Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] juz po chipie u autoseby (Wroclaw):)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

2,5 TDI V6 AFB 150koni seria, Tiptronic 5 biegowy

jestem "po chipowaniu" u autoseby (ten sam, ktory za "psucie rynku"-zanizanie cen jest znienawidzony przez innych tunerow)

Tiptronic w logach podaje moment i obroty (moc z wyliczen -> zrobilem nawet wykres bo to teraz modne)

- z pomaru z jego hamowni przenosnej (takiej "drogowej") zrezygnowalem bo w automacie to jakos sensu nie widze (bedzie wrozenie)

Tip: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2161b2b5d6d362fa.html

oryginalny soft: max moment -> 308, max moc 160 -> AFB "igla" ponoc miala moment 312 a max moc 154 (w tych samych logach tipa)

po chipie max moment -> 404, max moc 223

Tyle optimizmu tiptronica

moje logi 003 (MAF), 008 (IQ), 011 (intake press)

003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a1de3730a9e484fe.html

008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/73f9d28985a68025.html

011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1b713a9ea26460a5.html

a tu interesujace zestawienie

seria/185/200 (po hamowaniach)

003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0b1a7bf9800cbdd5.html

008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/04dd64f41f76598a.html

011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/681a7a26eb8b850e.html

porownujac moje logi do logow auta z wynikami 185 / 200 - moje logi sa troche "ostrzejsze" niz 185 -> obstawiam wiec okolice 190koni, moment moze byc i nawet pod 400 bo akurat w przedziale gdzie jest on jawiekszy logi sa prawie jak z wersji 200

moje ecu wyglada tak po operacji (stare kosci obok)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6d1f97755c16a9d6.html

Teraz wiem dlaczego mowia, ze 2,5TDI V6 to zly silnik... bo w nim siedzi zlo!!!

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, ze posłużyłes śię moimi logami :> Twoje logi mało wnoszą, bo wykonane były na za niskim przełożeniu. Zrób je na 3 ewentualnie 4 biegu, to się rozciągną i bedą czytelniejsze.

Logi z tipa możesz sobie raczej wsadzić w .... bo nie mają odzwierciedlenia w faktycznej mocy (sprawdzone na jednostkach wolnossących) Shamuj sie, to będziesz wiedział konkretnie ile masz.

Poza tym logi wszystkiego nie pokażą (tym bardziej tylko te 3 grupy) i nawet na tych samych parametrach jedno auto będzie miało więcej, a inne mniej. Poza tym doładowanie masz ze "standardowego, najprostszego" programu, ale za to przylanie zupy ostre. Nie dymi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie patrzec na logi ale skoro wowo, mowi, ze nei lizniete doladowanie to jedz do lepszego tunera albo niech ci poprawiaja.

Bo zalozyli Ci gowno nie program. :thumbdown:

Poprostu gotowe kosci Ci wlutowali, ktore kupuja w niemczech za 20-30 Oiro :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słaby z tego gościa tuner jak montuje ci chipa do nie sprawnego auta, przepływka ci nie domaga w 003 , a potwierdzeniem jest grupa 008, za niska jest dawka na dymienie a za wysoka dla obrotów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi byly na 2, 3ce (zawsze) robione, czasem (jak warunki drogowe pozwalaly) na 4... "farbkami" pozaznaczalem "sekcje" poszczegolnych biegow

W automacie mozliowsci robienia "rozciagnietych na jednym biegu" logow sa ograniczone

Doladowanie:

seria 2121

Moj 2346

Twoj StageI 2248-2346 (spada z obrotami co Ci pare koni przycielo wiec "tylko" 185)

Twoj StageII 2448

-> doladowanie mam seryjne? hmmm...

Ropa

(obroty okolo 3500, zyczenie kierowcy, ogranicznik obrotow, ogranicznik dymienia)

Seria 43.9-40.5-34.5 -> wynik 34.5

moj 60-52-51 -> wynik 51

Twoj Stage I 54-52.4-46 -> wynik 46

Twoj Stage II 55-55-55 -> wynik 55

Jasne, ze zyczenie kierowcy mam "z nadmierna fantazja" - u mnie by 55 wystarczylo w zupelnosci bo i tak ogrniczniki wiecej "nie dadza"...nie jest wykluczone, ze na korekte "dla porzadku" nie pojade

Wynikow hamowni Stage1 i Stage2 uzylem tylko do oszacowania swojego wyniku (logi mam "osrzejsze niz Stage1), na hamownie z automatem sie nie wybieram (zrezygnowalem z pomiaru "w cenie" ta hamownia drogowa bo w sofcie do niej nie bylo opcji "automat" wiec to wrozby)

Poniewaz nie kupilem "kosci z allegro" to mam mozliwosc pojscia na korekte programu (oczywiscie nie za rok) np z zyczeniem kierowcy

Narazie obserwuje auto. Co do dymienia musialbym z kims na 2 auta jechac. Na dzien dzisiejszy od strony uzytkownika nie mam zastrzezen.

Co do logow tiptronica to patrzac na wyniki 2,5tdi seryjnych to sa one w sensownych granicach, oczywiscie jak skrzynia pokazuje mi 223 konie to to tylko swiadczyc moze o tym, ze o dokladnosc "kalibrowana" byla przez producenta robiona "pod serie" a moze dla aut niedomagajacych bedzie wyniki zanizac a dla tuningowach zawyzac. Ciezko to sprawdzic bo nikt nie hamuje automatow

Mam to w glebokim powazaniu czy mam 185 czy over 200 - auto jezdzi jak trzeba

a co z ta "przeplywka"? nie domaga bo?? (jakos "anomali" porownujac logi "z dobra przeplywka" nie zauwazylem)

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o "standardowym" doładowaniu pisałem,nie miałem na myśli serii, tylko standart przy nowym programie.

Nie raz logowałem tipa, więc wiem że bardzo ładnie wychodzą wyniki.

Co do przepływki, to faktycznie, coś się dzieje. Jak zarzucisz "normalne" logi to bedzie widac jak na dłoni.

Nikt nie hamuje tipa?? proponuje zagłaąbic się w lekture.

Grunt, że jesteś zadowlony :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek4net no coz ja zycze takiemu tunerowi bezproblemowego dlubania.

Chociaz z tego co widze bedzie z tym ciezko:

1- na 90% masz cos z przeplywka a konkretnie z przeplywem powietrza. Znajac charakterytyke 2.5tdi stawiam na wytarte waleczki. Odkrec korek oleju i zaswiec latarka - powinno juz byc ladnie to widac

2- program masz mocny co patrzac na niesprawna serie jest zastanawiajace....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje waleczki (przynajmniej 2 miesiace temu przy wymianie rozrzadu) byly dobre (czytaj: pokrywy zaworow byly sciagane)

ale powiedz co jest takiego w charakterystyce przeplywu innego widzisz lub inne oznaki "niesprawnej seri"

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh jaka korekte?inne kosci Ci wsadzi? :naughty: wydaje mi sie ze jestes zadwolony bo kicha nie byc ,wazne ze jezdzi (jeszcze) :gwizdanie: dymi pewnie jak stary jelcz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o "standardowym" doładowaniu pisałem,nie miałem na myśli serii, tylko standart przy nowym programie.

tak, mam jedna nieudziwniona wartosc

Co do przepływki, to faktycznie, coś się dzieje. Jak zarzucisz "normalne" logi to bedzie widac jak na dłoni.

cos sie dzieje ale tego nie widac ale jakby logi byly inne to by bylo widac? hmmm...

Nikt nie hamuje tipa?? proponuje zagłaąbic się w lekture.

pewnie sa tacy co hamuja tylko, ze akurat polecani tunerzy od diesli (tacy po 1100-1500pln)..jakos na slowo "automat" o hamowaniu zapominali - moze maja "zle doswiadczenia" praktyczne?

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje waleczki (przynajmniej 2 miesiace temu przy wymianie rozrzadu) byly dobre (czytaj: pokrywy zaworow byly sciagane)

ale powiedz co jest takiego w charakterystyce przeplywu innego widzisz lub inne oznaki "niesprawnej seri"

Przemek

Jesli te logi co maszy wyzej (pierwsze na serii) sa Twoje to sam powinienes to zobaczyc....przeplywka tnie dawke wraz z obrotami dosc mocno (typowy objaw wałeczkow)

A wracajac do nich > znajomy kupil nowe wałki wraz z popychaczami etc..Zakladali mu to w serwisie (sam jest pracownikiem ASO) i zrobili to dobrze.

Po 28tys km walki wytarte....wiec radze zajrzyj tam jeszcze raz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli te logi co maszy wyzej (pierwsze na serii) sa Twoje to sam powinienes to zobaczyc....przeplywka tnie dawke wraz z obrotami dosc mocno (typowy objaw wałeczkow)

A wracajac do nich > znajomy kupil nowe wałki wraz z popychaczami etc..Zakladali mu to w serwisie (sam jest pracownikiem ASO) i zrobili to dobrze.

Po 28tys km walki wytarte....wiec radze zajrzyj tam jeszcze raz ;)

widze, ze male zamieszanie z tymi seryjnymi logami porobilem

1) w tym watku moich seryjnych logow nie bylo do tej pory (to byly logi jakiegos AFB na manualu co zostal na AKP uznany moze blednie za przyklad "zdrowej seri" wiec to wkleilem jako zestawienie seria/185/200)

2) po 28 tys walki nie wiem jak moga byc wytarte.. zly na maxa olej, zatkana odma, wyjatkowo do d.. walki zamienniki, czy "zapomnieli" zmienic hydrauliki (nie moje auto wiec nie moj problem, poza temat watku)

- od momentu gdy byly moje ogladane przez powiedzmy goroaco polecanego mechanika na pewnym innym forum (podczas wymiany rozrzadu i innych drobiazgow) przejechalem jakies.... 2tys km

3) spadajacy odczyt AFB jest normma w tych silnikach - spogladnij na odczyty wowo przy Stage1 (przed rokiem) i Stage2 (niedawno)

moj maf-seria (ten maf z pliku seria/185/200 rzeczywiscie troche malo wskazuje terza widze)

773 przy 3300

700 przy 4200

683 przy 4400

Mala uwaga: z racji ze malo starannie logi porobilem nie wiem jakie odczyty bylyby przy np. 2200obrotach + pelny but

Stage 1

az 870 przy 2300

tylko 596 przy 4300 -> czyli mniej niz u mnie seria! -> co akurat jest zastanawiajace...

Stage 2

1000,9 przy 2 z hakiem

793 przy 4300

4) wysokie punktowe" odczyty MAF w 2.5v6 w okolicach 2-2,5tys wiaze sie z tym ze czesto przeladowuja auta w tym zakresie

- przeklady (log11):

"seria z pliku" przy 2158 oczekiwane ladowanie 1999,2 , faktyczne 2335

"Stage1" przy 2297 oczekiwane 2346, faktyczne 2550

"Stage2" przy 2300 oczekiwane 2448, faktyczn 2560

Ponizej moje 003 (przed chipem) - ciezko mi powoedzen od kiedy byl pelen but.. napewno od okolo 3200 , moze wczesniej

3,31 2111 345,4 510,3 32,4

3,85 2645 879,2 549,5 95,5

4,38 3341 879,2 675,1 95,5

4,78 3874 879,2 698,7 95,5

5,21 4083 879,2 686,9 95,5

5,72 3039 879,2 745,8 95,5

6,28 3202 879,2 765,4 95,5

6,82 3387 879,2 773,2 95,5

7,36 3619 879,2 769,3 95,5

7,86 3851 879,2 745,8 95,5

8,39 4060 879,2 726,1 95,5

8,90 4222 879,2 702,6 95,5

9,38 4408 879,2 683,0 95,5

Tyle "z pozycji obronnej", przechodzac do kontrofensywy wymyslilem co bedzie na Stage2

- delikatnie podniesc ladowanie w okolicach 2,0- 3tys bo mam chyba zmniejszone

- zmniejszyc generalnie zycznie kierowcy do okolo 52-54 "dla porzadku" (60 to duzo ale z tego co wiem seryjny 2,5tdi w wersji 180 koni tez chyba tak ma w sumie)

- delikatnie zrobic bardziej rygorystyczny MAF na obroty od 3900-4000 w gore

Spodziewam sie delikatny spadek max mocy co jest nieistotne (ale pozostane powyzej Stage1 u Wowo) , delikatnie rozszerzenie max momentu w dol (juz teraz boje sie dac w pedzel na skreconych kolach zeby czegos nie polamalo.. ale raz sie zyje), teoretyczny spadek dymienia co i tak w tylnim lusterku jest wogole niezauwazlne ale ekologia i i tak dla porzadku..

ale to w nastepnym odcinku...

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek myślałem ze to Twoje logi wkleiłeś stad moje obawy. Teraz to zmienia postac rzeczy...

p.s wiem ze odczyty z przepływki w v6 sa inne niż w rzędówkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczę że logi z mocy 185 i 200PS są moje. Przy 185PS przepływka nie domaga i została po tym logowaniu wymieniona. Przy logach na 200PS jest już nowe lmm, którego żywotność to niestety max 4 miesiące :/

przemek4net napisał:

Stage 1

az 870 przy 2300

tylko 596 przy 4300 -> czyli mniej niz u mnie seria! -> co akurat jest zastanawiajace...

Na tym sofcie moc max miałem przy 4000obr/min więc to i tak jest już bez znacznie, bo kręcenie powyżej nie ma sensu. Poza tym przepływka była do bani.

Stage 2

1000,9 przy 2 z hakiem

793 przy 4300

tu już co innego.. 200PS jest osiągane przy bodajże 4500obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek4net napisał:

Stage 1

az 870 przy 2300

tylko 596 przy 4300 -> czyli mniej niz u mnie seria! -> co akurat jest zastanawiajace...

tak mi sie wydalo, ze cos ten Twoj wykes serii zapikowal za szybko w dol.. i ten wyraznie szybszy spadek momentu po chipie niz w serii (pewnie w seri zanizony maf nie mial takiego znaczenia bo ogranicznik momentu byl i tak bardziej restrykcyjny przy tych obrotach)

Tu opis by wowo po Stage1 dla ciekawskich

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1023558#1023558

Zaznaczę że logi z mocy 185 i 200PS są moje. Przy 185PS przepływka nie domaga i została po tym logowaniu wymieniona.

no szkoda, ze nie bylo to w 100% sprawne w momencie chipowanie...Nie wazne, dzis to historia

***

Ja za to bylem drugi raz u Seby.

Mialem glowe pelna pomyslow ale na koniec uznalem, ze lepsze jest wrogiem dobrego i pozostalem przy

- zmniejszyc zyczenie kierowcy (kosmetyka bez znaczenia na cokolwiek)

- podniesc o 1 dawki w koncowce obrotow (->zmniejszylem spadek): "polasilem sie" na na 230 Tipo-konie ale przy pomiarze "na szybko" wyszlo mi 227 (wczesniej bylo 224). Nie udalo mi sie zlapac wyniku przy ponad 4200 a tam wczesniej bylo to 224.. wiec jest jescze nadzieja.

Generalnie juz mi sie kombinowac nie chce (zreszta wykraczaloby to poza ramy "serwisu gwarancyjnego"), efekt koncowy jest naprawde fajny.

Seba jest elastyczny i robi naprawde tanio ale diagnostyka auta przed chipem jest za jakas doplata (nie wiem jaka)! Wiec kazdy musi wiedzeic jaki zakres uslug go interesuje i pyta o cene koncowa

W przypadku gdy diagnostyke robi sie we wlasnym zakresie to cenowa rewelka (cena ponizej 600-1200pln od "obowiazujacego cennika"!) oraz pozwala na wspoludzial w efekcie koncowym (wprowadzil bez doplaty moje widzimisie w mapy)

P O L E C A M!!!

Pozdrawiam,

Przemek

P.S. z wowo musze sie zgodzic co do jednego ... "apetyt rosnie w miare jedzenia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak diagnostyki przed zmiana softu tylko swiadczy o tym tunerze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak diagnostyki przed zmiana softu tylko swiadczy o tym tunerze...

diagnostyka przed sie odbyla, tego jestem pewny bo ja sam osobiscie wykonalem i nie mialem zamiaru za nia placic

Ale nie martw sie.. dla kogos kto sie na tym nie zna Seba moza ja wykonac (klient placi, klient wymaga)

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wróżę długiego życia tej turbiny i jakoś tak średnio podoba mi się to auto po chipie zrobionym u tego gościa.

Najlepiej będzie jak zrobisz pełne logi raz jeszcze, na 3 biegu i każdą grupę oddzielnie.

Wrzuć ją do analizy do Diagnostyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek4net, mnie ciekawie tylko jedna rzecz :gwizdanie:

Masz Passata, a ambitnie dyskutujesz o jego nowym programie u nas? Pytam z czystej ciekawosci, naprawde, zadnych podtekstow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...