Pawloxx90 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Witam, czy są jakieś różnice w klimatyzacji od slinka 1,6 a 1,9 tdi?? mówimy o A4 B5. Mam AFN'a bez klimy, a jest okazja kupić kompletną od ADP (1,6). Jest sens w nią inwestować?? Nie chce mieć w lecie szklarni więc trzeba już zacząć myśleć nad gratami. Jeżeli był taki temat to z góry przepraszam, ale nie jestem mistrzem szukania. Za wszelkie sugestie i odpowiedzi dzięki
pastaldo Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 specem nie jestem ale chyba różnica tkwi w sprężarce klimy reszta chyba jest taka sama.
Pawloxx90 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 sprężarka mówisz a instalacja ??
pastaldo Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 sprężarka mówisz a instalacja ?? jak jak pisałem specem nie jestem ale z tego co kojażę z jakiegos watku to chyba jest to samo.
Tomek Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Wszystko pasuje nie wiem jak z mocowaniem sprężarki nie wiem jak jest w adp? Pamietaj żeby wiązka z pod deski była z tego samego rocznika
Pawloxx90 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Czyli sprężarka podchodzi mówisz, wiązka tylko i wyłącznie z tego samego rocznika czy może chodzi tylko o przedlift - polift ??
ogion Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 najlepiej kupić wiązkę z tego samego rocznik gdyż od 1997r będą się różnić wtyczki i zacznie się wszystko komplikować :gwizdanie:
Tomek Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 dokładnie jak kolego pisze od początku 97 był już inna wiązka,co do sprężarki to nie wiem co do łapy mocującej
Pawloxx90 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 ok, dzięki za wszystkie sugestie i czekam na więcej
wiktorsam Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Pisałem w innym wątku napiszę i tutaj. Łapa kompresora od benzyny i tdi jest inna i nie pasują zamiennie mimo że są praktycznie identyczne. Może od tdi podeszło by do benzyny ale na odwrót na 100% nie. Wiązki pod deską rozdzielczą od benzyny do tdi tez nie pasują. Większość wtyczek podchodzi, ale kilku brakuje. W tdi gaz jest elektroniczny, w benzynie na lince i nie ma wyprowadzeń do pedału gazu, brakuje też kilka innych wtyczek. Kolejna sprawa to roczniki. Klimatronik do 96 roku różni się od tego po 96 roku wtyczkami silniczków klap, inne są wyprowadzenia, w nowszym jest więcej czujników. W starszych autach wiązka do sensora airbag idzie inaczej niż w nowszych i wymieniając instalację pod dechą może okazać się że nie ma do czego podpiąć jaśków . Wszystkie te problemy można ominąć "na około" - ja tak robiłem u siebie. Kupiłem klimatronika od benzyny 1.8 95 rok i okazało się że wiącha pod deską nie pasuje. Dokupiłem wiązkę od auta z roku 97 w tdi okazało się że wiązka jest jeszcze inna i też nie pasuje . W końcu rozebrałem wiązkę którą dostałem z klimą, oddzieliłem wszystko co idzie do klimatronika i dopiąłem do istniejącej instalacji pod dechą. Do dolutowania jest jakieś 15 przewodów, w tym dwa zasilające. Rozbiórkę wiązki zacząłem od panelu klimatronika patrząc gdzie idą wszystkie odnogi. Większość przewodów można wpiąć w istniejącą instalację od licznika bo większość jest wspólna - obrotomierz, sygnały 58s i 58d, temp płynu itd. Do skrzynki bezpieczników wchodzą dwa przewody zasilające - u siebie dałem do nich bezpieczniki na kablu i wpiąłem bezpośrednio pod magistralę zasilającą nad nogami kierowcy. Jeden idzie pod stały + do podtrzymywania ustawień klimatronika, drugi idzie do plusa po stacyjce. Do podpięcia jest też jeden przewód masowy. Od strony elektrycznej do klimatronika potrzebujemy jeszcze dwie wiązki - jedną która idzie w lewym nadkolu do której przymocowaną mamy opornicę wentylatora klimy(przykręcamy do podłużnicy) drugą znajdującą się w pasie przednim która zasila między innymi kompresor, wentylator klimy, czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik w chłodnicy (pamiętać żeby był w komplecie z klimą) itd Od strony mechanicznej: Po pierwsze czeka nas demontaż lewego błotnika, deski rozdzielczej i przedniego pasa. Musimy przykręcić kompresor, chłodnicę klimy, wentylator klimy, osuszacz (pilnować żeby kupić z uchwytem), napinacz klimy, przewody do klimy, elektrykę w błotniku i pasie przednim. Pamiętać żeby do kompresora nalać odpowiedni olej, u mnie to był pag 46 - sprawdzić na necie co do naszego kompresora powinno być zalane i nie zdawać się na speców od klimy bo na ogół leją do wszystkiego pag 100 który ma inną lepkość W aucie odkręcamy dechę - jakies 5-6 godzin roboty samemu, wymontowujemy starą obudowę nagrzewnicy, odpinamy nagrzewnicę wyciągamy wszystko na zewnątrz i montujemy nasza obudowę z całym ustrojstwem od klimy czyli parownikiem nagrzewnicą. W ścianie grodziowej trzeba zrobić dziurę na odpływ klimy i dopasować specjalny lejek (pilnować żeby był w komplecie). Przed montażem podłączamy do klimy oczywiście wcześniej wyodrębnioną i przygotowaną wiązkę, a jak mamy pasujący komplet to najpierw wymieniamy całą instalację pod dechą. Należy pamiętać żeby kupić klimę w komplecie z uchwytami (3 szt) bo inaczej będzie trzeba strugać je samemu. Ja w końcu po wielkich bólach dostałem jeden uchwyt, jeden pasował stary a ostatniego nie przykręciłem tylko inaczej zamontowałem obudowę po tej stronie (przykręcając do obudowy filtra przeciwpyłkowego). Teraz dolutowujemy przewody do istniejącej instalacji, podłączamy panel sprawdzamy czy wszystko trybi, sprawdzamy czy nie ma błędów na klimatroniku. Można też podjechać na sprawdzenie szczelności klimy i ewentualne nabicie jak jest ok. Montujemy dechę, - trzeba pamiętac żeby wymienić kratkę na taką z czujnikiem nasłonecznienia i żeby czujnik ten był w komplecie, montujemy konsolę środkową - jest inna trzeba wymienić, ramkę od klimatronika i cieszymy się sprawną klimą . Warto też wymienić oringi wszędzie tam gdzie mieliśmy rozłączony układ - silikonowe po kilka zł za sztukę, rozmiary do sprawdzenia w etce. Generalnie roboty jest kupa, robiąc wszystko porządnie, poświęcając codziennie po kilka godzin możemy spokojnie liczyć czas montażu kompletnego klimatronika na jakieś 2 tyg jak robimy sami .
Lu-Gi Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Kolego wiktorsam bardzo dobry opis 5-6 godzin na demontaż deski to chyba palcami u nóg trzeba odkręcać 1,5h wystarczy A jeszcze dodam że są dwa rodzaje przewodów klimy tych co idą z podszybia. 95-00r i 00-01r
wiktorsam Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 No 5-6 godzin to rzeczywiście dużo, ale z 3 godzinki mi zajęło . Co gorsza po założeniu deski z powrotem zostały mi 3 nadmiarowe śruby
roberto343 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Witam Mam pytanie odnośnie klimatyzacji, a mianowicie kupiłem komplet na allegro, facet przysłał mi całość z wiązkami i nie ma z tym za dużo kombinacji ale, no właśnie odciął kilka przewodów i mam problem gdzie je wpiąć. Znalazłem schemat w necie ale znowu problem bo np. 4 przewody wchodzą w „INSTRUMENT CLUSTER” jest to panel sterowania- który to nie wiem, odcięte przewody to czarno-biały , biało-niebieski ,szaro-niebieski , zielono-niebieski, wiem że któryś musi iść do obrotomierza chyba do prędkościomierza , jeśli idą do zegarów to czy tam są te same kolory kabli, teraz całość chodzi normalnie tak jak w zimie wlącza się i utrzymuje temperaturę, a chce podłączyć całość wiec może ktoś mi pomoże
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się