Samuray-X 0 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Krótki opis auta. 230 tys. gaz sekwencja, przejechałem nim 50 tys. Zawsze odrobinę nierówno chodził i sporo palił (miasto 15-20litrów, trasa 10-12). Niestety pomimo wielu podejść nie udało mi się zdiagnozować przyczyny. Mam wyciek płynu chłodniczego, pojechałem więc na rutynową kontrole do Sztupeckiego a potem do ALF-a. Niestety diagnoza tragiczna, jeden cylinder prawie nie pracuje (ciśnienie 5 barów). Leje się z pompy płynu chłodzącego i reduktora. Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów. ALF radzi zrobic remont generalny silnika. Koszt ... 5tys. Zastanawiam się nad przełożeniem innego silnika, sprzedażą auta, ewentualnie może macie jeszcze jakieś inne pomysły? Może ktoś był w podobnym położeniu? Jestem odrobinę załamany ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek79 2 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Nie rozpędzałbym się tak z remontem silnika. Może najpierw trzeba zdjąć głowicę i obejrzeć czy ciśnienie nie ucieka przez wypalone gniazdo zaworowe. A ten płyn to w jakiej okolicy wycieka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Jak wyciek spod uszczelki pokrywy silnika to uszczelke wymienić Przed wymianą uszczelki zrób test czy silnik nie ma zapchanego sytemu odpowietrzania (rezektor i wężyki odmy - zapychają się białym szlamem). jak zapchane to ciśnienie wypycha uszczelke a jak stara to wiadomo wymiana Test: - odpal auto i odkręć korek wlewu oleju, - przyłóż kartkę papieru lub dmuchnij dym z papierosa (dokładniejsza opcja) - jeśli kartkę lub dym zasysa do środka to układ sprawny jak wydmuc**je to zapchany Jeśli układ zapchany to nową uszczelke pokrywy silnika potrafi wypychać (czyt. syzyfowa praca ) REZEKTOR- trójnik wychodzący z tyłu silnika od którego idą dwie odmy jedna do TIPa, druga do kolektora (cena za zestaw ok. 270zł w ASO). Silnik - tam odrazu do remontu (mechanik szuka łatwego zarobku ) czapa w górę i diagnoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samuray-X 0 Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Płyn wycieka z pompy płynu chłodniczego. Podobno standardowa usterka.[br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 22:36_________________________________________________Jeszcze cieknie z pompy wspomagania akurat na blok silnika i to podobno daje smród parafiny po odpaleniu. Po prostu z każdej strony coś! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martinno 0 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Krótki opis auta. 230 tys. gaz sekwencja, przejechałem nim 50 tys. Zawsze odrobinę nierówno chodził i sporo palił (miasto 15-20litrów, trasa 10-12). Niestety pomimo wielu podejść nie udało mi się zdiagnozować przyczyny. Mam wyciek płynu chłodniczego, pojechałem więc na rutynową kontrole do Sztupeckiego a potem do ALF-a. Niestety diagnoza tragiczna, jeden cylinder prawie nie pracuje (ciśnienie 5 barów). Leje się z pompy płynu chłodzącego i reduktora. Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów. ALF radzi zrobic remont generalny silnika. Koszt ... 5tys. Zastanawiam się nad przełożeniem innego silnika, sprzedażą auta, ewentualnie może macie jeszcze jakieś inne pomysły? Może ktoś był w podobnym położeniu? Jestem odrobinę załamany ;( Witam Czy silnik żre olej? Jeśli nie zużywa większych ilości,nie dymi na niebiesko to tak jak we wcześniejszym poście kolega napisał ze zawory wypalone,lub gniazda.Zwalać głowicę i do regeneracji. A przebieg jest faktyczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Krótki opis auta. 230 tys. gaz sekwencja, przejechałem nim 50 tys. Zawsze odrobinę nierówno chodził i sporo palił (miasto 15-20litrów, trasa 10-12). Niestety pomimo wielu podejść nie udało mi się zdiagnozować przyczyny. Mam wyciek płynu chłodniczego, pojechałem więc na rutynową kontrole do Sztupeckiego a potem do ALF-a. Niestety diagnoza tragiczna, jeden cylinder prawie nie pracuje (ciśnienie 5 barów). Leje się z pompy płynu chłodzącego i reduktora. Wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów. ALF radzi zrobic remont generalny silnika. Koszt ... 5tys. Zastanawiam się nad przełożeniem innego silnika, sprzedażą auta, ewentualnie może macie jeszcze jakieś inne pomysły? Może ktoś był w podobnym położeniu? Jestem odrobinę załamany ;( Witam Czy silnik żre olej? Jeśli nie zużywa większych ilości,nie dymi na niebiesko to tak jak we wcześniejszym poście kolega napisał ze zawory wypalone,lub gniazda.Zwalać głowicę i do regeneracji. A przebieg jest faktyczny? Nie sprawdzi czy żre olej bo mu olej wycieka z pod pokrywy zaworów, więc i tak ubywa oleju W pierwszej kolejności załatać wycieki i wymienić uszczelkę pokrywy i odpowietrzyć układ odm, wtedy sprawdzić czy bierze olej. Dołączam się napisz czy nie pali na niebiesko. Ale i tak czy inaczej głowicę trzeba ściągnąć żeby ustalić odpowiednią diagnozę. Tylko najpierw znajdź lepszego mechanika co Ci nie będzie proponował od razu remontu całego silnika. Pojeździj do kilku najlepiej i napisz co Ci powiedzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samuray-X 0 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Auto nie pali na niebiesko. W płynie chłodniczym nie ma śladów oleju. Oleju co dziwne też nie bierze, co jest trochę niepokojące biorąc pod uwagę wycieki spod pokrywy zaworów. Niestety za samo zdjęcie głowicy chcą w Łodzi 500 PLN ... Wymiana pompy wody 350 PLN. Niestety mechanika dalej znaleźć nie mogę, na razie tylko ALF chce robić ten silnik ale tak jak napisałem KOMPLEKSOWO czyli cały! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 To lepiej zdjąć głowicę za 500 niż remont za 5000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moskal 4 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 ja bym zwalał głowice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Albo sprzedaj auto jak nie chcesz dokładać :gwizdanie: No niestety jak się coś j...bie to zawsze są koszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Kup drugi silnik, wstaw i jeździj dalej. Remont klamota nie ma sensu bo silników ABC jest teraz na rynku mnóstwo i można wyrwać słupek praktycznie w cenie zdjęcia obydwu głowic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks28krk 0 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Kolego ja przerabiałem remonty w tych motorach nic to nie dało wymiana na inny pewny silnik wtedy bedziesz pewny ze pojezdzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek_kamil 0 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 A nie myślał nikt pierścieni sprawdzić - brak kompresji = 80 % pierścienie... Tak czy srak bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie - zobaczysz czy jest sens podejmować się remontu - gładzie cylindrów obejrzyj przede wszystkim. Przecież samodzielne zdjęcie głowicy to ŻADEN koszt - najwyżej wstawisz foto na forum i coś koledzy pomogą a na poskładanie + nierząd przeciągniesz do mechanika auto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1605 1 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Oglądał go sam Sztupecki czy te jego giermki? Próba olejowa wykonana? jaki efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samuray-X 0 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Sztupecki to poleciał lekko w wała. Tak naprawdę zdiagnozował jedynie wycieki, bo zrobił próbę ciśnieniową. Tłumaczył się potem, że nie wyczuwał nierównej pracy etc. Brak kompresji na 5 cylindrze wykrył ALF. Byłem troche skołowany i nie zażądałem próby olejowej. Zdjęcie głowicy to może koszt żaden, o ile ma się czas i zaplecze aby to zrobić. Niestety mieszkam w bloku, a mój najbliższy garaż z warsztatem jest 120km od Łodzi. Łódź niby nie za bogata, a dzisiaj byłem u kolejnego mechanika (Więckowskiego 77), który "na razie" nie ma czasu aby zdejmować ta głowicę. Lepszy interes na zmianie opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal-L 2 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Tak tak Luki lepiej wcisnac szmelc i neich sie meczy kots inny Albo sprzedaj auto jak nie chcesz dokładać :gwizdanie: No niestety jak się coś j...bie to zawsze są koszta Lukasz Lukasz sam wiesz ze nie ladnie tak robic;) wcisnac problem innej osobie, ktora i tak zawita pozniej na forum aby ten problem usunac:) Samuray mialem ten silnik i niestety jednostka malo udana... ale ja podchodze do sprawy inaczej, lubie to co mam wiec jezeli jest problem to go naprawiam, jezeli wychodzi za drogo szukam kolejnego silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 No w sumie masz rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymus_k 1 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Jak kupisz nowy "stary"silnik, to i tak trzeba robic od razu rozrząd + pompa wody - ok 800 zł, silnik - ok 1000 zł, pompa wspomagania i tak u Ciebie do regeneracji. Więc, jeżeli sam zrzucisz głowice, dasz do planowania, kupisz uszczelki i uszczelniacze zaworów, pompe wody i dasz komus kumatemu do złożenia to chyba na jedno Tobie wyjdzie. No chyba, że uda się Tobie trafić tak jak mi: kupiłem kompletny silnik z prawie nowym rozrzadem, po wymianie oleju z osprzętem za 1000 zł 2 dni roboty i na strzała odpalił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samuray-X 0 Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Panowie, cud. Nie ma wycieku płynu chłodniczego po tym jak diagnosta u ALF-a dolał zielonego płynu do audi. Tutaj więcej na ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=231428.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1605 1 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 jeszcze jedna wizyta, naleje swojego oleju i stanie się kolejny cud: kompresja wróci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się