ALBINEK Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Co oznaczają te błędy i co zrobić ?. Proszę o rozszyfrowanie tego. Pisałem o tym tez w dziale silnik ale brak odpowiedzi Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 00483 210 91485 VCID: 75EAE38A239B20B4 2 Faults Found 16787 - EGR Valve (N18): Malfunction P0403 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2184 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 70.0 km/h Duty Cycle: 0.0 % Voltage: 13.76 V Mass Air / Rev.: 470.0 mg/str Duty Cycle: 17.8 % Bin. Bits: 00000000 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2394 /min Torque: 110.0 Nm Speed: 56.0 km/h Load: 63.5 % Voltage: 14.06 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 1519.8 mbar Absolute Pres.: 1009.8 mbar Czy masz trudności z prawidłowym wyborem prefix-u!? Chyba, że uważasz że EGR jest w każdym silniku. - poprawiłem kolejne wylądują w koszu
Sztomel Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Pierwszy informuje o tym, że moduł sterujący uchylaniem zaworu EGR jest uszkodzony mechanicznie - na 100% uszkodzone/wyłamane zęby plastikowych kół przekładni napędzającej oś obrotu trzonka z klapką EGR a drugi świadczy o niedoładowaniu turbo - zapewne z winy nieszczelnych wężyków podciśnieniowych. Co zrobić - w pierwszym przypadku wyjąć EGR i zdjąć jego obudowę a następnie najlepiej wywalić plastikowe koło pośrednie przekładni zębatej, poskaładać EGR do kupy bez niego i jeździć a jeśli chcesz się pozbyć błędu to albo usunąć programowo EGR albo zakupić nowy moduł. W drugim przypadku - wiadomo, sprawdzić stan wszystkich wężyków układu podciśnienia.
ALBINEK Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Opublikowano 3 Listopada 2011 Zdejmowałem rurę tę która idzie do EGR i obserwowałem czy ta klapka gasząca działa , i działa.Jak silnik gaśnie to się zamyka a po chwili otwiera. Kiedyś już miałem problem z EGR i faktycznie klapka gasząca nie działała. Wywalało błąd na fisie. Po rozebraniu było tak jak piszesz , koło zębate plastikowe pękło.Ale teraz jak działa to czy to na pewno EGR. Zastanawia mnie fakt dlaczego rura przy wyjściu z turbiny do intercoolera jest miękka. Brak ciśnienia.Wyczytałem że 16787 to niesprawność zaworu N18 czy to może przez to ten problem ?
Sztomel Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Źle mnie zrozumiałeś. Nie pisałem o klapie gaszącej tylko o napędzie osi z klapką zaworu EGR - tym nad modułem klapy gaszącej. Pisząc wyżej klapka miałem na myśli sam zawór EGR, który zamyka się i otwiera obrotowo w silniku BLB a nie podnosi i opuszcza tak jak w silniku BKD z EGR'em sterowanym podciśnieniem. Wadliwa praca zaworu EGR ma wpływ na spadki dynamiki silnika ale nie powoduje wejścia w tryb pracy awaryjnej więc to nie z jego powodu masz niedoładowanie. Na fotce w tym linku masz widoczną klapkę zaworu widoczną na końcu jej osi z prawej strony a Ty masz zdemontować osłonę modułu N18 z lewej strony (tę czarną) : http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=Audi-A4-A6-TurboDiesel-Throttle-Body Teraz dopiero zobaczyłem Twój drugi identyczny temat z tymi błędami w dziale "Silnik" i skoro masz "dziwne świszczenie" to powodem niedoładowania będzie zapewne nieszczelność w dolocie" Zrób logi dynamiczne i je tu wklej a będzie już wiadomo na 100% co jest przyczyną niedoładowania.
ALBINEK Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Opublikowano 3 Listopada 2011 Sprawdzałem dzisiaj co nie co. Więc jest tak : zdjąłem rurę od turbo tą od dołu i patrzyłem czy daje ciśnienie i obserwowałem sztangę . Turbina dmucha niewiele więcej na wyższych obrotach jak na wolnych.Po złożeniu rura nie pęcznieje. Sztanga po odpaleniu silnika idzie do góry i przy gazowaniu ledwo co się porusza na dół. Po zgaszeniu silnika trzeba odczekać około 20 sekund żeby sztanga opadła z powrotem na dół.Zdejmowałem wężyki podciśnienia z zaworów ale nic to nie dawało.Faktycznie pomyliłem klapę gaszącą z tym drugim ustroistwem. Jutro zdejmę EGR i sprawdzę czy cała ma tą zębatkę . Zdejmowałem obie kostki z EGR i wywalało błędy.Muszę kogoś znależć żeby pomógł zrobić mi te logi .Słabo sobie daje radę z kompem . Sprawdzałem szczelność i jest ok.Ten dżwięk to raczej jak z turbiny, chociaż mogę się mylic.Sztomel dziękuje za zainteresowanie tematem.Może piszmy o tym w dziale silnik bo tutaj to chyba kody błędów i logi .Nie chcę podpaść moderatorom.[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 20:55_________________________________________________Wrzucam linki do logów statycznych gdyż te udało mi się dzisiaj wykonać. Jutro zrobię dynamiczne i również zamieszczę. http://vaglog.rtnet.pl/andrzejw-65_61789.html http://vaglog.rtnet.pl/andrzejw-65_61790.html
Sztomel Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Turbo nic nie pompuje jakby nie dostawało wcale podciśnienia w tym logu.
przemik Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Niech zrobi dynamiczne oraz 011 Basic Settings oraz co najwazniejsze 003 Basic Settings. Tomek A czy silniczek, ktory steruje ta ośką nie moze powodowac tego błedu ?
Sztomel Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 A czy silniczek, ktory steruje ta ośką nie moze powodowac tego błedu ? Jeśli chodzi Ci o błąd EGR'a to nie gdyż przy spalonym silniczku wywaliłoby błąd otwartego obwodu a tak jeśli sterownik nie widzi przerw w zasilaniu a widzi, że brak jest sygnału z jednej z dwóch krańcówek to od razu domyśla się, że mechanizm nie obraca trzonkiem zaworu.
ALBINEK Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 Zrobiłem logi Basic Settings grupy 03 i 11 . Nie wiem czy dobrze to zrobiłem bo robię to pierwszy raz .Proszę zobaczcie na to . http://vaglog.rtnet.pl/andrzejw-65_61950.html http://vaglog.rtnet.pl/andrzejw-65_61951.html[br]Dopisany: 05 Listopad 2011, 12:26_________________________________________________Zrobiłem logi dynamiczne, wiem że nie osiągnąłem odpowiednich obrotów ale samochód szybciej nie pojechał. Proszę o ich zdiagnozowanie. http://vaglog.rtnet.pl/andrzejw-65_61974.html http://vaglog.rtnet.pl/andrzejw-65_61975.html
Sztomel Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 To nie są logi BS tylko MB czyli w zwykłym trybie. W dynamicznych kaszana. Zaślep mechanicznie dopływ spalin do zaworu EGR a zobaczysz jak auto pójdzie od razu do przodu
ALBINEK Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 BS to Basic settings a co to jest MB ? ,Egr już zaślepiałem i nic to nie dało. Zaślepiałem przy kolektorze ssącym .Czy możliwe że turbina padła ?.
Sztomel Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 MB to tryb zwykły czyli odczyt bloków wartości aktualnie mierzonych inaczej Measuring Blocks. No właśnie po tym wpisie wszedłem w dział Silniki Diesla i poczytałem, że zaślepiłeś dopływ spalin lecz z logów to nie wynika - w statycznych mas cały czas taką masę powietrza jak przy otwartym zaworze. W czasie tego logu trzeba było depnąć na moment na pedał gazu jeśli już nie byłeś w stanie zlogować w trybie Basic Settings bo wtedy ładnie byłoby widać, że masa zasysanego powietrza jest taka sama mimo wysterowania EGR na jego pełne zamknięcie. W dynamicznym spaliny sp***rzają otwartym EGR'em.
ALBINEK Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 Jak robiłem logi to EGR nie był zaślepiony. Zrobiłem to wcześniej , ale że to nic nie dało to zdjąłem zaślepienie.Tylko że turbina powinna pompować cały czas a u mnie nic nie daje.
Sztomel Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 W każdym razie zaślep EGR jeszcze raz. Żeby mieć pewność to zaślep wywalając całkiem rurę dopływu spalin z kolektora wydechowego do EGR. Możesz nawet wywalić chłodnicę spalin bo to g... i tak wtedy nie będzie potrzebne a w zimie lubi przepuszczać i powodować ubytki płynu chłodzącego.
ALBINEK Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Opublikowano 13 Listopada 2011 W związku z tym że logi nie wiele dały postanowiłem zmienić turbinę. Stara nie wyglądała źle , ale jak się później okazała była do . Po zamontowaniu nowej auto odżyło Wszystko jest już ok :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się