Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Czy robić remont silnika?


Samuray-X

Rekomendowane odpowiedzi

Krótki opis auta.

230 tys. gaz sekwencja, przejechałem nim 50 tys.

Zawsze odrobinę nierówno chodził i sporo palił (miasto 15-20litrów, trasa 10-12).

Niestety pomimo wielu podejść nie udało mi się zdiagnozować przyczyny.

Mam wyciek płynu chłodniczego, pojechałem więc na rutynową kontrole do Sztupeckiego a potem do ALF-a.

Niestety diagnoza tragiczna, jeden cylinder prawie nie pracuje (ciśnienie 5 barów).

Leje się z pompy płynu chłodzącego i reduktora.

Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów.

ALF radzi zrobic remont generalny silnika. Koszt ... 5tys. :kox:

Zastanawiam się nad przełożeniem innego silnika, sprzedażą auta, ewentualnie może macie jeszcze jakieś inne pomysły?

Może ktoś był w podobnym położeniu?

Jestem odrobinę załamany :wallbash: ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozpędzałbym się tak z remontem silnika. Może najpierw trzeba zdjąć głowicę i obejrzeć czy ciśnienie nie ucieka przez wypalone gniazdo zaworowe.

A ten płyn to w jakiej okolicy wycieka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciek spod uszczelki pokrywy silnika to uszczelke wymienić

Przed wymianą uszczelki zrób test czy silnik nie ma zapchanego sytemu odpowietrzania (rezektor i wężyki odmy - zapychają się białym szlamem). jak zapchane to ciśnienie wypycha uszczelke a jak stara to wiadomo :thumbdown: wymiana

Test:

- odpal auto i odkręć korek wlewu oleju,

- przyłóż kartkę papieru lub dmuchnij dym z papierosa (dokładniejsza opcja)

- jeśli kartkę lub dym zasysa do środka to układ sprawny jak wydmuc**je to zapchany

Jeśli układ zapchany to nową uszczelke pokrywy silnika potrafi wypychać (czyt. syzyfowa praca :wallbash: )

REZEKTOR- trójnik wychodzący z tyłu silnika od którego idą dwie odmy jedna do TIPa, druga do kolektora (cena za zestaw ok. 270zł w ASO).

Silnik - tam odrazu do remontu (mechanik szuka łatwego zarobku :thumbdown: ) czapa w górę i diagnoza :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wycieka z pompy płynu chłodniczego.

Podobno standardowa usterka.[br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 22:36_________________________________________________Jeszcze cieknie z pompy wspomagania akurat na blok silnika i to podobno daje smród parafiny po odpaleniu.

Po prostu z każdej strony coś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki opis auta.

230 tys. gaz sekwencja, przejechałem nim 50 tys.

Zawsze odrobinę nierówno chodził i sporo palił (miasto 15-20litrów, trasa 10-12).

Niestety pomimo wielu podejść nie udało mi się zdiagnozować przyczyny.

Mam wyciek płynu chłodniczego, pojechałem więc na rutynową kontrole do Sztupeckiego a potem do ALF-a.

Niestety diagnoza tragiczna, jeden cylinder prawie nie pracuje (ciśnienie 5 barów).

Leje się z pompy płynu chłodzącego i reduktora.

Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów.

ALF radzi zrobic remont generalny silnika. Koszt ... 5tys. :kox:

Zastanawiam się nad przełożeniem innego silnika, sprzedażą auta, ewentualnie może macie jeszcze jakieś inne pomysły?

Może ktoś był w podobnym położeniu?

Jestem odrobinę załamany :wallbash: ;(

Witam

Czy silnik żre olej?

Jeśli nie zużywa większych ilości,nie dymi na niebiesko to tak jak we wcześniejszym poście kolega napisał ze zawory wypalone,lub gniazda.Zwalać głowicę i do regeneracji.

A przebieg jest faktyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki opis auta.

230 tys. gaz sekwencja, przejechałem nim 50 tys.

Zawsze odrobinę nierówno chodził i sporo palił (miasto 15-20litrów, trasa 10-12).

Niestety pomimo wielu podejść nie udało mi się zdiagnozować przyczyny.

Mam wyciek płynu chłodniczego, pojechałem więc na rutynową kontrole do Sztupeckiego a potem do ALF-a.

Niestety diagnoza tragiczna, jeden cylinder prawie nie pracuje (ciśnienie 5 barów).

Leje się z pompy płynu chłodzącego i reduktora.

Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów.

ALF radzi zrobic remont generalny silnika. Koszt ... 5tys. :kox:

Zastanawiam się nad przełożeniem innego silnika, sprzedażą auta, ewentualnie może macie jeszcze jakieś inne pomysły?

Może ktoś był w podobnym położeniu?

Jestem odrobinę załamany :wallbash: ;(

Witam

Czy silnik żre olej?

Jeśli nie zużywa większych ilości,nie dymi na niebiesko to tak jak we wcześniejszym poście kolega napisał ze zawory wypalone,lub gniazda.Zwalać głowicę i do regeneracji.

A przebieg jest faktyczny?

Nie sprawdzi czy żre olej bo mu olej wycieka z pod pokrywy zaworów, więc i tak ubywa oleju :cool1:

W pierwszej kolejności załatać wycieki i wymienić uszczelkę pokrywy i odpowietrzyć układ odm, wtedy sprawdzić czy bierze olej. Dołączam się napisz czy nie pali na niebiesko. Ale i tak czy inaczej głowicę trzeba ściągnąć żeby ustalić odpowiednią diagnozę. Tylko najpierw znajdź lepszego mechanika co Ci nie będzie proponował od razu remontu całego silnika. Pojeździj do kilku najlepiej i napisz co Ci powiedzieli :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie pali na niebiesko.

W płynie chłodniczym nie ma śladów oleju.

Oleju co dziwne też nie bierze, co jest trochę niepokojące biorąc pod uwagę wycieki spod pokrywy zaworów.

Niestety za samo zdjęcie głowicy chcą w Łodzi 500 PLN ... :wallbash:

Wymiana pompy wody 350 PLN.

Niestety mechanika dalej znaleźć nie mogę, na razie tylko ALF chce robić ten silnik ale tak jak napisałem KOMPLEKSOWO czyli cały!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo sprzedaj auto jak nie chcesz dokładać :gwizdanie: No niestety jak się coś j...bie to zawsze są koszta :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup drugi silnik, wstaw i jeździj dalej. Remont klamota nie ma sensu bo silników ABC jest teraz na rynku mnóstwo i można wyrwać słupek praktycznie w cenie zdjęcia obydwu głowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślał nikt pierścieni sprawdzić - brak kompresji = 80 % pierścienie...

Tak czy srak bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie - zobaczysz czy jest sens podejmować się remontu - gładzie cylindrów obejrzyj przede wszystkim.

Przecież samodzielne zdjęcie głowicy to ŻADEN koszt - najwyżej wstawisz foto na forum i coś koledzy pomogą a na poskładanie + nierząd przeciągniesz do mechanika auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztupecki to poleciał lekko w wała. Tak naprawdę zdiagnozował jedynie wycieki, bo zrobił próbę ciśnieniową.

Tłumaczył się potem, że nie wyczuwał nierównej pracy etc.

Brak kompresji na 5 cylindrze wykrył ALF.

Byłem troche skołowany i nie zażądałem próby olejowej.

Zdjęcie głowicy to może koszt żaden, o ile ma się czas i zaplecze aby to zrobić.

Niestety mieszkam w bloku, a mój najbliższy garaż z warsztatem jest 120km od Łodzi.

Łódź niby nie za bogata, a dzisiaj byłem u kolejnego mechanika (Więckowskiego 77),

który "na razie" nie ma czasu aby zdejmować ta głowicę. Lepszy interes na zmianie opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak Luki lepiej wcisnac szmelc i neich sie meczy kots inny

Albo sprzedaj auto jak nie chcesz dokładać :gwizdanie: No niestety jak się coś j...bie to zawsze są koszta :cool1:

Lukasz Lukasz sam wiesz ze nie ladnie tak robic;) wcisnac problem innej osobie, ktora i tak zawita pozniej na forum aby ten problem usunac:)

Samuray mialem ten silnik i niestety jednostka malo udana... ale ja podchodze do sprawy inaczej, lubie to co mam wiec jezeli jest problem to go naprawiam, jezeli wychodzi za drogo szukam kolejnego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz nowy "stary"silnik, to i tak trzeba robic od razu rozrząd + pompa wody - ok 800 zł, silnik - ok 1000 zł, pompa wspomagania i tak u Ciebie do regeneracji. Więc, jeżeli sam zrzucisz głowice, dasz do planowania, kupisz uszczelki i uszczelniacze zaworów, pompe wody i dasz komus kumatemu do złożenia to chyba na jedno Tobie wyjdzie. No chyba, że uda się Tobie trafić tak jak mi: kupiłem kompletny silnik z prawie nowym rozrzadem, po wymianie oleju z osprzętem za 1000 zł:) 2 dni roboty i na strzała odpalił;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...