Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Silnik ARL - prośba o ocenę logów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panie i Panowie prośba o analizę logów, pacjent to ARL po wymianie szklanek i wałka. Wydaje mi się że z turbo dochodzi dziwny dźwięk przy odpuszczaniu gazu. To moje pierwsze logi więc jak coś jest nie tak, będę poprawiał.

Błędów w VAG nie było.

Statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60832.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60828.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60829.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60830.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60834.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60836.html

Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60831.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60833.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60835.html

BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60838.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60837.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60839.html

Dynamiczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60843.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60840.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60844.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60846.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60842.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60845.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mosqitt_60841.html

Dzięki i pzdr :hi:

Opublikowano

Cześć. Turbina ci trochę przeładowuje co potem się normuje przedział 1900-2900obr (mam to samo w ARLu tyle że mi sie to normuje w sekunde) tyle że sprężarka Ci szybciej wstaje Korekcje masz do du**y przynajmniej na 4 cylindrze.Dawka i biby ok tak że wtryski są raczej ok. Nie podoba mi się temperatura na każdym logu masz inna albo robiłeś logi na nierozgrzanym albo masz czujnik/termostat skopany.Kąt synchronizacji Ci się rozjeżdża. Gdzie robiłeś głowice i ile Cie wyniosło? napisz na pw

Opublikowano

Korekcje masz do du**y przynajmniej na 4 cylindrze.

Możesz jaśniej, da się to jakoś wyprostować?

Dawka i biby ok tak że wtryski są raczej ok. Nie podoba mi się temperatura na każdym logu masz inna albo robiłeś logi na nierozgrzanym albo masz czujnik/termostat skopany.

Silnik był rozgrzany do 90 na zegarze, więc może czujnik coś świruje.

Kąt synchronizacji Ci się rozjeżdża.

Może przez napinacz?

Aha głowicy nie robiłem, wymieniono tylko szklanki i wałek rozrządu.

Opublikowano

wymieniając wałek ustawiałeś kąt synchronizacji na kole?, możesz spróbować podregulować.MA być ok 0 Co do korekcji to odpowiadają one ogólnemu stanowi cylindra może być słaba kompresja słaba pompka, zła regulacja, mi się poprawiło po wymianie uszczelniaczy.Na niektórych logach masz 90stopni a w dynamicznym 36stopni.Sprawdź czujnik vagiem na zimno, ostatnio u siebie zmieniałem koszt 40zł z allegro ok 100zł Aso Danielczyk. Wjedź na kanał i sprawdź jak Ci kierownice w turbince pracują pewnie są trochę zapieczone. Jaki przelot i rok tego arla?

Opublikowano

Kąt miał być niby ustawiony, dziś rano jak sprawdzałem oscylował pomiędzy -0,5 do -2,8.

Jeśli chodzi o korekcję, to czy podczas regulacji pompek, zakładający mógł je błędnie wyregulować i z tego powodu takie wartości?

Rok to 2002, na zegarze jest 185tyś.

Opublikowano

a przed naprawą pamiętasz jak było? spróbuj zamienić pompkę z 4cylindra z którąś i zobacz czy korekcja przejdzie razem z nią, jeśli tak to masz rozwiązanie.Chociaż jak chodzi równo nie telepie ma moc to ja bym olał sprawę i zajął się resztą, np tą temperaturą

Opublikowano

Jak było przed, to niestety nie wiem. Chodzi równo nie telepie, jednak wydaje mi się, że powinien mieć ciut więcej mocy. Sprawdzę czujniki temp. zobaczymy czy coś poprawi. Ewentualnie zamienię pompki. Znasz jakiś sposób regulacji pompek w ARL?

Opublikowano

Po wymianie wałka należy ponownie wyregulować śrubami luzy na pompkach.

Instrukcję znajdziesz na necie.

Z dynamicznego 004 wynika, że pasek rozrządu jest słabo napięty a sam kąt synchronizacji ustawia się na rozgrzanym silniku, nie na zimnym.

Powyżej koledzy podali ci ile ma on wynosić.

Co do turbo to obstawiam na przycinające się kierownice - zasada jest prosta - aby zmniejszyć ciśnienie doładowania N75 otwiera się redukując podciśnienie. Sprężyna w gruszce ma za zadanie wypchnąć cięgno - jeśli ma opór objawia sie to przeładowaniem.

Opublikowano

Dzięki Panowie za zainteresowanie. Dziś byłem w EcuProject, odnośnie korekcji i cykania, które moim zdaniem pojawiło się po wymianie hydropopychaczy. W międzyczasie zgodnie z radą lukaszlsw wymieniłem czujnik temp. Okazało się że korekcje są ok, żadna nie przekracza 0,9. Odnośnie cykania Daniel stwierdził, żebym nie wymyślał bo silnik pracuje jak powinien ;]

Umówiłem się na następny tydzień, aby zerknęli na turbo, poruszę jeszcze temat tego rozrządu, dziś zapomniałem :)

Opublikowano

Czyli po wymianie czujnika korekcja z 2.5 spadła na 0.9? A Co do tego cykania to pamiętasz jakie szklanki założyłeś? Bo do ARLa są o innym numerze niż np do ASZ, ostatnio się naciąłem. Mają być: 038 109 309 C - zamiennik z INA to 420 0209 10

Opublikowano

Kupiłem w intercarsie bodajże(nie mam przy sobie paragonu) INA 420 0102 10, ale wymiarami się nie różniły, tylko ceną.

Opublikowano

Dobre kupiłeś. Fakt popychaczy jest już kilka typów do starych i nowych 1,9tdi, jednak 420 0209 10 jestdo AWX, ARL, ASZ, AVB, AVF i innych.

Opublikowano

Thx banshee, chwilowo czułem się zagubiony, z Łukaszem (lukaszlsw) doszliśmy jednak do tego samego wniosku co Ty. :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...