Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Wymiana silnika


Kangoor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dosyc mocno zajechane a4 b7 pbw z 2006r. - na liczniku mam 230 tyś ale prawdopodobnie jest ze 100-150. tysięcy więcej. Ostatnio zaczął zapychac mi się bardzo często filtr cząstek stałych (co 200-300 kilometrów musiałem go przycisnąc żeby się przeczyścił), dorzuciłem jakiegoś dodatku do czyszczenia wtrysków i przestała kontrolka filtra mi wyskakiwac, ale autko zaczęło mi strasznie dymic na biało (dosłownie jakby się palił) i to nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym - raz dymił mi cały czas przez półtorej godziny jazdy a ostatnio przestał. Dodatkowo zaczęła "zapychac" mi się turbina - podczas jazdy jak miałem jakieś większe obroty wyskakiwała mi ikona turbiny (ta sprężynka) i turbina się "wyłącza" i autko traci moc ... nie muszę mówic jakie to było miłe jak akurat wyprzedzałem jakieś auto. Kolega powiedział że miał identyczne objawy i pomogło mu wymienienie czy wyczyszczenie pompy paliwa - może to byc to ? przy okazji napomknę że auto od dłuższego (z rok) podczas przyspieszania czasem traciło moc "zarywając"

Inny kolega zaproponował mi żeby wymienic silnik z jakiegoś rozbitka - czy taka operacja nie jest niebezpieczna (w sensie że prędzej trafie jeszcze bardziej zajechany albo coś nie będzie działac) ?

Z góry dzięki za wskazówki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było od razu zrobić przekładkę na BKD i będziesz miał spokój a silnik musisz szukać czasem się trafiają silniki z małymi przebiegami i gwarancją moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie szalej od razu z wymianą silnika.podjedź do jakiegoś dobrego mechanika niech zobaczy co w trawie piszczy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpytaj kolegów z regionu na spocie jacy mechanicy sa godni polecenia w mazowieckim.

W Gdańsku mamy taki klubowy warsztat który nie takie auta stawiał na koła :wink4:

Nie rzucaj sie w kupno kolejnego silnika, chyba że masz pewność co do jego historii :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przebiegu podjedź na spota niech ktoś ci vaga podepnie sprawdzisz jaki masz przebieg.

filtr dpf ma wytrzymałość około 160 tys ty już masz 230 tys. Ja mam 220 tys i tez mi sie ostatnio częściej zapala ikona, ale staram się jezdzić tak by go nie zapychać. Ja na twoim moeijscu zrobił bym tak wywalił dpf wgrał program, ale wcześniej wyczyścił turbinkę, jeśli jest konieczność regeneracji to też bym zrobił, wyczyścił egr powgrywać te programy i auto bedzie latało jak czarownica na miotle :witch1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przebiegu podjedź na spota niech ktoś ci vaga podepnie sprawdzisz jaki masz przebieg.

na przebieg nie ma w dzisiejszych czasach 100%wego potwierdzenia

magicy mogą Ci ustawić w ECU taki przebieg jaki chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tego to nie wiedzialem :mysli: myślałem że tam nie mogą ruszyć

no ale np w kluczyku już nie zmienią:P nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tego to nie wiedzialem :mysli: myślałem że tam nie mogą ruszyć

no ale np w kluczyku już nie zmienią:P nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest

:shocked: o kurtka,że w kluczyku to nie wiedziałem.Ale jeśli w A6 to pewnie i A4.może ktoś potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura chyba

mając dwa klucze a używając tylko jeden w drugim będzie przebieg "0" :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tego to nie wiedzialem :mysli: myślałem że tam nie mogą ruszyć

no ale np w kluczyku już nie zmienią:P nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest

:shocked: o kurtka,że w kluczyku to nie wiedziałem.Ale jeśli w A6 to pewnie i A4.może ktoś potwierdzić?

kluczyki działają na innej częstotliwości więc raczej wątpliwe by w a6 bylo :hi:

no Antonio ciężki orzech do zgryzienia, ja wiem tylko że takie coś istnieje będę miał na weekend auto to powiem co i jak :)

bo jak by sie w 1 zapisywalo a drugim w ogole to już głupota jak cholera by musiała być :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przebiegu podjedź na spota niech ktoś ci vaga podepnie sprawdzisz jaki masz przebieg.

filtr dpf ma wytrzymałość około 160 tys ty już masz 230 tys. Ja mam 220 tys i tez mi sie ostatnio częściej zapala ikona, ale staram się jezdzić tak by go nie zapychać. Ja na twoim moeijscu zrobił bym tak wywalił dpf wgrał program, ale wcześniej wyczyścił turbinkę, jeśli jest konieczność regeneracji to też bym zrobił, wyczyścił egr powgrywać te programy i auto bedzie latało jak czarownica na miotle :witch1:

dpf zapychał mi się co 200-300 km, ale jak dodałem dodatku do czyszczenia wtrysków to mu przeszło - już jest ponad 1000km od ostatniego zapalenia i nic, natomiast mam większy problem z tym "odcinaniem turbiny" - jest to błąd p0234 - nadciśnienie w turbinie - przewertowałem dzisiaj forum ostro i wynika z niego że po wyczyszczeniu / wymianie egr powinno mi to przejść - Znalazłem temat o czyszczeniu EGR (http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/czyszczenie_egr-t9455.0.html) ale sam nie dam rady ... popytam jeszcze znajomych może ktoś lepiej to ogarnia niż ja :)

tylko że tu pojawia się pytanko a właściwie parę :)

1. Czy egr to to samo co N75 ?

2. Wiecie może gdzie mogę takie coś kupić ?

bo znalazłem coś takiego http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-1j0906627a-audi-vw-i1925509677.html ale raz że to jest do 1.9 a dwa że to jest firmy PIERBURG a jej mocno ludzie nie polecają (coś ala chińczyk)

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr w Twoim silniku jest sterowany elektrycznie

ja u siebie czyszczę co jakiś czas. Przejrzyj posty kolegi Szamek on wrzucał fotki EGR z BPW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe widziałem już te tematy w których koledzy opisują jak sobie sami wyczyścili egr, dpf czy jeszcze inne elementy które chciałbym sobie wyczyścić ale są ludzie którzy mają całkowity brak zdolności i znajomości mechaniki pojazdu i ja do nich niestety należę :) z wtryskami już się umówiłem z "fachowcem" ale do tego egra nikogo nie znalazłem więc będę musiał sobie kupić ... mógłby mi ktoś podrzucić linka do takiego co by mi pasował ? :)

btw dzisiaj przeleciałem ponad 400 km i nic mi nie wyskoczyło ale mimo wszystko ... lepiej coś naprawić zanim to padnie całkowicie szczególnie jeśli chodzi o silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale np w kluczyku już nie zmienią:P nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest

tak i jeszcze w lusterku wstecznym :decayed:[br]Dopisany: 11 Listopad 2011, 19:06_________________________________________________

tylko że tu pojawia się pytanko a właściwie parę :)

1. Czy egr to to samo co N75 ?

2. Wiecie może gdzie mogę takie coś kupić ?

bo znalazłem coś takiego http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-1j0906627a-audi-vw-i1925509677.html ale raz że to jest do 1.9 a dwa że to jest firmy PIERBURG a jej mocno ludzie nie polecają (coś ala chińczyk)

z góry dzięki

N75 to zawor sterujacy turbina

EGR to zawor recyrkulacji spalin w BPW sterowany elektrycznie

Pierburg to bdb firma, porownywanie go do chinskich firm jest bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki :)

znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1899445495

potrzebowałbym jeszcze N75 pasujące do mojego autka ale nie mogę znaleźć :( mógłby ktoś pomóc ?

znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/a4-a6-2-0-tdi-zawor-n75-8e0906627c-blb-bre-bpw-brd-i1926592953.html

ale oni to nazywają "przekaźnik ciśnienia" - to jest to czego mi potrzeba ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...