok. 80km/h srednie spalanie ok 14l/100km. ale jak wystartuje ostro spod swiatel lub wyprzedzam z butem w podlodze to i 40l/100km krzyknie :evil:

Opublikowano

Pierwszy raz na oczy widzę Cabrio z Kolorowym Fisem :D

Na co dzień teraz się poruszam też taką w Cabrio tylko że 1.8T i muszę powiedzieć że tam nie ma czym jechac :/

Ale pewnie z tym silniczkiem odpycha co?

Opublikowano

Super wuzek tez taki mi chodzi po glowie , a powiedz duzo to pali :naughty:

Dudi kupuj - w końcu bedziemy mieli rasowego zapie...cza na podwórku :naughty: :naughty:
Opublikowano

Super wuzek tez taki mi chodzi po glowie , a powiedz duzo to pali :naughty:

Dudi kupuj - w końcu bedziemy mieli rasowego zapie...cza na podwórku :naughty: :naughty:

Jak sie dozucisz do wachy to pomysle :naughty: ale bysmy sie lansowali po Ostrowcu :kox:

Opublikowano

Pierwszy raz na oczy widzę Cabrio z Kolorowym Fisem :D

Na co dzień teraz się poruszam też taką w Cabrio tylko że 1.8T i muszę powiedzieć że tam nie ma czym jechac :/

Ale pewnie z tym silniczkiem odpycha co?

nie narzekam, jezdzi calkiem niezle :decayed:

Opublikowano

Super wuzek tez taki mi chodzi po glowie , a powiedz duzo to pali :naughty:

Dudi kupuj - w końcu bedziemy mieli rasowego zapie...cza na podwórku :naughty: :naughty:

Jak sie dozucisz do wachy to pomysle :naughty: ale bysmy sie lansowali po Ostrowcu :kox:

:wink4: :wink4: :wink4:
Opublikowano

w koncu dzis bylem na hamowni i wynik srednio zadowalajacy :/

dane zmierzone: 305PS @ 6450rpm i 411Nm @ 3540rpm. (po korekcji)

dane fabryczne: 344PS @ 7000rpm i 410Nm @ 3500rpm.

niestety mialem zalane "nieodpowiednie" paliwo, bo gosc z MRC po hamowaniu powiedzial mi ze V-Power lub Tesco 99 (taka opcja jest w UK) bylaby najlepsza. ja mialem co prawda 97 ale ze stacji no-name, bo mam najblizej z pracy. nie pomyslaem wczesniej zeby zatankowac cos lepszego, a nie zdazylem spalic paliwa przed wyprawa na hamownie. co prawda gosc z MRC mowil, ze paliwo zrobiloby roznice i moze dociagneloby do 320PS ale to tylko teoria ;) drugi fakt jest taki, ze skrzynia nie pozwolila pocignac do 7000rpm i to tez nie pomaga w porownaniu z danymi fabrycznymi.

tak czy inaczej brakuje troche konikow, ale z drugiej strony moglo byc gorzej, bo te silniki maja tendencje do utraty mocy.

Ponizej wykres, niestety rozdzielczosc troche slaba.

S4%2520dyno%2520run.jpg

Opublikowano

Czy to była hamownia drogowa, czy w pomieszczeniu? Jesli to drugie, to sie nie martw. Nasze samochody zgrzane maja 10-20% mocy mniej - na pewno sam czujesz roznice miedzy przyspieszaniem po staniu w cieply dzien w korku, a jazdę w chlodny (5-8stopni) wieczor. Warunki hamowni nie są w stanie zapewnic dla tej wielkiej jednoskti w tak małej budzie odpowiednich warunków termicznych (co poniekąd jest winą producenta). W rzeczywistości będziesz miał sporo wiecej mocy. :)

pozdro ;)

Opublikowano

hamownia stacjonarna, wynik pomiaru po korekcji (jak widac w tytule wykresu). jasne, ze w zimny dzien auto bedzie "mocniejsze" ;) goscie maja dosc spore dwa wentylatory, na tej hamowni hamuja auta powyzej 600PS, wiec mam nadzieje, ze autko dostalo wystarczajaco powietrza.

Opublikowano

nie rozumiesz. To, ze hamuja auta z turbinami, badz auta amerykanskie w większej, budzie ktore maja wiecej miejsca w komorze silnika, przez co termikę lepszą, to nie znaczy, ze wielkie wolnossące s4 szczelnie zapuszkowane to to samo. Nawiew na intercooler to nie to samo co nawiew w "bezmyślną przestrzeń" na której drodze gdzies miedzy ścianami karoserii znajduje sie upchnięty silnik. Nie ma szans go w ten sposób prawidłowo chłodzić. Dane fabryczne to dane uzyskane w warunkach idealnych. Uwazam ze Twój silnik w warunkach chociazby prawidlowych, mialby okolice serii (a w kazdym razie w granicach błędu statystycznego). A co do ilości powietrza, to na pewno dostało autko go wystarczająco. Chodzi o temp silnika, dolotu i kolektora wdechowego, którego nawet 5 dmuchaw nie jest w stanie schłodzic. Musiałbyś przyjechac, postawic samochód na kilka godzin przygotowany do shamowania, poczekać aż ostygnie praktycznie do temp pokojowej. Wtedy odpalić i zanim osiągnie 70 stopni hamować (te 70, to taka rzucona sobie liczba, nie czepiajcie sie jej, chodzi o niedogrzany silnik, zeby kolektor byl jeszcze dosc chlodny, i dolot równiez). Taka idiotyczna specyfika tego silnika. JHM znalazł swego rodzaju rozwiązanie na to, podobno pomaga w duzej czesci (choc nie do konca). Powiem Ci tylko tyle - mierzyłem różnice w osiągach i mimo mojego srednio sprawnego sprzegla, roznica w 0-100 to w granicach 0,6-0,7sek - nie muszę mówic chyba że to przepaść (jakbys zamiast s4, jechał golfem gti)

Jedz na hamownie drogową, a wynik Cie zaskoczy :) (miło)

Opublikowano

zgadzam sie z tym co piszesz. tylko idac za Twoim tokiem myslenia jak zabralbym auto np. poza kolo podbiegunowe i tam zhamowal to okazaloby sie, ze silnik produkuje wiecej mocy niz fabryka przewiduje. cud? nie, zwykla fizyka. stad ja wole znac pomiar ktory jest po korekcie (czyli sprowadzony do warunkow normalnych).

z Twoich wypowiedzi wnioskuje, ze jestes wlascicielem hamowni drogowej i stad ja zachwalasz. ale nie rozumiem niby dlaczego hamownia drogowa pokaze lepsze osiagi (chyba tylko dzieki zanizonej masie samochodu)? jezeli ne hamowni stacjonarnej sa wentylatory to jak otworzysz maske auta powietrze bedzie chlodzilo kolektor dolotowy. na drodze tego nie zrobisz z bardzo prostych przyczyn :D

co do pomiarow maksymalnej mocy silnika kiedy jest on niedogrzany...nie jest to wskazane ze wzgledu na zwiekszenie zuzywalnosci podzespolow. do tej pory w mojej pracy nie spotkalem producenta silnikow, ktory pozwolilby na test "power curve" kiedy silnik jest zimny. minimum to 85 st.C wody i ok 100 st.C oleju.

Dane fabryczne to dane uzyskane w warunkach idealnych.

czy moglbys wyjasnic co rozumiesz pod pojeciem warunki idealne?

Opublikowano

kolo podbiegunowe? heh, az tyle nie trzeba :). Są pewne granice. Jak jest cieply dzien to tez dopoki samochod sie nie rozgrzeje, to bedzie jechal OK. Ale w taki dzien doprowadzenie go do b. wysokiej temp zajmuje chwile i bardzo dlugo trwa zaczym sie wychlodzi. Te 4.2 w naszej budzie mają tak mało miejsca, ze po paru speedach tracą sporo ze swojej mocy wlasnie ze wzgledu na problem z temperaturą. Odprowadzenie temperatury zajmuje im dobre kilka/kilkanascie minut jazdy ze stałą, niewielką prędkością. W chlodny wieczor trwa to szybciej, ale wystarczy na chwile stanąć. A jak juz wyłączysz silnik to działa już tylko wentylator chlodnicy, a obieg chłodziwa względnie stoi. Po takim odpaleniu S4 naprawdę potrzebuje kawałek spokojnej jazdy zeby wrócic do sił. Nie czujesz roznicy miedzy tymi warunkami jadąc swoją ślicznotką? Ja czułem w kazdym S4 w ktorym siedziałem.

Co do posiadania hamowni - jestem chirurgiem, zadnej hamowni nie mam. Opieram się na logice i tym co czuje jezdzac s4 (to samo bylo w kilku egzemplarzach ktore ogladalem przed kupnem). Po prostu wynik będzie zaniżony i tyle.

Jeszcze raz powtórze, wiatrakiem nie schłodzisz tak ukladu dolotowego w s4. Tu nie ma nad czym dywagowac. Warunków naturalnych tym nie odtworzysz. Co innego samochody z turbinami - tu dobry sprzęt hamowni w zakresie chłodzenia zda egzamin duzo mniej zanizajac wynik.

Wiem, ze niedogrzanie nie jest momentem, w ktorym wskazane jest cisnąć, ale chodziło mi o przykład i zobrazowanie warunkow. Pisałem w kontekscie prawidłowego pomiaru na normalnej hamowni - bo tylko wtedy moglby on byc w miare wiarygodny.

Warunki idealne - najczesciej producenci hamują silnik w laboratorium na stole (poza samochodem). Nastepnie wg słupków, różniczek itp itede wyliczaja jaka powinna byc na kołach w danym przypadku. Niestety audi nie przemyslalo do konca wielkosci tej jednostki i rozmiarów komory silnika. Wynik jest taki, ze wyjątkowo niedużo trzeba, aby ze względu na wzrost temperatury, uciekała moc (która i tak pozostaje bezwględnie duża). JHM wymyślił z tego powodu uszczelki pod kolektor działające trochę na zasadzie peltiera (w skrócie: płytka z jednej strony gorąca, z drugiej zimna) oraz przeprojektowal kolektor wewnątrz żeby zniwelowac to do możliwego do osiągnięcia minimum.

Dużo jest tego na forach z za oceanu :) Poczytaj, jesli jeszcze nie brnąłeś przez tą ciekawą, ale gigantyczną bazę najlepszych danych o s4. W Polsce to prawie nic nie ma. Uslyszysz tylko jaki to ten V8 do d*py (co jest moim zdaniem bzdurą).

Opublikowano

Ja mialem podobny problem z moim 2.7BiT. Do momentu zalozenia FMIC'a auto w lato nie chcialo jechac.

Powietrzne z SMIC'ow trafialo w sciane (blache w nadkolach) i auto sie gotowalo.

U Ciebie niestety nie da sie tak latwo pozbyc problemu... ale zawsze mozesz pozbyc sie oslon pod autem zeby byl przeciag :grin:

Opublikowano
Pawlo 2004, tax jest 250 funtow na rok, bo to auto sprzed 2006 roku. co do ubezpeiczenia to tajemnica nie jest. na razie auto mam na tymczasowym ubezpeiczeniu, bo czekam az skonczy mi sie ubezp. na inne auto i bede mogl przeniesc wszystkie znizki. tak wiec niedawno sprwadzalem i wychodzi mi 1000 funtow/rok. mam 32 lata i 5 lat znizek. za takie auto jak Ty masz moja zona placi ok. 550 funtow/rok.

tak sobie to czytam i uwirzyc nie moge

raj tam w UK macie

w IRL za 4.2 musialbys zaplacic cos kolo 1800 euro rocznie za podatek, ubezpieczenie to juz indywidualna sprawa ale tez byloby pewnie kolo 3k bo irl ma jedno z najdrozszych ubezpieczen :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...