Artur82 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Witam! Można coś powiedzieć o EGR na podstawie tego logu: Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/artur_kukowski_62449.html
pakotomasz Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 Sorki, że drążę temat, ale po czym można poznać, że EGR działa prawidłowo? Czy np po tym, że wartości MAF (actual) są zbliżone do MAF (specified) czy np po wartościach % w ostatniej kolumnie, że mieszczą się w podanym zakresie 40-75%?
Artur82 Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Opublikowano 10 Listopada 2011 Działa prawidłowo. dziękuje bardzo
Sztomel Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 po czym można poznać, że EGR działa prawidłowo? Po tym, że w grupie 003 w trybie Meas. Blocks (odczyt wartości aktualnych) przy zamkniętym zaworze EGR (wskazuje o tym właśnie współczynnik wypełnienia impulsu sterującego w procentach) wartość rzeczywista zasysanego powietrza jest tożsama z wartością zadaną jaką oczekuje sterownik a także po wartościach w grupie 003 w trybie Basic Settings (nastawy podstawowe), że w trybie ON (zawór EGR jest otwarty) masa zasysanego powietrza jest niższa a w trybie OFF (zawór zamknięty) masa powietrza jest wyższa i w każdej zmianie cyklu z ON na OFF te wartości uzyskują zawsze takie same parametry. Gdyby kolega ArturB6 zlogowałby dłużej grupę 003 w trybie Meas. Blocks (ponad 2 minuty od ostatniego wdepnięcia pedału gazu sterownik silnika zamyka samoczynnie zawór EGR podczas pracy silnika na wolnych obrotach bieg jałowego) to wartość procentowa ulegałby samoczynnie zmianie a wartość masy zasysanego powietrza wzrosłaby do wartości wysokiej. Przy zaślepionym mechanicznie dopływie spalin do zaworu EGR lub braku podciśnienia na jego siłownik (w przypadku ERG'a sterowanego podciśnieniem) lub braku sygnału elektrycznego (w przypadku EGR'a sterowanego elektronicznie) wartość masy zasysanego powietrza zawsze będzie wysoka bez względu na deptanie w pedał gazu na biegu jałowym a w trybie BS wartość również nie będzie ulegała zmianie i dla obydwu trybów pozostanie zawsze taka jak w trybie OFF. Zaś takie uszkodzenie mechaniczne zaworu EGR bądź stałe wysterowanie go (z powodu wadliwego działania układu podciśnienia) powodujące jego ciągłe otwarcie będzie zawsze wskazywać zbyt małą masę zasysanego powietrza na wolnych obrotach i zupełny brak dynamiki silnika w trakcie ruszania i jazdy samochodem.
pakotomasz Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Dzięki Sztomel za bardzo szczegółowe wyjaśnienie Już połapałem o co mniej więcej biega.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się