tomus1789 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Witam od tygodnia posiadam swoje wymarzone Audi a4 i własnie z tym autkiem mam pewien problem mianowicie. Auto ciężko pali, trzeba nim troszkę pokręcić , rano gdy jest zimny i po chwilowym postoju (20min), dzieje sie tak i na benzynie i na gazie. Dziś wyczyściłem przepływke oraz przepustnice na dolocie była dziurka która została zaklejona, wszystko mocno poskręcane na opaskach wiec nieszczelności nie powinno być. Drugim problemem są wolno opadające obroty w granicach 3-2 tys. Pytam o to bo czytałem tematy na forum dzięki którym wyczyściłem przepływke oraz przepustnice lecz usterka dalej jest i tu moje pytanie co może być jeszcze tego przyczyna?? Z góry dzieki za odpowiedz pozdrawiam
grzemo Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Na początek zakręcamy butlę lpg, potem restart ecu przez zdjęcie klemy lub vagiem przez skasowanie błędów i pojeździj na samej benzynie, min 50km aby ecu ponownie się zaadoptowało. Wtedy będziesz miał info czy problem stwarza rozregulowane lpg, czy jest po stronie benzyny. Podejrzewam puszczanie gazu, ale musisz coś więcej podać o lpg.
tomus1789 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Gaz jest drugiej generacji (bardziej wrzucony niż założony, dziś troszke poprawiałem) sterownik BRC just, reduktor tomassetto. jutro zakręce butle i zobacze co jest nie tak. Podejrzewam jeszcze wtryski słusznie?? W weekend podepne pod vaga i może już przyjdzie mi kabel pod sterownik od lpg wtedy cos pokombinuje chyba że są jakieś inne pomysły.Pozdrawiam
Gelooo Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 moze tez byc nieszczesny zawor aktywnego wegla
tomus1789 Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 A coś więcej o tym zaworze? Wag pokaże jakiś stosowny błąd czy trzeba samemu sprawdzić??
blackknight88 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 też miałem ten problem ze swoją 1.6 adp... odpalał na benzynie czasem za 6razem nawet... lpg sekwencja... wymieniałem kopułkę, palec, świece, kable, zawór ten co jest na przewodzie paliwowym pod maską, pompę paliwa podmieniałem, przewody w baku... na lpg z miejsca odpalał (awaryjne odpalenie przez trzymanie przycisku LPG). Jak silnik ciepły to na PB również odpalał.. czujniki temperatury i inne sprawne. Rozkładałem po prostu ręce.. co się okazało ? dobry elektryk kazał mi pojeździć weekend na samej benzynie, bo podejrzewał, że na jeździe LPG komp od PB łapał zły sygnał z sondy i automatycznie zubażał dawkę paliwa i były wtedy kwiatki na zimniejszym silniku gdy potrzebował tego automatycznego ssania. Usunął mi mapę PB i LPG i posłuchałem. Zaczął od razu inaczej odpalać.. za pierwszym czasem za drugim, gdy za pierwszym wskoczył na 200-300obr.. gasiłem i gdy 2-gi raz odpaliłem to już ładnie wskakiwał na obroty. Gdy zacząłem na LPG jeździć to znów problem powoli wracał.. odpalanie za 3-5razem... znów na PB tylko i było ok. Pojechałem i zamontował mi zwykły przekaźnik odcinający sygnał sondy po przełączeniu na LPG tak by komp z PB widział (a raczej nie widział) Sondę jako uszkodzoną i "pobierał" fabryczne, awaryjne dane. To lepsze aniżeli miałby zubażać dawkę.. bo i tak przy zapłonie widzi Sondę (przekaźnik wyłączony) i wszystko jest w normie jeżdżę z tym przekaźnikiem już 4tydzień, pokonane ponad 2tys km i jest wszystko ok spróbuj pośmigać trochę km (z 80-100) na samej PB.. zobaczysz czy to może pomoże.
grzemo Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 blackknight88 Przy odpalaniu ecu nie korzysta z sondy tylko z korekt które były ustalone przed zgaszeniem i czujnika temperatury. Jeśli gazownik odłączył ci sondę to nawet nie wiesz na jakiej mieszance jeździsz Jak gaz dobrze jest zestrojony to nie będzie żadnych błędów tylko trzeba go ustawiać na korekty vaga tak aby były jak na benzynie. Ale wiadomo czas to pieniądz i gazownik druciarz wolał odłączyć sondę niż porządnie ustawić. Lepiej podłącz vaga i zobacz jakie masz błędy i z jakimi korektami
Buba Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Na początek zakręcamy butlę lpg, potem restart ecu przez zdjęcie klemy lub vagiem przez skasowanie błędów i pojeździj na samej benzynie, min 50km aby ecu ponownie się zaadoptowało. Wtedy będziesz miał info czy problem stwarza rozregulowane lpg, czy jest po stronie benzyny. Podejrzewam puszczanie gazu, ale musisz coś więcej podać o lpg. dokładnie pewnie wtrysk/reduktor puszcza gaz w kolektor sam to przerabiam po raz drugi
tomus1789 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 w szystko ok tylko ja mam instalacje II generacji, wiec ona też może tak mieszać??Ide odkręcić kleme bo do Vaga dopiero jutro będę miał dojście, zobaczymy co się stanie.
Buba Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 w szystko ok tylko ja mam instalacje II generacji, wiec ona też może tak mieszać??Ide odkręcić kleme bo do Vaga dopiero jutro będę miał dojście, zobaczymy co się stanie. to jak wrócisz to uzupełnij profil
blackknight88 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 grzemo byłem uy niego kilka razy by sprawdzić jak zapisały się mapy benzynowa i LPG.. to dobry gazownik i mogę go polecić każdemu. sprawę z przekaźnikiem zalecił mi elektryk (inny człowiek), ale zamontowałem to już u gazownika by właśnie skonsultować się jak to będzie wyglądało od strony LPG. Skoro chodzi na Pb i LPG, odpala, nie dławi się itd to co złego zrobił ? Miałem problem z samochodem, pisałem tu nawet na forum o tym odpaleniu. Nikt mi nie odpowiedział, bo pewnie nie wiedział co... byłem u 6 różnych mechaników, aż w końcu ten elektryk załatwił sprawę. Co do błędów to różne wyskakiwały i zupełnie bez sensu. Raz wyskoczył błąd czujnika temperatury tam w bloku silnika. Czujnik sprawny bo podmieniany na inny był i to samo, a co lepszego. Błąd był, a po skasowaniu komputer pokazywał po nocnym staniu w garażu 26 stopni... potem już ten błąd nie wyskakiwał. Przepuszczanie gazu też wyeliminowałem, bo byłoby tak samo nawet z tym odcięciem sondy. Po tej czynności gazownik sprawdzał jeszcze czas otwarcia wtrysków od LPG, bo z tego co mówił ich czas jest pobierany z wtrysków benzynowych, których to zaś czas jest regulowany m.in. przez sondę (jakoś tak to mówił, mogłem coś poprzestawiać). Właśnie tym się martwił przed zamontowaniem przekaźnika. Ale okazało się, że pomimo iż z odciętą sondą ecu brał awaryjne wartości to otwarcie wtrysków LPG było w porządku. Zresztą nie odczułem różnicy w jeździ przed zamontowaniem i po zamontowaniu. Teoretycznie nie powinno się wykonywać takich napraw, ale działa... niestety wielki problem w tym, że nie wiedziałem i nie wiem nadal gdzie szukać usterki, przyczyny, więc zwyczajnie w świecie rozłożyłem ręce i skoro chodzi tak jak jest to zostawiłem to.
Ja_Sha_Taan Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 tomus1789 i jak naprawiłeś usterke? Najpierw prosisz o pomoc a później nie piszesz jak poradziłeś sobie z problemem, a to może pomóc innym np. mi w tym przypadku Ja mam taki sam problem, poprzedni reduktor mi puszczał gaz więc wiedziałem co jest nie tak ale po jego zmianie problem nie ustał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się