Cristoforo Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Witam, Pacjent audi a3 2001 rok 1.9TDI Problem polegał na spadkach napięcia na światłach o 1.6V więc zastosowałem na każdą lampę do świateł mijania przekaźniki z zabezpieczeniem 15A świeci to już trochę lepiej ale według mnie i tak kiepskawe światła ma mimo, że zastosowałem mocniejsze żarówki H1 ale nie o tym problem to taki, że na pełnym fisie pokazuje mi teraz przepaloną żarówkę co z tym zrobić wstawić jakiś opornik?? jeśli tak to gdzie...? pozdrawiam
wraga Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 o spadku napięcia decyduje też między innymi przekrój przewodu jaki został zastosowany.
Cristoforo Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 spadek napięcia był wcześniej za nim cokolwiek robiłęm przy aucie i dlatego zastosowałem przekazniki w celu utrzymania napięcia ale teraz zonk z kontrolką [br]Dopisany: 26 Listopad 2011, 16:48_________________________________________________i jak ktoś ma pomysła
wiesgaj Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Można by testować opory. Ale czy dobrze tam połączyłeś ,bo mnie wydaje się, że sama cewka przekaźnika czyli jej rezystancja do masy, powinna dać sygnał do modułu o ciągłości.
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 Można by testować opory. Ale czy dobrze tam połączyłeś ,bo mnie wydaje się, że sama cewka przekaźnika czyli jej rezystancja do masy, powinna dać sygnał do modułu o ciągłości. Tak to podłączyłem
GreGoriO Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 spadek napięcia może również wynikać ze "słabej" masy. często to widać po samochodach gdzie wciśnięcie hamulca powoduje oświecenie kolejnych żarówek w tylnej lampie..... ja proponowałbym po pierwsze podłączenie dodatkowego przewodu masy bezpośrednio do akumulatora celem sprawdzenia... po drugie należy sprawdzić miernikiem napięcie dochodzące przy różnych obrotach silnika, bo być może pada akumulator, który ma większy opór wewnętrzny i dlatego przy spadku ładowania na wolnych obrotach siada nieznacznie napięcie. co do błędu, to logiczne że wyskakuje bo cewka przekaźnika/stycznika bierze niewielki prąd i jest dla komputera tym samym co LED...
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 spadek napięcia może również wynikać ze "słabej" masy. często to widać po samochodach gdzie wciśnięcie hamulca powoduje oświecenie kolejnych żarówek w tylnej lampie..... ja proponowałbym po pierwsze podłączenie dodatkowego przewodu masy bezpośrednio do akumulatora celem sprawdzenia... po drugie należy sprawdzić miernikiem napięcie dochodzące przy różnych obrotach silnika, bo być może pada akumulator, który ma większy opór wewnętrzny i dlatego przy spadku ładowania na wolnych obrotach siada nieznacznie napięcie. co do błędu, to logiczne że wyskakuje bo cewka przekaźnika/stycznika bierze niewielki prąd i jest dla komputera tym samym co LED... wszystko było sprawdzane i spadki napięcia są na głównej instalacji do świateł masa jest ok z obrotami też było sprawdzane nic się dodatkowego nie włącza ja zapodałem stałe napięcie na światła to było ok tak samo jak z przekaznikiem
wraga Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 pytanie czy to dzieje się od momentu wstawienia przekażnika? Bo może tak być że komputer mierzył pobór prądu a nie cięgłość i dlatego wyskakuje Ci błąd.
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 pytanie czy to dzieje się od momentu wstawienia przekażnika? Bo może tak być że komputer mierzył pobór prądu a nie cięgłość i dlatego wyskakuje Ci błąd. tak jak pisałem wcześniej stało sie to w momencie założenie przekazników
wraga Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 no to sprawdź jeszcze czy zniknie problem po ominięciu przekaźników.Podaj jeszcze moc żarówek.
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 tak już zrobiłem wcześniej założyłem przekazniki jakimś trafem strzeliła jedna h1 wymieniłem i pokazała się kontrolka na fisie więc zmontowałem wszystko bez przekazników i nie było błędu na fisie ale z uwagi na kiepskie światła zamontowałem ponownie przekazniki
wraga Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 podaj mi moc żarówki to wtedy mozna wyliczyć jaki opornik masz wstawić
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 http://www.marketelektryczny.pl/zarowki-samochodowe-h1-visionplus-philips-o_l_94_184.html 55W
wraga Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 z samego wyliczenia opornik powinien być ok 2,5 ohma ale że ma załączac jeszcze przekaźnik to proponowałbym doświadczalnie podłaczyc w szereg tam gdzie idzie na cewkę przekaźnika opornik ok 1 ohma ewentualnie zwiękrzając aby otrzymać pobór prądu rzędu 4,5 ampera i wtedy komputer powinien dostawać sygnał o prawidłowej pracy. A tak na marginesie to jaką moc miały wcześniejsze żarówki bo zastanawiam się czy był sens wstawiania przekaźników.Bo może wystarczyło poszukać przyczyny spadku napięć na złączach.
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 z samego wyliczenia opornik powinien być ok 2,5 ohma ale że ma załączac jeszcze przekaźnik to proponowałbym doświadczalnie podłaczyc w szereg tam gdzie idzie na cewkę przekaźnika opornik ok 1 ohma ewentualnie zwiękrzając aby otrzymać pobór prądu rzędu 4,5 ampera i wtedy komputer powinien dostawać sygnał o prawidłowej pracy. A tak na marginesie to jaką moc miały wcześniejsze żarówki bo zastanawiam się czy był sens wstawiania przekaźników.Bo może wystarczyło poszukać przyczyny spadku napięć na złączach. przed zamontowaniem przekazników stosowałem rózne żarówki i żadna nie pomogła ...dopiero przekaznik aż tak mocno nie wgłębiałem się dlaczego te spadki spadki były na na głównej instalacji zasilającej lampy miałem poprzepalane styki do żarówek konektory ale wymieniłem je za nim podłączyłem przekazniki nic nie dało... zastanawia mnie jeden tylko fakt ...auto użytkuje moja kobieta i przyjechała raz do mnie do pracy bo jej się zarówka przepaliła zauważyłem, że konektory były mocno nadpalone i obudowa plastikowa tych konektorków wręcz stopiona i od tamtej pory na 99% zaczeły słabo świecić lampy...
wraga Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 bo moze po prostu lampy nie przystosowane do takich żarówek i pali odbłyski
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 bo moze po prostu lampy nie przystosowane do takich żarówek i pali odbłyski to było zanim zamontowałem mocniejsze żarówki tzn. zanim cokolwiek tam grzebałem
pieciajek Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Tak gdzie zaznaczyłeś sterowanie to przychodzi kabel na którym występuje napięcie jak właczysz światła??
wraga Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 najprościej to zmień lampy bez przakaźników i powinno być ok.
Cristoforo Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 najprościej to zmień lampy bez przakaźników i powinno być ok. nie jestem elektrykiem więc nie znam się na tym jak sprawdzaliśmy to napięcie na żarówce jest 12.36V i się nie wacha niby ok ale jak podłączyłem bezpośrednio kablem od aku do żarówki to jak ręką odjął świeciła tak jak powinno być.... wymiana lamp też myślałem ale co to da jak spadek jest gdzieś na głównej linii a masa jest ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się