Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Podgrzewacz płynu chłodzącego w 1.9 TDI


markus85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie u kolegi w audi 80 1Z zamontowany jest podgrzewacz płynu chłodniczego z 3-ma świecami żarowymi, widziałem jak to działa i naprawdę działa. Szukałem u siebie w AHU czy przypadkiem już tego nie wkładali seryjnie, ale z tyłu bloku jest króciec plastikowy i nigdzie nie widzę takiego zastosowania. Czy ktoś może powiedzieć czy faktycznie tego mogę nie mieć, ew. gdzie tego szukać, no i najważniejsze czy ktoś to u siebie zakładał, jakie przekaźniki są potrzebne, czy wpinam się w czujnik od świec żarowych, itp.?

Niestety autko tej zimy będzie nocował prawdopodobnie pod chmurką, i fajnie by było mieć szybciej cieplej w autku :).

Z góry dzięki,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze szukałem i na ten temat nie wpadłem, dzięki mlodyy :good:[br]Dopisany: 13 Październik 2011, 14:57_________________________________________________Pomimo iż przewertowałem tematy na Forum, nigdzie nie znalazłem żadnego schematu podłączenia tego układu, tj. jak to Wszystko podłączyć aby zadziałało? wiem że mogę to zrobić na zasadzie włącznika, ale to ostateczność,chciałbym aby to odbywało się tak jak w ori. Jest ktoś w stanie mi to wytłumaczyć, naświetlić aby móc to wykonać?

Z góry dzięki,

Pozdrawiam

Markus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest sens, wg mnie szkoda kasy i roboty, lepiej webasto wrzucic :) to napewno poczujesz. ja mialem wszystkie 3 swiece spalone, wrzucilem nowe, sprawdzilem czy dziala, wszystko dziala, ale jakos nie zauwazylem zeby szybciej lecialo cielpo czy cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś coś czytałem o tych świecach i ludzie pisali że widocznie masz wersję na rynek kraju gdzie zima jest lekka albo jej praktycznie nie ma po za tą na kalendarzu. Ja mam ten króciec ale nie mam pojęcia czy działa aż z ciekawości jutro rano sprawdzę jak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz miernikiem albo zaróweczka, dotykaj po swiecach i do masy , bedziesz wiedzial czy prad dochodzi na swiece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam miałem spalone te świece wymieniłem na nowe i nie zauważyłem jakieś zmiany żeby się szybciej nagrzewało

zobaczymy jak będzie przy mrozach -15stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem gościa co sprzedaje takie podgrzewacze po 175zł i się tak zastanawiam czy warto :mysli:

Nie jest to ori, ale wygląda solidnie.

grz%203%20zestaw%20du%BFy.JPG

A tu opis z aukcji: http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-kplt-i1852571211.html

Może ktoś się wypowiedzieć? Rozmawiałem z jedną osobą która to ma i jest zadowolona :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo że diesle dłużej się grzeją niż benzyna ale nie wiem czy jest sens to kupić żeby kilka minut szybciej się płyn zagrzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to kupił z tego względu że jak już muszę jeździć moim Dieselkiem do pracy to temperatura zimą nie wyskakuje mi więcej jak 70C a to jak wiadomo nie jest dobre dla silnika bo diesel powinien pracować w 90C. Jeśli na trasie 10km auto złapało by mi 90C powiedzmy po przejechaniu 7km to bym się skusił na to. Zima trwa prawie pół roku i wydaje mi się że i na spalanie pewnie ma jakieś znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że po tygodniu takiej jazdy padnie aku. Przecież te świece prąd mają z alternatora który zabiera moc z silnika a co za tym idzie paliwo więc jak dla mnie to wydatek nie warty świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocniejszy alternator to i więcej mocy z silnika ubywa. A tym samym paliwa więc jeszcze bardziej to nie opłacalne.kiedyś tu na forum przeczytałem jak ktoś napisał że nawet te seryjne trzy świece nie zawsze są włączone mimo zimnego silnika. Zależy od poboru prądu z alternatora. Wyobraź sobie. Temp na zewnątrz minus 10 aku już osłabiony odpalasz auto alternator zaczyna naładowywać po rozruchu grzeją świece żarowe silnika(4)włączają się grzane lusterka i tylna szyba włączasz światła mijania. niewielki procent tego prądu co pozostanie nie bardzo zostanie na podgrzewacz. No chyba że masz nówke aku i do tego więcej amper to może by to miało sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ grzeje na dwa sposoby: 1) prądem z alternatora=zwiększa zużycie paliwa=szybciej nagrzewa silnik pod obciążeniem alternatora.

Coś podobnego do trzymania silnika na wysokich obrotach na parkingu.

Wydaje mi się że to świetne rozwiązanie żeby mieć szyby wolne od szronienia. W fordach jest warstwa przewodząca w szybie, która nagrzewa szybę momentalnie, na postoju, bez innych odbiorników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak zrobić instalację pod ORI podgrzewacz? pod które czujniki się wpiąć, co mi jest potrzebne, jakie oznaczenie ma przekaźnik sterujący? zanim pojadę na zakupy chciał bym wiedzieć o co pyta i co mi potrzeba.

Tak jak kolega pisze w Fordach jest to zaj... chwila i czysta szyba.

Mam do pracy 5 km, zanim cokolwiek zacznie dmuchać ciepłem to ja w domu jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam temat, a więc: mianowicie zainstalowałem sobie kruciec wody z wbudowanymi 3-ma świecami żarowymi, chce teraz zrobić sobie instalację do grzania tych świec, poniżej zamieszczam schemat, może mało profesjonalny ale tak osobiście to widzę, proszę aby ktoś wypowiedział się czy ma to szansę zadziałać, jakie przekaźniki mam zastosować?

Świece mają coś ok. 20A, czy bezpiecznik 80A będzie ok, czy za duży, a może na każdy przekaźnik dać oddzielny bezpiecznik?

Jak lepiej zastosować rozłączanie układu, czy poprzez ten włącznik termiczny czy może lepiej włącznik czasowy? widzę to tak że włącznik daje taki do temp. 50 stopni, mocuje go do krućca aluminiowego np. taśmą aluminiową taką jak do tłumików? czy może lepiej materiałową? on mi rozłącza układ, daje dalej +12 po stacyjce do włącznika w kabinie, którym reguluję sobie kiedy chce załączyć.

Pytanie mam takie, boję się że gdyby np. auto było zaparkowane, i może zdarzyć się tak że coś się stanie z przekaźnikiem, i świeca zacznie grzać, w skutek czego może zagotować płyn,o dalszych konsekwencjach nie chcę mówić, idzie to jakoś obejść?

Mój schemat:

aeb27b89cf182305m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zainteresowany tym tematem. Ciekawi mnie przede wszystkim instalacja oryginalna bo z zastępcza nie ma problemu. Mój silnik to AWX. Mógł bym się pokusić o zakup na allegro instalacji silnika jeżeli takowa znajde bo mało aut to miało. No i teraz drugie pytanie czy potrzebne jest jakieś przekodowanie vagiem w celu aktywacji ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak sprawdzić podgrzewacz ?

Ile ohmów powinna mieć świeca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...