Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] Różnica silników.


omzig

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie lajtowe pytanko:

Czym różni się silnik ANB od innych silników 150 konnych z napędem na przód???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są pewne różnice między silnikami - u mnie w AWT turbina jest chłodzona cieczą nie we wszystkich 1.8t tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są pewne różnice między silnikami - u mnie w AWT turbina jest chłodzona cieczą nie we wszystkich 1.8t tak jest

we wszystkich 1,8T chłodzona jest cieczą :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie olejem?! :shocked: haha, mam auto ponad rok, a ono mnie ciągle zadziwia :good:[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 09:10_________________________________________________

Mam takie lajtowe pytanko:

Czym różni się silnik ANB od innych silników 150 konnych z napędem na przód???

Różnice są np w przepustnicy, w AEB jest mechaniczna, a w niektórych np. APU elektroniczna :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niczym, poza rokiem produkcji :wink4:

To po co te oznaczenia? Tylko dlatego, że każdy jest w innym roku produkowany? :mysli:

[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 09:24_________________________________________________

a nie olejem?! :shocked: haha, mam auto ponad rok, a ono mnie ciągle zadziwia :good:[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 09:10_________________________________________________

Mam takie lajtowe pytanko:

Czym różni się silnik ANB od innych silników 150 konnych z napędem na przód???

Różnice są np w przepustnicy, w AEB jest mechaniczna, a w niektórych np. APU elektroniczna :wink4:

Jednak coś jest heh.

Coś tam kiedyś czytałem, że któryś z nich ma mocniejsze korbowody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu.

ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze :naughty:

AEB przepustnica na linkę, głowica "large port"

ANB, APU, przepustnica elektroniczna, głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB

sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5

w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s

na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu.

ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze :naughty:

AEB przepustnica na linkę, głowica "large port"

ANB, APU, przepustnica elektroniczna, <b>głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB</b>

sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5

w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s

na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze :hi:

Zgadza się, jak przekładałem silnik, to żeby mieć przepustnice na linkę od AEB, bo taki miałem, musiałem założyć cały kolektor ssący od AEB do APU i jest różnica w kanałach, ale mimo różnic w rozmiarach, wszystko śmiga aż miło :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli który z tych silników jest najlepsiejszy??? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli który z tych silników jest najlepsiejszy??? :decayed:

AJL [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 10:19_________________________________________________w :quattro::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o 150KM to chyba AEB,jest najstarszy konstrukcyjnie i najprostrzy,ma najwieksze kanaly dolotowe,i chyba kute korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje plusy i minusy :gwizdanie:

Ja miałem AEB nie narzekałem, zmieniłem na APU też nie narzekam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli który z tych silników jest najlepsiejszy??? :decayed:

AJL [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 10:19_________________________________________________w :quattro::good:

Przeczytaj pierwszy post.

Chodziło o jednostki 150 konne.

[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 00:29_________________________________________________

Każdy ma swoje plusy i minusy :gwizdanie:

Ja miałem AEB nie narzekałem, zmieniłem na APU też nie narzekam :hi:

Ja tam na swojego tez nie narzekam, ale chodziło mi o różnice między.

[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 00:30_________________________________________________

AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu.

ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze :naughty:

AEB przepustnica na linkę, głowica "large port"

ANB, APU, przepustnica elektroniczna, głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB

sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5

w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s

na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze :hi:

Dzięki Kolego, o takie info m.in. sie rozchodzi. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś wie czy ANB ma czujnik ilości oleju w misce? i gdzie on się znajduje?

każdy silnik ma taki czujnik :wink4: jest na spodzie miski

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-AUDI-SKODA-SEAT-OIL-LEVEL-SENSOR-1J0907660B-A3-A4-MK4-Golf-Passat-Octavia-etc-/180763477336?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a1657c558#ht_1389wt_750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam b5 lift 1.8 T 150 KM ANB silnik jest padniety nie opłaca sie go robić. Pytanie brzmi czy podejdzie do mojej silnik 1.8 t 180KM AJL z 2000r. silnik ten jest kompletny ze wszystkim co przy nim jest czyli turbo,komputer, kable, komputer, sprzęgło itd. czy nie bedzie problemów z przełozeniem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...