Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Zmiana oleju, częstotliwość wypalnia DPF-a


grzegorzxl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poczytałem dużo wątków o oleju i zdecydowałem się na zmianę i mam takie dwa pytania odnośnie mojej sprawy otóż:

1. chcę zmienić olej z Castrol EDGE 5W30 na Motul Specific 5W30 czy z ta zmiana nie wpłynie źle na silnik i turbo?

2. na Castrolu DPF wypala się tak co 450 km może 500km czy na Motulu może być to rzadziej ? dodam że cały czas tankuję shell VPOWER Diesel z GTL podobno do DPF-ów najlepszy. Bardzo proszę o pomoc ponieważ niewiem czy nie przedobrzę tą zmianą.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do twojego pierwszego pytania,to wlewaj smialo Motula u mnie byl caly czas wlewany Aral a teraz juz druga wymiana na Motula i zauwazylem ze silnik zrobil sie spokojniejszy to znaczy ciszej pracuje,a drugie pytanie:wypalanie Dpfa niezalezy od oleju tylko od stopnia zapelnienia tego filtra sadza!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma sie dziac, skoro zachowasz odpowiednia normej 507.00? poczytaj jest watek o olejach[br]Dopisany: 16 Październik 2011, 21:46_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.3990

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

1. Motul Specific 507.00 5W30 jak najbardziej :good: ważne tylko żeby z pewnego źródła, sam przeszedłem z castrola slx właśnie na taki olej.

2. Zastanów się czy już nie czas na usunięcie filtra, a autko odżyje :wink4: ile masz przejechane km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

mam przejechane w tej chwili 91000 km i oprócz tego że się wypala i trzeba jechać jak samochód chce to nie wkurza a olej kupiłem tu od kolegi dzika to chyba oryginał przynajmniej nikt nie narzekał to i chyba nie będę że to podróba. Ale jak Ci się silnik zachowuje po tej mianie oleju mniej bierze czy tak samo jak na Castrolu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku silnik niebierze ani grama oleju od wymiany do wymiany ten sam poziom na bagnecie :decayed: a ma juz przejechane 161 tys.,dodam ze olej wymieniem co 10 tys. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku silnik niebierze ani grama oleju od wymiany do wymiany ten sam poziom na bagnecie :decayed:

z tego akurat bym sie nie cieszyl nie wiadomo czy to sam olej czy mieszanka z paliwem :cool1:[br]Dopisany: 18 Październik 2011, 21:11_________________________________________________

Hej

mam przejechane w tej chwili 91000 km i oprócz tego że się wypala i trzeba jechać jak samochód chce to nie wkurza a olej kupiłem tu od kolegi dzika to chyba oryginał przynajmniej nikt nie narzekał to i chyba nie będę że to podróba. Ale jak Ci się silnik zachowuje po tej mianie oleju mniej bierze czy tak samo jak na Castrolu ?

tyle ze w trakcie wypalania, czesc dotrysnietego oleju dostaje sie do oleju. rozrzedzajac go... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku silnik niebierze ani grama oleju od wymiany do wymiany ten sam poziom na bagnecie :decayed:

z tego akurat bym sie nie cieszyl nie wiadomo czy to sam olej czy mieszanka z paliwem :cool1:[br]Dopisany: 18 Październik 2011, 21:11_________________________________________________

Hej

mam przejechane w tej chwili 91000 km i oprócz tego że się wypala i trzeba jechać jak samochód chce to nie wkurza a olej kupiłem tu od kolegi dzika to chyba oryginał przynajmniej nikt nie narzekał to i chyba nie będę że to podróba. Ale jak Ci się silnik zachowuje po tej mianie oleju mniej bierze czy tak samo jak na Castrolu ?

tyle ze w trakcie wypalania, czesc dotrysnietego oleju dostaje sie do oleju. rozrzedzajac go... :cool1:

Jest dokładnie tak jak pisze Musashi niewypalona ropa dostaje się do oleju, co z kolei powoduje wycieranie się wałka rozrządu i powoduje spustoszenie silnika na dalszą metę. Ja dodam że około 80% przebiegu robię po mieście więc tym bardziej negatywnie DPF wpływał na eksploatację.

Co do samego oleju szczerze mówiąc różnicy nie odczułem jeśli chodzi o zachowanie się silnika. Odkąd mam to auto olej zmieniałem 3 razy Castrol slx 5W30 co 10 tys. wiem, że wcześniej Niemiec jeździł też na takim oleju i zmieniał go co 15 tys. Silnik również od wymiany do wymiany nie brał grama oleju chociaż z tym to do końca nie wiadomo ze względu na DPF i paliwo :wink4: Za namową mechaników i opinii krążącej na forum ostatnio zalałem Motul Specific i za jakiś czas okaże się czy warto było przy następnej wymianie oliwy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dzięki za zainteresowanie ponowne moim tematem ja mam DPF i na tym edge ostatnio wypalał mi się po 450km czy to nie za często? a i jeszcze jedno czy ON shell VPower diesel z GTL nie zaszkodzi pompowtryskiwaczom? bo ja cały czas leję ten ON

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jankes3, zobacz w specyfikacji wyposażenia - 7GG jest dpf, 0GG nie ma dpfa

u mnie w specyfikacji wyposażenia nie ma 7GG i też nie ma 0GG i jak to rozumieć???

img1266m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mi tez auto nie bralo oleju od wymiany do wymiany jak mialem DPF. Dopiero jak go wywalilem to zaczolem olej dolewac nieraz nawet do 2 litrów na 15tys kilometrow czyli jak mialem dpfa to mi dolewalo paliwa do oleju. 1,9 TDI BRB to juz nie ten silnik co BKE. Pod koniec DPF mi sie regenerowal co 150 kilometrow. Lipa z tym DPF w Audi. W firmowym Mondeo mam 200tys najechane i DPF jest od nowosci i sie wypala ci 1300 kilosów. Jednak Audi nie poradzilo sobie jakos super z DPF w naszych silnikach.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jankes3 z Twojej wlepki wynika, że masz kod 7GN czyli euro 4 z przygotowaniem do DPF, w takim razie mogę się mylić ale wydaje mi się, że nie masz filtra cząstek stałych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jankes3 z Twojej wlepki wynika, że masz kod 7GN czyli euro 4 z przygotowaniem do DPF, w takim razie mogę się mylić ale wydaje mi się, że nie masz filtra cząstek stałych :)

potwierdzam kolego, nie ma dpfa, ale silnik jest przygotowany do montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poczytałem dużo wątków o oleju i zdecydowałem się na zmianę i mam takie dwa pytania odnośnie mojej sprawy otóż:

1. chcę zmienić olej z Castrol EDGE 5W30 na Motul Specific 5W30 czy z ta zmiana nie wpłynie źle na silnik i turbo?

ja teraz zmieniłem Shella LongLife'a na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30, generalnie póki co różnic nie słyszę i nie widzę ;) no może delikatnie szybciej się dogrzewa autko i potem ładnie trzyma temperaturę, ale nie wiem czy to zasługa zmienionego oleju, czy po prostu ogrzewania częściej włączanego w aucie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zmieniłem olej z castrol edge 5w30 na motul specific 5w30 przejechałem się ok 30km na świeżym oleju i postanowiłem sprawdzić poziom dotychczas po 20 min miałem właściwe wskazanie a na motulu po tym czasie 3-4 mm mniej pokazuje dopiero po ok 35 minutach jest odpowiedni poziom oleju i mam pytanie dlaczego tak jest przecież klasa ta sama a po wyjęciu miarki wydaje się jakiś gęstszy no i jeszcze co zauważyłem to silnik jakby głośniej pracował niewiem ale tn motul to wcale ni jest taki super proszę powiedzcie dlaczego tak się dzieje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kolego jak zmieniłem z castrola edge 5 w 40 na motula to tez auto zaczeło głosniej chodzic. Wracam na castrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jankes3 z Twojej wlepki wynika, że masz kod 7GN czyli euro 4 z przygotowaniem do DPF, w takim razie mogę się mylić ale wydaje mi się, że nie masz filtra cząstek stałych :)

potwierdzam kolego, nie ma dpfa, ale silnik jest przygotowany do montażu

a jak sprawdzić dokładniej czy nie ma dpfa bo równie dobrze helmut mógł sobie założyć później to dziadostwo, gdzie ten dpf się znajduje a może ktoś ma fotkę tego filtra w silniku BRB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka

ja usuwałem tydzień temu dpf więc powiem Ci, że jest on za turbiną zaraz od spodu lepiej go widać wychodzą od niego przewody od czujników przed i za nim. przy ścianie grodziowej silnika masz taki czujnik do którego są wpięte 2 wtyczki jest on po lewej stojąc przodem do auta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...