wrclaguna Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Montaż Elektrycznych Tylnych Zacisków oraz Tarcz Modyfikacja polega na zmianie standartowych tylnych hamulcow 300x12 mm na 330x22 mm od S4 B8 Jak wiadomo polepszy sie nam hamowanie oraz odprowadzanie ciepła w nowym setupie . Przy wymianie musimy zmienic zaciski i tarcze .Spis orginalnych poszczegolnych czesci wg. ETKI- 8K0 615 601C 2szt. tarcze hamulcowe- 8K0 698 470 A 1 komplet locki hamulcowe- 8k0 615 403 A 1szt. korpus zacisku str. lewa- 8K0 615 404 A 1 szt. korpus zacisku str. prawa- 8K0 998 281 2 szt. silnik nastawczy zacisku- 8K0 615 425 A 1 szt. jarzmo zacisku str. lewa- 8k0 615 426 A 1 szt. jarzmo zacisku str. prawa- plyn hamulcowy- zestaw niezbędnych narzędzi - VCDS Oczywiscie mozemy uzyć zamienników do tarcz i klockow Najlepiej znależć komplecik od S4 B8 w dobrej cenie :gwizdanie:Po czym poznać jakie mamy tylne hamulce ? Otoż mozemy sprawdzic po numerach PR w książce serwisowej albo we wlepie w bagażniku A - 1LT Przednie zaciskiB - 1KW Tylne zaciski ( te nas interesują ) dla S4 B8 1KE Tarcze tylne 300x12 mm , granica zuzycia 10mm . Tarcze tylne 300x22 mm , granica zuzycia 20 mm . Zestawienie montażowe hamulca tylnego koła z elektrycznym hamulcem postojowym i ręcznym Hamulec tylnego koła z automatyczną regulacją 1 - Śruba samozabezpieczająca2 - Silnik nastawczy el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego3 - Pierścień uszczelniający4- Śruba samozabezpieczająca5 - Element dystansowy6 - Przewód hamulcowy giętki7 - Obudowa zacisku hamulcowego8 - Jarzmo hamulca ze sworzniem prowadzącym i nasadką ochronną9 - Klocki hamulcowe10 - Blaszany uchwyt11 - Śruby mocujące koło12 - Śruba13 - Tarcza hamulcowa14 - Śruby z łbem sześciokątnym15 - Osłona tarczy hamulcowej16 - Śruba17 - ŚrubyZestawienie montażowe elektrycznego hamulca postojowego (EPB)1 - Przełącznik hamulca postojowegoPrzełącznik świeci się przez cały czas, co ułatwia odnalezienie go w ciemności.2 - Dioda świetlna (LED)Przy dynamicznym zwalnianiu powyżej 7 km/h słupek w przełączniku świeci się na czerwono. Dodatkowo rozlega się sygnał ostrzegawczy.3 - Lampka usterek systemu el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego (żółta)- W przypadku zakłócenia działania hamulca postojowego dodatkowo pojawia się żółty symbol na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wskazówka dla kierowcy: hamulec postojowy!4 - Lampka funkcyjna elektromechanicznego hamulca postojowego- Żarówka świeci się na czerwono.- Wskazanie uzyskanej siły naprężenia- Przy zamkniętym hamulcu postojowym i włączonym zapłonie lampka kontrolna zapala się.- Po wyłączeniu zapłonu jeszcze przez około 20 sekund świeci się lampka kontrolna.- Jeśli hamulec postojowy zostanie zamknięty przy wyłączonym zapłonie, lampka kontrolna świeci się przez ok. 20 sekund.- Lampka kontrolna musi zgasnąć, jeśli hamulec postojowy zostanie zwolniony.Żarówka miga na czerwono.Jeżeli po zamknięciu hamulca postojowego lampka kontrolna przez cały czas miga na czerwono, może to oznaczać, że:- Siła hamowania hamulca postojowego nie wystarcza do zabezpieczenia samochodu przed stoczeniem.- Temperatura hamulca jest za wysokaPrzy migającej czerwonej lampce kontrolnej samochód musi zostać zabezpieczony przez stoczeniem się w inny sposób.Żarówka świeci się na zielono.- Lampka funkcyjna przy uaktywnionej funkcji Audi Hold Assist (AHA).Dodatkowo żółta żarówka- W przypadku zakłócenia działania hamulca postojowego dodatkowo pojawia się żółty symbol na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wskazówka dla kierowcy: hamulec postojowy!5 - Silnik nastawczy elektrycznego hamulca postojowego z zaciskiem hamulcowym po prawej stronie6 - Sterownika elektrycznego hamulca postojowego i ręcznego7 - Silnik nastawczy elektrycznego hamulca postojowego z zaciskiem hamulcowym po lewej stronie8 - Sygnał akustyczny- Ostrzeżenie podczas uruchamiania podczas jazdy z prędkością większą od 7 km/h.- Ostrzeżenie, gdy rozpoznana została usterka w systemie.Wymontowanie i zamontowanie tylnego zacisku hamulcowego z jarzmem hamulca - Włączony zapłon- Zwolniony hamulec postojowy- Sprawdzone, a w razie potrzeby skorygowane kodowanie.- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.[Wybierz][53 - Hamulec postojowy][basic Settings - 04]Grupa 007[Go!][Gotowe, powrót]- Wtedy cofnął sie na tłoczki - Wyłączyć zapłon.– Podnieść samochód.– Wymontować koła.– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.– Odczepić przewód hamulcowy giętki od uchwytu specjalnego na czopie osi– Wykręcić śruby z jarzma hamulca 16 i 17Wymontowanie i zamontowanie tylnych klocków hamulcowychPrzewód hamulcowy giętki ani elektor. przewody nie mogą być naciągnięte !!!! .– Zdjąć zacisk hamulcowy.Zacisku hamulcowego nie wieszać na przewodzie hamulcowym giętkim, lecz przymocować go odpowiednią opaską przewodów lub drutem do nadwozia. Masa nie może obciążać przewodu hamulcowego giętkiego.Przy wymontowanym zacisku hamulcowym nie wolno naciskać hamulca !!!!– Wyjąć klocki.– Wyjąć blaszane uchwyty.– Wcisnąć tłoczek.Użyć do tego przyrządu do wciskania tłoczków . Tłoczek hamulcowy nie może się przekrzywić podczas wciskania.– Włożyć sprężyny przytrzymujące klocek ( sa w kazdym nowym zestawie klockow przy wymianie ) .– Zdjąć ewentualną folię ochronną z płytki podłoża klocków hamulcowych.– Włożyć klocki hamulcowe.– Zwrócić uwagę, aby klocki hamulcowe były właściwie umieszczone w blaszanych uchwytachKlocki hamulcowe muszą znajdować się między obydwoma zaczepami mocującymi blaszanego uchwytu, aby zapewnić skok luzowania między tarczą hamulcową a klockiem hamulcowym.– Założyć zacisk hamulcowy.Zestaw naprawczy zawiera nowe śruby samozabezpieczające, które należy w każdym przypadku zamontować.– Zamocować zacisk hamulcowy za pomocą nowych śrub samozabezpieczających.Dopiero po dokręceniu śrub podłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.– Zaczepić przewód hamulcowy giętki w uchwycie specjalnym na czopie osi.Zwrócić uwagę, aby przewód hamulcowy giętki został prawidłowo zaczepiony i zamocowany w uchwycie specjalnym na czopie osi. Dzięki temu przewód hamulcowy giętki nie wyskoczy samodzielnie z uchwytu.– Zamontować koła.– Opuścić samochód– Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.– Podłączyć VCDS .[Wybierz][53 - Hamulec postojowy][basic Settings - 04]Grupa 006[Go!]Zaciski powinny sie teraz zamknąć .[Gotowe, powrót]Wymontowanie i zamontowanie silnika nastawczego el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego- Zapłon wyłączony- Aż do poluzowania wtyczki silnika nastawczego zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!- Zwolniony hamulec postojowy- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.– Podnieść samochód.– Wymontować koła.- Aż do poluzowania wtyczki zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!- Oczyścić całą przestrzeń wokół złącza wtykowego i silnika nastawczego / zacisku hamulcowego.- Rozłączyć złącze wtykowe 1 silnika nastawczego.– Wykręcić obie śruby mocujące -1- silnika nastawczego.– Wyjąć silnik nastawczy zgodnie z kierunkiem strzałki.– Usunąć pierścień uszczelniający odpowiednim narzędziem.Zwrócić uwagę, aby rowek pierścienia uszczelniającego i powierzchnia przylegania silnika nastawczego nie uległy uszkodzeniu.Nie używać narzędzi o ostrych krawędziach.– W przypadku zabrudzeń oczyścić rowek pierścienia i powierzchnie przylegania! Używać tylko środka do czyszczenia hamulców.Zamontowanie– Zamontować nowy pierścień uszczelniający.– Obrócić nieco z powrotem śrubę nastawczą 1 zacisku hamulcowego.W ten sposób ułatwiony zostaje montaż silnika nastawczego.– Nałożyć silnik nastawczy.Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie pierścienia uszczelniającego.– Obrócić silnik w taki sposób, poz. 2, aby otwór śrubowy a pokrywał się z gwintem w obudowie zacisku hamulcowego b.Zwrócić uwagę, aby silnik przylegał równo z krawędzią do obudowy zacisku hamulcowego!Włożyć obie śruby mocujące (Torx 30) silnika nastawczego. Śruby silnika nastawczego koniecznie włożyć ręką i wkręcić o kilka obrotów. W przypadku uszkodzenia gwintu należy wymienić cały zacisk hamulcowy!– Dokręcić śruby silnika nastawczego. moment dokręcenia 12 Nm– Podłączyć elektryczne złącze wtykowe do silnika nastawczego.Włożyć wtyczkę jedynie ręką, aby uniknąć jej uszkodzenia!Zwrócić uwagę, aby złącza wtykowe po stronie samochodu i po stronie silnika nastawczego nie były zabrudzone ani uszkodzone.– Umieścić w uchwycie przewód prowadzący do silnika nastawczego.Po wymianie silnika nastawczego należy przeprowadzić nastawy podstawowe 006 za pomocą VCDS samochodu w funkcji EPB (el. hamulec postojowy i ręczny).Na koniec jeszcze TEST dzialania ktory mozemy sprawdzic na VCDS.Wymagania wstępne:[Wybierz][53 - Hamulec postojowy][basic Settings - 04]Grupa 010[Go!]Klocki hamulcowe są obecnie otwarcia i zamknięcia 3 razy.Poczekaj 30 sekund, po hamulce przestań robić hałasu.[Gotowe, powrót]Mozemy tez sprawdzic temp. oraz dzialanie .
tomekhxc Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 spoko mod w b6 jaki jest koszt takiej operacji bo widzialem ze tam tez masz heble od s4 tak z innej beczki zmienialem ostatnio tarcze w swojej b6 z tylu wszystko bylo dobrze ok sprawnie wszystko dziala a teraz po dwoch dniach jazdy zaswiecil mi sie na fisie BREAKE i mi miga caly czas :/
Dev Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 na tyle w B6 nie masz zadnej elektryki wiec to nie wina tylnych hamulców chyba że masz niski stan płynu koszt hamulców od S4 na nowych częściach to ok 1500zł
tomekhxc Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 na tyle w B6 nie masz zadnej elektrykiwiec to nie wina tylnych hamulców chyba że masz niski stan płynu koszt hamulców od S4 na nowych częściach to ok 1500zł wiem ze nie ma elektryki , po prostu zdziwilo mnie to ze jezdze juz autem tyle a teraz po zmianie tarcz (wiem ze to nie ma nic wspolnego z tym) po jakims czasie ni z tego ni z owego wyskoczyl mi ten komunikat i piszczy jak oszalaly ... A o koszt modu sie pytam bo w przyszlosci pewnie zrobie cos takiego a wiem ze WRC ma to juz zrobione w b6 ale dzieki za info
QaDo Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 @wrclaguna a coś do 2.7 ? 15min dobrej zabawy moim autkiem i można spalić hamulce, mimo, że mam zamontowane sportowe zimmerman nawiercane + dobre klocki textar to po 10min nie najostrzejszej jazdy hamowanie uciekło w las;)
koniorc Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Czesc. Co nalezy zrobic przy pomocy vcds przy tym modzie?
Dev Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Najpierw "otworzyc" zaciski, potem "zamknac" a na koniec zrobic test. Ale jak zakladasz inne zaciski to na dobra sprawe nie musisz nic robic.
Grohu Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Hey mam pytanko. Przymierzam się do wymiany hampli z przodu jak i z tyłu. O ile przód już zakupiłem od S5 to chce dokupić jeszcze tył i tutaj pojawia się moje pytanie w procedurze wymiany jest napisane, że potrzebne są dwa " 8K0 998 281 2 szt. silnik nastawczy zacisku" czy mogę je zostawić z seryjnych hampli pod tarcze 300mm czy pod 330 są inne i muszę je dokupić?
Dev Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Musisz sprawdzic czy Twoje stare silniczki pasuja na trzpien napedowy w zacisku. Byly 6 i 12 kątne
Grohu Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Ok thx za odpowiedź jeszcze pomyśle czy w ogóle będę zmieniał czy sam przód od S5 wystarczy.
marglu8049 Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Rozumiem, że 1KE są od S4, a od jakiej wielkości kół można je zakładać. Czy np jeśli są 16 to wszystko będzie ok? czy np minimalna wielkość to 18?
marglu8049 Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 17" ET 28 wchodza zaciski od S4A czy jeśli Et będzie wyższe np 35, 40 45 itd w górę też będzie ok?Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka 17" ET 28 wchodza zaciski od S4Czy z jakimś innym et jeszcze wejdą.hamulce z S4?A jak jest z18" Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
wrclaguna Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Opublikowano 28 Maja 2016 Z wyzszym ET zacisk zahaczy o felge wtedy dystans zakładamy18" wchodza bez problemu
LukiKRK Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 17" to bardzo ciasno jest szkoda ryzykować. Tapniete z SGS7
marglu8049 Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 17" to bardzo ciasno jest szkoda ryzykować. Tapniete z SGS7 Czyli co nie ryzykować z 17 et 28??Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
LukiKRK Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Jak masz 17" ET28 to podobno wchodzą... najlepiej przymierzyć do konkretnej felgi.
wrclaguna Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Opublikowano 30 Maja 2016 a co tu ryzykowac ja na takich jezdziłem i nie było zadnych problemów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się