Prertorians Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Witam Planuje zrobic konserwacje podwozia gdyz mam 15letni wozik wiec pierwszej mlodosic nie jest, napewno musze zrobic progi bo sie luszczy wczesniejsza konserwacja, baranek odchodiz gdzieniegdzie (ale blacha zdrowa). Przy okazji bym przelecial cale dno ^^ Przegladalem forum i znalazlem troche tematow, gdzies indziej na necie tez cos pisza ale jest tego masa Czytalem tez ze audi ma bardzo dobre zabezpieczenie, ocynk, wosk ale i tak wolalbym cos poprawic gdyz chce tym jeszcze samochodem pojezdzic Do dyspozycji mam mam kanal u dziadka, pistolet na natrysk tez posiadam wiec mozna bylo by smialo pokombinowac Ale potrzebuje troche porad bo niedoswiadczony w tym (no raz ojcu pomagalem malczana konserwowoac ale to jeszcze w podstawowce bylem lata temu^^). Wiec pokolei: Napewno na dzien dobry pasuej odkrecic kola, nadkola sciagnac, przemyc caly spod z syfu kercherem, po wysuszeniu skoczyc na kanal i zaczac skrobanie, szpachelka, szczotka druciana ewentualnie itd Dalej pasuje conieco odtluscic, jedni polecaja plynem do naczyn z woda (chociaz srednio to widze) inny jakies specjalne rozpuszcalniki itd, nie znam sie wiec tu by mi sie porada przydala Nastepnie odrazu pomalowac barankiem, bitexem czy innym stafem (tutaj tez prosze o porade) czy na oczyszczona blache zastosowac jakis podklad antykorozyjny i dopiero baranka? I pytanie jescze jak beda jakies ubytki w podwozi to czym uzupelnic? Progi to samo, wyczyscic, odskrobac, zabezpieczyc, tlyko pytanie czy zapuszczac je czyms od srodka? Czy wystarczy fabryczne zabepzieczenie woskiem ktore podobno wystepuje? Z gory dzieki za pomoc Pzdr
wiktorsam Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Po pierwsze żaden bitex i inne świństwa - są lepsze środki jak np tectyl od valvoline. Po drugie nie skrobać całej podłogi tylko miejsca gdzie są ubytki bo sam i tak lepiej nie położysz niż fabryka. Ja bym właśnie bardziej się skupił na uzupełnieniu ubytków niż waleniu po całej podłodze - szkoda kasy. Jak są ubytki to i ruda pewnie jakaś się zaczyna u mnie też na łączeniu progu z błotnikiem lekko odpdł baranek i pojawiła się jakaś małpa ruda - na razie powierzchownie ale trzeba zwalczać w zarodku Więc drzemy najpierw szczotą drucianą na wiertarce (obowiązkowo okulary ochronne) potem np ściernicą listkową albo ręcznie papierem ściernym aż zostanie czysta blacha, dokładnie odtłuszczamy, na to jakiś podkład reaktywny - można dać np brunox epoxy, można dać np dwuskładnikowy novol reaktywny, czekamy aż wszystko przeschnie i dajemy na to akryl dwuskładnikowy a na koniec np wspomniany tectyl (baranek). Do profili zamkniętych jest też tectyl ale w formie właśnie wosku
Prertorians Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 Nylem dzis ogladac spod samochodu na kanale, i okazalo sie ze podwozie bylo juz przez kogos konserwowoane bo ejst baranek tlyko gdzieniegdzie odchodzi wiec zrobie uzupelnienie punktowe tak gdzie beda jakeis ubytki bo nie ma chyba sensu zdzierania wszytskiego od nowa konserowowania? Progi tlyko zrobie cale i mysle ze bedzie ok:)
jony 2 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=222911.new#new
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się