Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wysokie spalanie - proszę o radę


kerob

Rekomendowane odpowiedzi

witam :hi:

wyskoczyly takie bledy:

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

problemem jest bardzo wysokie spalanie jak na ten silnik 1,9 AFN w automacie 96' , auto pali prawie 12 litrow!

widac blad przeplywki, co z nia moze byc nie tak, czy moze to byc jakis niekontakt na wtyczce, zepsuta czy jest wsadzona od innego auta?

zrobilem 003 , sorki, ale nie bylo sie gdzie bujnac i logi robione na szybko i to automatem, takze prosze o wyrozumialosc :)

http://imageshack.us/photo/my-images/16/003cyvd.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze kilka pomiarow, co jeszcze jest potrzebne?

filtry wymienione z pol roku temu, to jest auto mojego starszego i moglo byc wczesniej tez troche "drutowne" takze nie wiem zabardzo jak mu pomoc i od czego zaczynac...myslalem zeby wymienic przeplywke, ale nie wiem czy to cos zmieni, moze problem tkwi gdzie indziej.

temp. plynu chlodzacego na klimatroniku pomiedzy 80 kilka a 90, takze ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczne: 000,001,003,004,007,008,010,011,013 .Basic Settings: 000, 003, 004, 011 i wyłącz światła, klimę, radio,wszystko co pobiera prąd.To narazie zrób. Co do przepływki to spróbuj przeczyścić sprajem, sprawdź wtyczkę. Wykasuj błędy,zobaczymy czy powrócą.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z którego roku to auto?

przepływki nie dotykaj bo jest zdrowa, problem leży gdzie indziej, zacznij od zmiany dawki jałowej czyli poluzowania trzech śrubek nastawnika i stuknięciu nastawnika tak by dawka była w logu 001 3-5mg 1,58V, oczywiście podczas całej operacji silnik musi mieć 90C i muszą być wyłączone wszystkie urządzenia: światła, radio, nawiew itp

wymień filtr powietrza i paliwa, polecam firmy knecht

za mała dawka to większe spalanie, kto nie wieży niech sprawdzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno nie wina dawki to jest.Po zwiekszeniu wzrosnie spalanie.Lub bedzie takie samo bo i tak to juz krytyczne jest.Napewno nie zmaleje. :kox::tongue4:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oczywiscie nalezy ja zwiekszyc,ale jezeli przy tej dawce pali tak duzo to przy 3mg bedzie palil ciut wiecej.Dynamika sie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli panowie, podpowiadacie zeby zwiekszyc dawke? tez wlasnie zauwazylem, ze jest minimalna, auto dynamike ma dosyc dobra, buta ma odpowiedniego, moge sprobowac zwiekszyc i zobaczymy co to da... napisze jak to zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jest samochod z twojego podpisu?? jezeli tak to nie jest to 99rok.A przynajmniej elektronika silnika

nie, to nie jest moje auto, tylko mojego ojca ;)

mam nowsze :decayed:

no dobra panowie, dawka zwiekszona, staruszek polata i zobaczymy co dalej ;)

http://imageshack.us/photo/my-images/6/001hay.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Przeczytałem wątek i wpadł mi jeden pomysł do głowy :kox: aczkolwiek nie wiem czy jest to możliwe - mianowicie:

Czy jeśli czujnik RSW byłby przestawiony w kosmos to mogłoby pokazywać dawkę optymalną a na wtryskiwacze lałoby zdrowo ? :decayed:

Chyba, że da się wywnioskować mniej więcej ustawienie RSW po logach statycznych to pytania nie było :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawiając RSW i dawkę można dużo na modzić, ale to jest robota od d.. strony

a filtry zostały wymienione?

już pisałem kilka razy ale...sprawność tdi wynosi 40%, przy małej dawce silnik nie osiąga maksymalnej sprawności, druga sprawa mając mała dawkę auto jest ospałe i powiedzmy rozpędza się w 15s dostając przy tym mniejsza dawkę powiedzmy 50ml, auto z większa dawkę rozpędzi się do tej samej prędkości w 10s ale spali przy tym 60ml, przez cały okres rozpędzania się do danej prędkości auto z mniejszą dawką spali 750ml a auto z większą dawką 600ml bo zrobi to szybciej czyli sprawniej, co innego dzieje się jak dawka jest przesadnie za duża, wtedy silnik zaczyna dymić czyli nie jest w stanie spalić całego paliwa jakie dostaje i wtedy spalanie jest większe bo cześć ropy wylatuj w postaci czarnego dymu, trzeba tak dobrać dawkę by była duża ale żeby auto nie dymiło lub dymiło minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, dzieki za pomoc :hi:

po zwiekszeniu dawki spalanie spadlo tak jak kolega ciahciah podpowiadal :good:

srednia wyskakuje okolo 8 takze jest duzo lepiej niz bylo

a tak z ciekawosci to ile taki afn w automacie powinien palic? nie jest to i tak zbyt duzo na jazde po miescie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie patrz na fis'a bo on oszukuje, zatankuj do pełna pod korek, spisz licznik, wyjeździj do rezerwy, znowu zatankuj pod korek i spisz licznik, wtedy wyliczysz ile ci pali na prawdę, 8L w mieście ujdzie w tłumie, choć znam jednego automata afn którym jeździ kobieta po miescie i pali 6,5L, dodam że w silnik dramat, nastawiacz kąta wtrysku ded, vgt stoi dęba no ale może dzięki tym awariom mało pali :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...