mati9151 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Hej Wszystkim. Wczoraj wieczorem chciałem zapalić auto i po przekręceniu kluczyka nagle wszystko zgasło taj jakby się spalił przekaźnik jakiś i teraz jak przekręcam kluczyk to tylko mruga tak ledwo kontrolka od ładowania i air bag. Fis się wogóle nie zaświeca światło w środku tez słabo świeci i mruga tak jakby gdzieś coś robiło zwarcie albo masa gdzieś nie styka. Nie wiem co jest a tu jutro do pracy muszę jechać Spróbuje podpiąć kompa może będzie dochodzić napięcie i sprawdzę co mi wywali za błąd jeśli w ogóle coś pokaże. Proszę o pomoc. Nawet nie mam jak dojechać do mechanika.
Darek62 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora i styku na jego klemach.
pepik Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Moim zdaniem aku padł, podładuj go i zobaczysz co się będzie działo.
mati9151 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 Sprawdzałem akumulator i jest w porzo 12,58 V pokazuje miernik. Klemy też siedzą porządnie i są czyściutkie wogóle nie zasiarczone chyba że tylko się tak wydaje. Odkręcę je i jeszcze raz sprawdzę dokładnie. Mi się wydaje że coś będzie ze stacyjką.
mar_92 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 sprawdź czy czasem minusowa się nie poluzowała
Musashi Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 sprawdz napiecie w momencie pracy rozrusznika i najlepiej nie na zaciskach aku tylko na klemach.
pieciajek Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Sprawdź ten przewód co jest przykręcany do klemy plusowej na śrubkę 6mm. Jeśli nie to to kostka w stacyjce. Bateria w mierniku może pokazywać 12V ale sprawdź ją jak masz czym maszynką jak pod obciążeniem siezachowuje, może cela sie oberwała. Jak podepniesz prostownik na ładowanie i skazówka pójdzie na maxa na amperach to bateria jest czapka.
mati9151 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 Doszedłem, rozebrałem trochę i już myślałem że przekaźnik któryś padł bo klemy wyczyściłem i wszystko ok. Ale niestety dalej nic. Potem podpiąłem kompa i żadnego błędu nie wywaliło. Okazało się że akumulator coś szwankuje bo podmieniłem z passata i od razu odpalił. Pytanie czemu jak sprawdzałem miernikiem to pokazywał 12,60V? Podłączyłem go do prostownika na noc może coś z niego jeszcze będzie. Stało się może dlatego to wszystko że nie odpalałem samochodu cały tydzień?
pepik Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Sprawdź ten przewód co jest przykręcany do klemy plusowej na śrubkę 6mm. Jeśli nie to to kostka w stacyjce. Bateria w mierniku może pokazywać 12V ale sprawdź ją jak masz czym maszynką jak pod obciążeniem siezachowuje, może cela sie oberwała. Jak podepniesz prostownik na ładowanie i skazówka pójdzie na maxa na amperach to bateria jest czapka. Tutaj kolega mądrze pisze jeśli po tygodniu nie palenia aku padł w tych temperaturach to raczej w mrozy bym na niego nie liczył.
Darek62 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Nie chcę być złym prorokiem, ale prawdopodobnie Twój akumulator tej zimy już nie przeżyje Jeżeli jest zasiarczony, żadne ładowanie raczej już mu nie pomoże - choć nic nie zaszkodzi spróbować Pomiaru napięcia na klemach akumulatora dokonywałeś w stanie bez jego obciążenia - stąd napięcie 12,6V. P.S. Sprawdź poziom elektrolitu.
Musashi Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Doszedłem, rozebrałem trochę i już myślałem że przekaźnik któryś padł bo klemy wyczyściłem i wszystko ok. Ale niestety dalej nic. Potem podpiąłem kompa i żadnego błędu nie wywaliło. Okazało się że akumulator coś szwankuje bo podmieniłem z passata i od razu odpalił. Pytanie czemu jak sprawdzałem miernikiem to pokazywał 12,60V? Podłączyłem go do prostownika na noc może coś z niego jeszcze będzie. Stało się może dlatego to wszystko że nie odpalałem samochodu cały tydzień? przeciez ci napisalem zebys sprawdzil napiecie akumulatora w czasie rozruchu. co innego SEM, sila elektromotoryczna ogniwa czyli napiecie bez obciazenia, wlasciwa kondycje akumulatora mozna ocenic wylacznie pod obciazeniem. czesto pada cela lub polaczenie miedzy celami pomimo, ze ma wydajnosc napieciowa, nie ma wydajnosci pradowej.
Mauros88 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Jak nie to sprawdz jeszcze areometrem elektrolit w aku. TO Ci rozwieje wszystkie watpliwosci co do stanu aku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się