WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam, Panowie mam pytanie, otóż chciałem dolać płynu hamulcowego, z przyzwyczajenia zakupiłem DOT-4 ( patrząc na zbiornik zauważyłem, że taki również zaleca producent). Chciałem dolać a tu zonk, płyn w zbiorniku zielonkawy a DOT żółtawy. Wie Ktoś czy te płyny można ze sobą mieszać? i co to za płyn w tym zbiorniku jest?
Onkel Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Nie zaleca się mieszania płynów hamulcowych. Lepiej kupić dwie puszki i wymienić całkowicie bo przecież hamulce to Twoje bezpieczeństwo. Ja jestem przed wymianą klocków i skuszę się zaraz na płyn tylko nie wiem czy 1l czy 1.5l mam kupic??
przepychacz Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 ...zawsze warto sobie więcej kupić i przez układ przepuścić...
xbladyx Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Kolor Zielony plynu w zbiorniczku nie oznacza ze to nie jest Dot-4, jeden ze skadników plynu hamulcowego jest glikol, który łatwo wchłania wodę i dlatego zalecana wymiana plynu hamulcowego jest co 2/3 lata u ciebie mamy taki przyklad auto nie wiadomo kiedy mialo wymiany plyn a klocki napewno byly robione nie raz, ktoś cofną tłoczki przy wymianie i plyn z ukladu i pompy wypchalo z powrotem z calym brudkiem :] Polecam jeśli jest ponizej minimum dolac normalnie Dot-4 a jak nie to dla twojego spokoju umów sie z warszatem który wykonuje wymiane plynu ciśnieniowo (a nie deptając "pedalem") gwarantuje ci to dokladna wymiane wraz z przepłukaniem ukladu i nie zapowietrzenie hamulca co jest ważne przy ABS/ESP koszt wymiany przynajmniej u mnie 80 zł
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Polecam jeśli jest ponizej minimum dolac normalnie Dot-4 a jak nie to dla twojego spokoju umów sie z warszatem który wykonuje wymiane plynu ciśnieniowo (a nie deptając "pedalem") gwarantuje ci to dokladna wymiane wraz z przepłukaniem ukladu i nie zapowietrzenie hamulca co jest ważne przy ABS/ESP koszt wymiany przynajmniej u mnie 80 zł Kolego, z całym czacunkiem ale te urządzenie nadaje sie jak..... deptanie hamulcem o którym tak niepochlebnie sie wyraziłeś, posiada czterdziestokrotną większą siłę tego co daje to urzadzenie
WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 A ktoś wie jaki to może być płyn o zielonkawym zabarwieniu? DOT-a zostawię na późniejszą wymianę całego płynu. Teraz chciałbym dolać do maxa bo mam między 50/50 a min ale dla świętego spokoju chcę dolać.
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 A ktoś wie jaki to może być płyn o zielonkawym zabarwieniu? nie jaki ma byc, a raczej jaki jest, a jest STARY !!!!!!! wlej Ate Typ200, i to jak najszybciej
WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 A ktoś wie jaki to może być płyn o zielonkawym zabarwieniu? nie jaki ma byc, a raczej jaki jest, a jest STARY !!!!!!! wlej Ate Typ200, i to jak najszybciej Ale mówisz o dolewce czy o wymianie całości?
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 o wymianie całosci tutaj masz płyn: http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-dot-4-ate-typ-200-1litr-wroclaw-i1889874940.html nie zapomnij o zasilaniu sprzegła
WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 nie zapomnij o zasilaniu sprzegła :co: można jaśniej z tym sprzęgłem?
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 sprzegło masz zasilane płynem hamulcowym a nie na linke odpowietrznik masz w siłowniku przy skrzyni biegów odkrecasz go, pare razy sprzegłem ruszysz i czekasz az zleci swiezy i zakrecasz
WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 A odnośnie hamulców ( w B6 ) to trzeba VAG-iem pompę pobudzać a nie pompować nogą, tak?
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 wystarczy noga, Vag-iem robisz to w przypadku całkowitego osuszenia bloku ABS
WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 Sorry że tak męczę kichę ale rozumiem że kolejność spuszczania starego płynu to przód lewy, prawy, tył lewy, prawy ?
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 płynu nie spuszczasz tylko wymieniasz wyciągasz ze zbiorniczka ile sie da i zalewasz swiezym w tym przypadku kolejnosc nie ma znaczenia
Maxcudo Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 A co jak się nie zrobi tej ewolucji ze sprzęgłem? Sorki, że w temat się ląduje
WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 płynu nie spuszczasz tylko wymieniasz Źle się wyraziłem Dzięki Tomik za info
xbladyx Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 płynu nie spuszczasz tylko wymieniasz wyciągasz ze zbiorniczka ile sie da i zalewasz swiezym w tym przypadku kolejnosc nie ma znaczenia ma znaczenie z pompami ABS,Esp itp, zaczynasz od kola najblizej zbiorniczka oddalajac sie do najdalszego czemu ??? od tego są szkolenia i programy np organizowane przez ATE jeden powod to np w zbiorniczku jest maly opilek czegoś niech wpadnie do ABS sekcje są tak male ze moga sie przypchac i bd ten opilek tarmosil przez caly uklad do tylu?? czy lepiej odkrecic nabliższy odpowietrznik i all wyleci najkródsza drogą z wiekszym ciśnieniem ?? Dolej ATE SL-6 najodpowiedniejszy plyn PS urządzenie ciśnieniowe gorsze od nogi ??? to chyba zle ci wytłumaczyli jak je poprawnie obsługiwać
WinterOOOO Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 Aha jeszcze jedno devastation, przy wymianie tego płynu jak trzeba robić z tymi odpowietrznikami: parę razy pompować hamulcem, przytrzymać pedał i odkręcić odpowietrznik, poczekać aż trochę zleci, zakręcić i od nowa pompować czy odkręcić i pompować do czasu aż zacznie lecieć świeży płyn. ( jeśli opcja numer 2. to ze sprzęgłem robimy tak samo?)
Dev Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 płynu nie spuszczasz tylko wymieniasz wyciągasz ze zbiorniczka ile sie da i zalewasz swiezym w tym przypadku kolejnosc nie ma znaczenia ma znaczenie z pompami ABS,Esp itp, zaczynasz od kola najblizej zbiorniczka oddalajac sie do najdalszego czemu ??? od tego są szkolenia i programy np organizowane przez ATE jeden powod to np w zbiorniczku jest maly opilek czegoś niech wpadnie do ABS sekcje są tak male ze moga sie przypchac i bd ten opilek tarmosil przez caly uklad do tylu?? czy lepiej odkrecic nabliższy odpowietrznik i all wyleci najkródsza drogą z wiekszym ciśnieniem ?? Dolej ATE SL-6 najodpowiedniejszy plyn PS urządzenie ciśnieniowe gorsze od nogi ??? to chyba zle ci wytłumaczyli jak je poprawnie obsługiwać kolejny teoretyk który nasłuchał sie głupot na szkoleniach :wallbash: :wallbash: przy zmianie nie mam znaczenia kolejnosc, gdy układ jest "suchy" odpowietrznaie zaczynamy od koła najblizego ABS SL6 lepszy od Typ200 ?????? prosze Cie.... o urządzeniu którym mówisz mozna płyn wymieniac jak ktos chce ale noga wytworzy w układzie cisnienie 40 razy wieksze i lepiej pozbedziesz sie brudu z układu nie bede rozwijał tematu ale kiedys miałem to g.....o i poleciało na smietnik, amen[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 14:21_________________________________________________ Aha jeszcze jedno devastation, przy wymianie tego płynu jak trzeba robić z tymi odpowietrznikami: parę razy pompować hamulcem, przytrzymać pedał i odkręcić odpowietrznik, poczekać aż trochę zleci, zakręcić i od nowa pompować czy odkręcić i pompować do czasu aż zacznie lecieć świeży płyn. ( jeśli opcja numer 2. to ze sprzęgłem robimy tak samo?) kilka razy noga na hamulec i odpiwietrznik i tak kilka razy aż zacznie płynac swiezy płyn a co do sprzegła to odkrecasz odpowietrznik, kilka razy noga na pedał i zakrecasz[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 14:22_________________________________________________tylko pilnuj stanu w zbiorniczku bo przewód od sprzegła jest zamocowany wyzej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się