Jump to content

Wymiana tylnych tarcz klocków 300 mm 330 mm PROCEDURA


Recommended Posts

Montaż Elektrycznych Tylnych Zacisków oraz Tarcz

zaciskis4b8.jpg


Modyfikacja polega na zmianie standartowych tylnych hamulcow 300x12 mm na 330x22 mm od S4 B8 :) Jak wiadomo polepszy sie nam hamowanie oraz odprowadzanie ciepła w nowym setupie :decayed: . Przy wymianie musimy zmienic zaciski i tarcze .

Spis orginalnych poszczegolnych czesci wg. ETKI

- 8K0 615 601C 2szt. tarcze hamulcowe
- 8K0 698 470 A 1 komplet locki hamulcowe
- 8k0 615 403 A 1szt. korpus zacisku str. lewa
- 8K0 615 404 A 1 szt. korpus zacisku str. prawa
- 8K0 998 281 2 szt. silnik nastawczy zacisku
- 8K0 615 425 A 1 szt. jarzmo zacisku str. lewa
- 8k0 615 426 A 1 szt. jarzmo zacisku str. prawa
- plyn hamulcowy
- zestaw niezbędnych narzędzi :decayed:
- VCDS :wink4:

Oczywiscie mozemy uzyć zamienników do tarcz i klockow :wink4: Najlepiej znależć komplecik od S4 B8 w dobrej cenie :gwizdanie:

Po czym poznać jakie mamy tylne hamulce ? Otoż mozemy sprawdzic po numerach PR w książce serwisowej albo we wlepie w bagażniku :)

A - 1LT Przednie zaciski
B - 1KW Tylne zaciski ( te nas interesują :) ) dla S4 B8 1KE

Tarcze tylne 300x12 mm , granica zuzycia 10mm . Tarcze tylne 300x22 mm , granica zuzycia 20 mm .

wlepa.png






zaciski.png

Zestawienie montażowe hamulca tylnego koła z elektrycznym hamulcem postojowym i ręcznym

Hamulec tylnego koła z automatyczną regulacją

1 - Śruba samozabezpieczająca
2 - Silnik nastawczy el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego
3 - Pierścień uszczelniający
4- Śruba samozabezpieczająca
5 - Element dystansowy
6 - Przewód hamulcowy giętki
7 - Obudowa zacisku hamulcowego
8 - Jarzmo hamulca ze sworzniem prowadzącym i nasadką ochronną
9 - Klocki hamulcowe
10 - Blaszany uchwyt
11 - Śruby mocujące koło
12 - Śruba
13 - Tarcza hamulcowa
14 - Śruby z łbem sześciokątnym
15 - Osłona tarczy hamulcowej
16 - Śruba
17 - Śruby

epb.png


Zestawienie montażowe elektrycznego hamulca postojowego (EPB)

1 - Przełącznik hamulca postojowego
Przełącznik świeci się przez cały czas, co ułatwia odnalezienie go w ciemności.
2 - Dioda świetlna (LED)
Przy dynamicznym zwalnianiu powyżej 7 km/h słupek w przełączniku świeci się na czerwono. Dodatkowo rozlega się sygnał ostrzegawczy.
3 - Lampka usterek systemu el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego (żółta)
- W przypadku zakłócenia działania hamulca postojowego dodatkowo pojawia się żółty symbol na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wskazówka dla kierowcy: hamulec postojowy!
4 - Lampka funkcyjna elektromechanicznego hamulca postojowego
- Żarówka świeci się na czerwono.
- Wskazanie uzyskanej siły naprężenia
- Przy zamkniętym hamulcu postojowym i włączonym zapłonie lampka kontrolna zapala się.
- Po wyłączeniu zapłonu jeszcze przez około 20 sekund świeci się lampka kontrolna.
- Jeśli hamulec postojowy zostanie zamknięty przy wyłączonym zapłonie, lampka kontrolna świeci się przez ok. 20 sekund.
- Lampka kontrolna musi zgasnąć, jeśli hamulec postojowy zostanie zwolniony.
Żarówka miga na czerwono.
Jeżeli po zamknięciu hamulca postojowego lampka kontrolna przez cały czas miga na czerwono, może to oznaczać, że:
- Siła hamowania hamulca postojowego nie wystarcza do zabezpieczenia samochodu przed stoczeniem.
- Temperatura hamulca jest za wysoka
Przy migającej czerwonej lampce kontrolnej samochód musi zostać zabezpieczony przez stoczeniem się w inny sposób.
Żarówka świeci się na zielono.
- Lampka funkcyjna przy uaktywnionej funkcji Audi Hold Assist (AHA).
Dodatkowo żółta żarówka
- W przypadku zakłócenia działania hamulca postojowego dodatkowo pojawia się żółty symbol na wyświetlaczu zestawu wskaźników i wskazówka dla kierowcy: hamulec postojowy!
5 - Silnik nastawczy elektrycznego hamulca postojowego z zaciskiem hamulcowym po prawej stronie
6 - Sterownika elektrycznego hamulca postojowego i ręcznego
7 - Silnik nastawczy elektrycznego hamulca postojowego z zaciskiem hamulcowym po lewej stronie
8 - Sygnał akustyczny
- Ostrzeżenie podczas uruchamiania podczas jazdy z prędkością większą od 7 km/h.
- Ostrzeżenie, gdy rozpoznana została usterka w systemie.



Wymontowanie i zamontowanie tylnego zacisku hamulcowego z jarzmem hamulca


- Włączony zapłon
- Zwolniony hamulec postojowy
- Sprawdzone, a w razie potrzeby skorygowane kodowanie.
- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.

[Wybierz]
[53 - Hamulec postojowy]
[basic Settings - 04]
Grupa 007
[Go!]
[Gotowe, powrót]

- Wtedy cofnął sie na tłoczki :)
- Wyłączyć zapłon.


zaciskty2.png
zaciskityl3.png
zaciskity5.png
zaciskiti6.png

– Podnieść samochód.
– Wymontować koła.
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.
– Odczepić przewód hamulcowy giętki od uchwytu specjalnego na czopie osi
– Wykręcić śruby z jarzma hamulca 16 i 17


img6834n.jpg


Wymontowanie i zamontowanie tylnych klocków hamulcowych

Przewód hamulcowy giętki ani elektor. przewody nie mogą być naciągnięte !!!! .
– Zdjąć zacisk hamulcowy.

Zacisku hamulcowego nie wieszać na przewodzie hamulcowym giętkim, lecz przymocować go odpowiednią opaską przewodów lub drutem do nadwozia. Masa nie może obciążać przewodu hamulcowego giętkiego.

zacisktylny21.jpg

Przy wymontowanym zacisku hamulcowym nie wolno naciskać hamulca !!!!

– Wyjąć klocki.
– Wyjąć blaszane uchwyty.
– Wcisnąć tłoczek.

Użyć do tego przyrządu do wciskania tłoczków :wink4: . Tłoczek hamulcowy nie może się przekrzywić podczas wciskania.

zacisk1.png

zacisk2.png

– Włożyć sprężyny przytrzymujące klocek ( sa w kazdym nowym zestawie klockow przy wymianie ) .
– Zdjąć ewentualną folię ochronną z płytki podłoża klocków hamulcowych.

zacisk3.png

– Włożyć klocki hamulcowe.

zacisk4.png

– Zwrócić uwagę, aby klocki hamulcowe były właściwie umieszczone w blaszanych uchwytach

Klocki hamulcowe muszą znajdować się między obydwoma zaczepami mocującymi blaszanego uchwytu, aby zapewnić skok luzowania między tarczą hamulcową a klockiem hamulcowym.

zacisk5.png

– Założyć zacisk hamulcowy.

zacisk6.png

Zestaw naprawczy zawiera nowe śruby samozabezpieczające, które należy w każdym przypadku zamontować.

– Zamocować zacisk hamulcowy za pomocą nowych śrub samozabezpieczających.

Dopiero po dokręceniu śrub podłączyć elektryczne złącze wtykowe hamulca postojowego.
– Zaczepić przewód hamulcowy giętki w uchwycie specjalnym na czopie osi.

Zwrócić uwagę, aby przewód hamulcowy giętki został prawidłowo zaczepiony i zamocowany w uchwycie specjalnym na czopie osi. Dzięki temu przewód hamulcowy giętki nie wyskoczy samodzielnie z uchwytu.
– Zamontować koła.
– Opuścić samochód
– Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.
– Podłączyć VCDS .

zaciskty2.png
zaciskityl3.png
zaciskity5.png
zaciskity7.png

[Wybierz]
[53 - Hamulec postojowy]
[basic Settings - 04]
Grupa 006
[Go!]
Zaciski powinny sie teraz zamknąć .
[Gotowe, powrót]

img6833b.jpg


Wymontowanie i zamontowanie silnika nastawczego el. hamulca postojowego i hamulca ręcznego

- Zapłon wyłączony
- Aż do poluzowania wtyczki silnika nastawczego zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!
- Zwolniony hamulec postojowy
- Odczytana pamięć usterek, wyświetlone usterki usunięte i skasowana pamięć usterek.
– Podnieść samochód.
– Wymontować koła.
- Aż do poluzowania wtyczki zapłon musi być wyłączony przez co najmniej 30 sekund!
- Oczyścić całą przestrzeń wokół złącza wtykowego i silnika nastawczego / zacisku hamulcowego.

wtykahamulca.png

wtykazacisku.png

- Rozłączyć złącze wtykowe 1 silnika nastawczego.

– Wykręcić obie śruby mocujące -1- silnika nastawczego.

wtykazacisku12.png

– Wyjąć silnik nastawczy zgodnie z kierunkiem strzałki.

wtykazacoslu13.png

– Usunąć pierścień uszczelniający odpowiednim narzędziem.
Zwrócić uwagę, aby rowek pierścienia uszczelniającego i powierzchnia przylegania silnika nastawczego nie uległy uszkodzeniu.
Nie używać narzędzi o ostrych krawędziach.
– W przypadku zabrudzeń oczyścić rowek pierścienia i powierzchnie przylegania! Używać tylko środka do czyszczenia hamulców.
Zamontowanie
– Zamontować nowy pierścień uszczelniający.

zaciskiwtyka123.png

– Obrócić nieco z powrotem śrubę nastawczą 1 zacisku hamulcowego.
W ten sposób ułatwiony zostaje montaż silnika nastawczego.
– Nałożyć silnik nastawczy.
Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie pierścienia uszczelniającego.

wtykazac14.png

– Obrócić silnik w taki sposób, poz. 2, aby otwór śrubowy a pokrywał się z gwintem w obudowie zacisku hamulcowego b.
Zwrócić uwagę, aby silnik przylegał równo z krawędzią do obudowy zacisku hamulcowego!

wtyjazacjk23.png

Włożyć obie śruby mocujące (Torx 30) silnika nastawczego. Śruby silnika nastawczego koniecznie włożyć ręką i wkręcić o kilka obrotów. W przypadku uszkodzenia gwintu należy wymienić cały zacisk hamulcowy!
– Dokręcić śruby silnika nastawczego. moment dokręcenia 12 Nm
– Podłączyć elektryczne złącze wtykowe do silnika nastawczego.
Włożyć wtyczkę jedynie ręką, aby uniknąć jej uszkodzenia!
Zwrócić uwagę, aby złącza wtykowe po stronie samochodu i po stronie silnika nastawczego nie były zabrudzone ani uszkodzone.
– Umieścić w uchwycie przewód prowadzący do silnika nastawczego.
Po wymianie silnika nastawczego należy przeprowadzić nastawy podstawowe 006 za pomocą VCDS samochodu w funkcji EPB (el. hamulec postojowy i ręczny).



Na koniec jeszcze TEST dzialania ktory mozemy sprawdzic na VCDS.

zaciskty2.png
zaciskityl3.png
zaciskity5.png
zaciskityu4.png

Wymagania wstępne:

[Wybierz]
[53 - Hamulec postojowy]
[basic Settings - 04]
Grupa 010
[Go!]
Klocki hamulcowe są obecnie otwarcia i zamknięcia 3 razy.
Poczekaj 30 sekund, po hamulce przestań robić hałasu.
[Gotowe, powrót]

Mozemy tez sprawdzic temp. oraz dzialanie .

zaciski8.png

zacidki10.png














Link to post
Share on other sites

spoko mod :) w b6 jaki jest koszt takiej operacji bo widzialem ze tam tez masz heble od s4 :P tak z innej beczki zmienialem ostatnio tarcze w swojej b6 z tylu wszystko bylo dobrze ok sprawnie wszystko dziala a teraz po dwoch dniach jazdy zaswiecil mi sie na fisie BREAKE i mi miga caly czas :/

Link to post
Share on other sites

na tyle w B6 nie masz zadnej elektryki

wiec to nie wina tylnych hamulców

chyba że masz niski stan płynu

koszt hamulców od S4 na nowych częściach to ok 1500zł

Link to post
Share on other sites
na tyle w B6 nie masz zadnej elektryki

wiec to nie wina tylnych hamulców

chyba że masz niski stan płynu

koszt hamulców od S4 na nowych częściach to ok 1500zł

wiem ze nie ma elektryki , po prostu zdziwilo mnie to ze jezdze juz autem tyle a teraz po zmianie tarcz (wiem ze to nie ma nic wspolnego z tym) po jakims czasie ni z tego ni z owego wyskoczyl mi ten komunikat i piszczy jak oszalaly ... A o koszt modu sie pytam bo w przyszlosci pewnie zrobie cos takiego a wiem ze WRC ma to juz zrobione w b6 ale dzieki za info

Link to post
Share on other sites

@wrclaguna a coś do 2.7 ? :kox:

15min dobrej zabawy moim autkiem i można spalić hamulce, mimo, że mam zamontowane sportowe zimmerman nawiercane + dobre klocki textar to po 10min nie najostrzejszej jazdy hamowanie uciekło w las;)

Link to post
Share on other sites

Najpierw "otworzyc" zaciski, potem "zamknac" a na koniec zrobic test.

Ale jak zakladasz inne zaciski to na dobra sprawe nie musisz nic robic.

Link to post
Share on other sites

Hey mam pytanko. Przymierzam się do wymiany hampli z przodu jak i z tyłu. O ile przód już zakupiłem od S5 to chce dokupić jeszcze tył i tutaj pojawia się moje pytanie w procedurze wymiany jest napisane, że potrzebne są dwa " 8K0 998 281 2 szt. silnik nastawczy zacisku" czy mogę je zostawić z seryjnych hampli pod tarcze 300mm czy pod 330 są inne i muszę je dokupić?

Link to post
Share on other sites

Musisz sprawdzic czy Twoje stare silniczki pasuja na trzpien napedowy w zacisku.

Byly 6 i 12 kątne

Link to post
Share on other sites

Ok thx za odpowiedź jeszcze pomyśle czy w ogóle będę zmieniał czy sam przód od S5 wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Niewystarczy

Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że 1KE są od S4, a od jakiej wielkości kół można je zakładać. Czy np jeśli są 16 to wszystko będzie ok? czy np minimalna wielkość to 18?

Link to post
Share on other sites

17" ET 28 wchodza zaciski od S4

A czy jeśli Et będzie wyższe np 35, 40 45 itd w górę też będzie ok?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

17" ET 28 wchodza zaciski od S4

Czy z jakimś innym et jeszcze wejdą.hamulce z S4?

A jak jest z18"

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Z wyzszym ET zacisk zahaczy o felge wtedy dystans zakładamy

18" wchodza bez problemu

Link to post
Share on other sites

17" to bardzo ciasno jest szkoda ryzykować.

Tapniete z SGS7

Link to post
Share on other sites

17" to bardzo ciasno jest szkoda ryzykować.

Tapniete z SGS7

Czyli co nie ryzykować z 17 et 28??

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Jak masz 17" ET28 to podobno wchodzą... najlepiej przymierzyć do konkretnej felgi.

Link to post
Share on other sites

a co tu ryzykowac :) ja na takich jezdziłem i nie było zadnych problemów :hi:

Link to post
Share on other sites

A czy zawieszenie ma tu jakieś znaczenie jeśli chodzi o obierania bo mam 1BE

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie czy silniczek hamulca elektrycznego tył S4 i a4 jest taki sam?

a jak nie to gdzie można go kupić i jak cena?

Edited by sajmon136
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, sajmon136 napisał:

Panowie mam pytanie czy silniczek hamulca elektrycznego tył S4 i a4 jest taki sam?

a jak nie to gdzie można go kupić i jak cena?

Taki sam pod warunkiem że będzie na 12katnym splinie

Link to post
Share on other sites

Mam następujący problem z VCDS - odsunąłem tłoczki zgodnie z instrukcją:
[53 - Hamulec postojowy]
[basic Settings - 04]
Grupa 007
 Potem chciałem w nowych zaciskach zrobić to samo bo nie wchodziły na klocek a tłoczek nie dął się wcisnąć- wymyśliłem, że zamknę na starym zacisku ręczny (w razie gdyby miał mi wypchnąć tłoczek całkowicie) a potem podepnę nowy zacisk i znów je otworzę. Polecenie 006 się wykonało wyświetlając komunikat o niewystarczającym obciążeniu silnika. Olałem, usunąłem błędy, podpiąłem nowy zacisk i d*pa - grupy 006, 007 i 010 mam niedostępne (Error group 006 not avalible). Dioda na ręcznym i na obrotomierzu mrugają. Nie mogę zamknąć hamulców :kox: Błędy z modułu ABS i Hamulca ręcznego usunięte i nadal kaszana. Jak odpalić na nowo te funkcje? Help! :)

[EDIT] OK, już mam - trzeba trzymając hamulec zasadniczy kilka razy włączyć i wyłączyć postojowy. Za 5 razem zaskoczyło i wszystko działa :naughty:

 

Edited by LoboV
Link to post
Share on other sites
35 minut temu, sajmon136 napisał:

Witam Poszukuje Blaszek do Klocków na tył os S4.:kwasny:

z klockami nie było ?

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Dev napisał:

z klockami nie było ?

były ale nie pasują,są takie same jak na jarzmo od tarczy 300mm.

jeszcze jedno czy klocki są takie same w S4 jak w a4.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...