daroA4 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 witam jak rozgrzeje silnik to wskazówka od temperatury ledwo co się uniesie ponad 60stopni na liczniku sprawdzałem vagiem to 007 - w grupie 01 Engine jest tyle samo stopni co w 003 - 17 instruments, czyli że jest uszkodzony termostat? pozdrawiam. i jeszcze co to jest? Component: A4 KLIMAAUTOMAT D56 Coding: 00043 Shop #: WSC 06325 2 Faults Found: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to B+
MASATO Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 wymień termostat i powinno być ok G17 to czujnik temperatury na zewnątrz, zamontowany jest pomiędzy chłodnicami a przednim zderzakiem, dokładnie przy chłodnicy płynu wspomagania kierownicy
daroA4 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 i tu jest taki problem, że nie ma tego czujnika G17 na swoim miejscu, więc gdzie on może być? tylko jakaś śrubka jest wkręcona w metalowy uchwyt
Jey_Di Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Powinieneś go widzieć pod rejestracją przednią w kratce, a jeżeli go tam niema to poszukaj gdzie jest kabel przyłączeniowy i zakup czujnik bo ten błąd 00779 mówi o tym czujniku, a czujnik temp. zewnętrznej może być powiązany ze wskaźnikiem temp. cieczy.
daroA4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 W ogóle kabelka nie ma od czujnika temp zewnetrznej, gdzie ten kabelek powinien być podłączony? Może od wtyczki dojde gdzie jest druga część kabla, jeśli wogole jest Wcześniej mierzyłem VAGiem na cieplym silniku i temperatury grupie 007 01-Engine i 003 17-Instruments były podobne. Dzisiaj sprawdzałem na zimnym silniku i temperatury już się różniły w 007 Engine było 19stopni, a w 003 Instruments było 30stopni, a w grupie 007 Engine temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego były podobne... Więc to chyba problem z czujnikiem temperatury G2, a nie z termostatem jak myślicie?
Jey_Di Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 gdzie ten kabelek powinien być podłączony? Jak otworzysz klapę przednią po prawej stronie koło reflektora jest zbiorniczek na płyn do wspomagania, zdejmij tą czarną osłonę (jest na zatrzaski) i tam powinny być kostki łączeniowe. U mnie są 3-y. Co do czujnika temp. cieczy, w mojej audisi wskaźnik pokazywał raz 70 raz 90 miał takie wahania i został wymieniony na nową podróbę która już hula prawie 2-a lata i jest git. Możesz zacząć od niego, jest przy tym najmniej roboty. Do mojej 110 z 99r. FL z podróbek to kolo poinformował mnie że są 4-y rodzaje wszystkie się od siebie różniły od koloru po ilość pinów . Musisz znać nr. fabryczny starego.
Golem1 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 A jaką temp. pokazuje ci na klimatroniku?jeśli dobrze pamiętam to kanał 47 i 49 sprawdż najpier sobie tam temp.co ci tam pokazuje.
daroA4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 Jak otworzysz klapę przednią po prawej stronie koło reflektora jest zbiorniczek na płyn do wspomagania, zdejmij tą czarną osłonę (jest na zatrzaski) i tam powinny być kostki łączeniowe. U mnie są 3-y. Co do czujnika temp. cieczy, w mojej audisi wskaźnik pokazywał raz 70 raz 90 miał takie wahania i został wymieniony na nową podróbę która już hula prawie 2-a lata i jest git. Możesz zacząć od niego, jest przy tym najmniej roboty. Do mojej 110 z 99r. FL z podróbek to kolo poinformował mnie że są 4-y rodzaje wszystkie się od siebie różniły od koloru po ilość pinów . Musisz znać nr. fabryczny starego. u mnie jest 5 kostek ciekawe która jest od czujnika temperatury zewnętrznej? A jaką temp. pokazuje ci na klimatroniku?jeśli dobrze pamiętam to kanał 47 i 49 sprawdż najpier sobie tam temp.co ci tam pokazuje. ok sprawdze, dzięki
Jey_Di Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Pozostało wjechać na kanał, ściągnąć osłonę i zaglądnąć czy niema luźno leżącego kabelka w okolicy chłodnic. On musi być, chyba że poprzednik go wywalił no to wtedy będzie wolna któraś kostka co opisywałem w/w poście. A jak już to nie pomoże to żuć wątek na dział elektryki może ktoś ma schemat.
daroA4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 Sprawdzilem kanały na zimnym silniku: 49 pokazuje: 30 stopni C 59 Temp zewnętrznego czujnika temperatury (G 17) pokazuje: -48 stopni C
Golem1 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Sprawdzilem kanały na zimnym silniku: 49 pokazuje: 30 stopni C 59 Temp zewnętrznego czujnika temperatury (G 17) pokazuje: -48 stopni C Sorrki zle ci powiedziałem sprawdx jeszcze kanał 51 tam masz temp.silnika
daroA4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 Na zimnym silniku (bo narazie nie moge nigdzie pojechać) 51 pokazuje 8C 59 pokazuje -48C mam błędy w klimatroniku 5.1 oraz 49.3 da się skasować te błędy za pomocą klimatronika ?
Golem1 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 nie tylko za pomocą vaga,chyba że usuniesz usterkę to klimatronik nie wykryje błędu.
daroA4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 nagrzałem silnik i w klimatroniku na kanale 49 pokazywało max 65 a na kanale 51 doszło do 90, ale był wyłączony nawiew, a jak ustawiłem nawiew na 21stopni to na 51 kanale było 60 i pomału rosło... więc juz nie wiem czy to czujnik czy termostat
Golem1 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej),sprwadz ten 49,3 bo nie znajduję do niego opisu,[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 20:04_________________________________________________100% termostat skoro na wyłączonym obiegu nagrzewa się do normalnej temperatury a jak włączysz nawiew płyn ma większy obieg bo przechodzi przez nagrzewnicę i wtedy termo.się nie otwiera i masz silnik niedogrzany. [br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 20:06_________________________________________________a jak silnik osiągnie bez załaczania nawiewu temp.i zaczniesz jechać szybciej temp ci spada? jak tak to termostat,wymieniaj i powinno być po problemie,sprubuj jeszcze zasłonić chłodnicę tak na próbę i zobacz ci silnik szybciej ci się nagrzewa.
daroA4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 a kanał 49 to jest temperatura płynu chłodniczego, a tam więcej niż 65 nie było bo termostat siedzi w głowicy i puszcza cały czas obieg więc się nie nagrzewa to i wskazówka się nie podnosi, a kanał 51 to jest temperatura bloku silnika i tam pokazywało 90, a na tą temperature nie reaguje wskazówka na liczniku, czy dobrze to wszystko rozumiem ? więc termostat do wymiany
Golem1 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 zgadza się,dla mnie to typowe objawy uszkodzeno termostatu,oczywiście błędy ze wskaźnikiem temp. zewnętrzej nie mają tu nic współnego,co do tego czujnika to jak było pisane w poprzednich postach musisz najpierw sprawdzić czy posiadasz taką wiązkę.[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 21:45_________________________________________________termostat w twoim silniku jest pod pompą wodną,żeby się do niej dostać musisz ściągnąć osłonę dolną silnika i zobaczysz pompę wodną i w kródzcu dochodzącym do pompy masz umieszczony termostat,proponuję ori termostat i uszczelnienie z tym że koszt koło 100zł ale spokój na kilka sezonów,tu masz numery termo.044 121 113, 038 121 119B uszczelka,jak będziesz miał jakieś jeszcze pytania to pisz.
daroA4 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 termostat wymieniony i jest ok pokazuje na klimatroniku 88/87 nieraz 90, ale odrazu spada do 88... pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się