pietrek505 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam, mój AJM szybko wykańcza turbiny ;/ tzn co 2 tys trzeba robić sprężarkę... Wymieniałem głowice ponieważ urwała się szpilka , pogieło zawory.... Co może być przyczyną padania turbin? Kompresja? za duże ciśnienie w skrzyni korbowej? Proszę o pomoc
Gość Damian A4 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Raczej brak smarowania i w tym kierunku bym szukał przyczyny
Narcyz 35 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Jedną z przyczyn jest nieumiejętne jeżdżenie z turbiną. I to nie silnik wykańcza turbinę tylko najczęściej kierowca.
pietrek505 Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Opublikowano 23 Listopada 2011 Raczej brak smarowania i w tym kierunku bym szukał przyczyny Gdzie można szukać przyczyny? z smarowaniem? Ogólnie chodzi o to że turbo wydaje dźwięk tgz spuszczania powietrza z balona lub przycierania.... Jak każdy fan VAG dbam o turbo nie jest samochód gaszony odrazu z miejsca jak i również kierownice nie narzekają na zbyt duża ilość spalin Jedną z przyczyn jest nieumiejętne jeżdżenie z turbiną. I to nie silnik wykańcza turbinę tylko najczęściej kierowca. [br]Dopisany: 19 Listopad 2011, 21:05_________________________________________________pomoże ktoś
luzur Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Chyba stanowczo za mało danych żeby coś poradzić. Nowe te turbiny kupowałeś ? Czy okazje z allegro ? Czy regeneracja gdzieś tam ?
ALBINEK Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Ciśnienie oleju zmierz. Ma racje , sprawdź ciśnienie oleju. Może pompa pada.Jakim masz przebieg ? , silnik w jakim jest stanie ? . Ma ciśnienie na cylindrach ?. Mało danych podałeś , posprawdzaj to i daj znać.
pietrek505 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2011 Dziękuje za zainteresowanie z powodu braku dostępu do internetu pisze teraz, zmierzyłem ćiśnienie oleju: 1. Pomiar na zimnym silniku z samego rana: 4.0 przy biegu jałowym 6.0 przy 2500 RPM 2. Pomiar na rozgrzanym silniku przy temp. 80 C 1,7 przy biegu Jałowym 3,8 przy 2500 RPM. Przebieg 250kkm silnik jest dynamiczny nie łapie trybów awaryjnym rano pali bez problemu. Turbo kupiłem z nowym korasem. wygląda na to że ćiśnienie oleju jest w normie.... W czym szukać przyczyny?
krzysiek015 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Biorąc pod uwagę przebieg i to, że nie koniecznie jest on prawdziwy to sprawdziłbym katalizator. Jak? Odkręcasz z auta, nacinasz puszkę i wyjmujesz wnętrzności następnie trzeba zaspawać. Można wspawać rurkę o średnicy chyba 55mm i dopiero zaspawać. Jak będzie ok to masz przyczynę a za wkład katalizatora na skupie powinni dać 100-200 zł.
Piotrek98igo Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 byc moze masz niedrozny waz smarowania turbo
Pretor Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Przy braku smarowania nie zrobił by nawet 1km. Sprawdź powrót oleju (łącznik elastyczny) czy nie jest załamany lub skręcony. Sam przewód doprowadzający olej do turbo też sprawdź czy nie jest gdzieś uszkodzony. Zakładam, że przestrzegasz zasad właściwego użytkowania turbiny.
Lulek Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 A jak tam olej? Jaki w ogóle lejesz? Zmieniany na czas? Filtr powietrza?
pietrek505 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2011 Dziekuje za zainteresowanie... Wiec tak olej zalewam castrol 5W40 o normnie 505.01 dla pompowtryskiwaczy filtry zmieniane na czas... Katalizator wyrzucilem odrazu po zakupie samochody.... Droznosc przewodow sprawdze w najblizszy wekend. opr przewodow mozna cos jeszcze wziasc pod uwage?
Lulek Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 A nowe te turbiny zakładałeś? Czy używane? Fajnie by było jakiś trójnik zrobić i na zasilaniu smarowania olejem sprężarki To zmierzyć jak i na powrocie.. Bo jak olej i filtry git, To dziwny przypadek
SotoM Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 sprawdź dokladnie przewód matalowy doprowadzajacy olej do turbo sprezarki czy nie jest zagiety gdziec lub przygnieciony. przy demontarzu głowicy trzeba go przeginac wyginac co powoduje załamania przez co pozniej jest zbyt słaby przepływ oleju do turbiny co spowoduje przeganie turbiny(oski)/uszczelnien... moze mechanik daje za duzo silikonu miedzy przewód powrotny oleju z turbo do bloku silnika co powoduje równiez słaby przepływ. osobiscie sie spotkalem z takim błedem ze uszczelka na przewodzie powrotnym była krzywo założona tzn przesuneła sie co spowodowało brak przepływu oleju - uszczelka była na jeden otwór załapana a drugi był na zawnątrz i awaria gotowa... duzo zrobiłes km po wymianie turbo...?? no chyba ze masz pecha i kupujesz turbiny uzywane których zycie juz wisi na wlosku przez lezakowanie bez oleju u allegrowicza w piwnicy/garażu...
pietrek505 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2011 Przewód doprowadzenia zakladałem używany ktorego wcześniej przedmuchałem lecz nie sprawdzałem powrotu. Silikonem nic nie robiłem. Zrobiłem ok 800 km po wymianie turbo. Dziwny odgłoś tgz piszczenie balona słychac na zimnym motorku, na ciepłym to ucicha...
ERW0 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 a co dokładnie uszkadza się w tych turbinie?? może coś się przedostaje z odpowietrznika pokrywy głowicy. mój kolega miał taki przypadek w 2.0tdi 140KM i okazało się że w pokrywie zaworów pod plastykiem wew. stronie pokrywy zgromadziły się resztki po pierwszej uszkodzonej turbiny i przedostawało się do nowej wymieninej turbiny czego wynikiem było jej uszkodzenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się