Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Brak mocy po wyjechaniu z myjni


george17w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Posiadam auto takie jak opisałem w profilu.

Byłem dzisiaj na myjni i po wyjechaniu auto zaczęło się dziwnie zachowywać- tzn. po naciśnięciu pedału gazu samochód nie miał mocy. Gaz wciśnięty, auto delikatnie przyspieszało i dopiero przy~2200obr tak jakby się turbo załączyło-gwałtowne przyspieszenie. I tak po każdej zmianie biegów. poniżej 2tys obrotów nie ma siły, nie przyspiesza, a jak przekroczy 2200 obr to aż wciska w fotel.

Zatrzymałem się. wyłączyłem silnik, odpaliłem i dalej to samo.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim?

Jaka może być przyczyna takiego zachowania auta?

Niestety nie mam kabelka ani programu, żeby podłączyć pod komputer.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego grand10 a jak długo już jeździsz po wymianie tej uszczelki? byłem właśnie w garażu i oglądałem podszybie-wszystko mokre, więc może faktycznie w tym tkwi problem. a tą uszczelkę można dostać bez problemu? żeby wymienić ją to pewnie trzeba demontować wycieraczki i całe podszybie bo inaczej nie odkręci się pokrywy komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysusz sterownik/kable ,uszcelnij obudowe kompa , oraz sprawdz czy woda nie dostala sie na wysokosci pedalu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mowa o uszczelnieniu obudowy kompa to chodzi o miejsce złączenia z karoserią w dolnej obudowie? Tą uszczelkę należało by wymienić?

Czy może pomiędzy górną a dolną częścią obudowy też jest uszczelka?

Może ktoś zna numer części/ ewentualnie jak mam to sprawnie wytłumaczyć w sklepie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

-filtr powietrza sprawdzałem-suchy (wydaje mi się, że wlot powietrza jest skonstruowany w taki sposób, żeby podczas jazdy w deszczu woda nie dostawała się do środka)

-na wysokości pedału gazu też sucho (chodzi o to czy sterownik-"potencjometr" od gazu nie zawilgotniał)?

Samochód trzymam w garażu, co prawda nie ogrzewany, ale murowany i zawsze to cieplej niż pod chmurką :decayed:

Wczoraj jak wracałem z myjni było tragicznie, dziś rano już lepiej..ale nie tak jak być powinno. Samochód stał przez cały dzień na parkingu jak byłem w pracy, a było słonecznie i dosyć ciepło jak na koniec listopada :wink4: no i po pracy jak ręką odjął- wszystko wróciło do normy.

Więc myślę, że sugestie kolegów dotyczące uszczelnienia obudowy ECU są słuszne i w tym tkwi problem.

Chcę to zrobić jak najszybciej bo co to będzie jak będzie padać :wallbash:

Odwiedziłem kilka sklepów motoryzacyjnych i nigdzie nie mieli takiej uszczelki-powiedzieli mi, że tylko serwis, albo używka.

Ale nie chcę wkładać używki, żeby za miesiąc czy dwa wymieniać ją z powrotem :no:

Na Alledrogo nie znalazłem takiej uszczelki :kwasny: może ktoś mógłby podać namiary- gdzie to kupić?

No i byłbym wdzięczny za ewentualne zdjęcie takiej uszczelki-bo nie wiem jak wygląda-a nie chcę rozbierać wszystkiego teraz tylko po to, żeby ją zobaczyć :) składać i później znowu robierać żeby zamontować :)

Będę wdzięczny za wszystkie info

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja troche z innej beczki. Podobne objawy miałem ja u siebie, tylko u mnie one występowały cały czas a nie np po jakimś deszczu lub myjni. U mnie powodem był/jest EGR. Zaślepiłem śrubką wężyk gumowy podciśnienia, który dochodzi do "grzybka" i objawy zniknęły jak ręką odjął. Sprawdź to u siebie zanim zaczniesz się pchać w koszty. Tak to przynajmniej wyeliminujesz problem EGRa.

pozdr :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spanky ma racje gdzies w okolicach obudowy ECU dostaję sie wilgoć do srodka . Mialem ten sam problem w moim B6 :confused4:

Zwroc szczegolną uwage w miejsce przykrecenia tej sruby kolo mocowania wycieraczki . Pewnie obudowa w tym miejscu albo slabo trzyma albo okruszony jest kawalek plastiku .

Musisz sprawdzić odplywy bo pewnie sa tez przytkane . Gorną obudowe kupisz w ASO z ta uszczelka koszt 60 PLN chyba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mi się udało dostać uszczelkę na allegro nowa i ja wymieniałem uszczelkę od obudowy komputera warto taką uszczelkę posmarować jakimś smarem wtedy na pewno woda nie przejdzie znajdź w pobliżu serwis audi i zadzwoń i się zapytaj ile taka uszczelka kosztuje tylko pamiętaj zaopatrz się w ściągacz do wycieraczek, bo będziesz szarpał i pęknie ramia tak było u mnie pozdrawiam :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągacz jest tylko nowej uszczelki brak :polew:

dzwoniłem dziś do ASO kilka razy-ani razu nie dodzwoniłem się do działu części:) tacy zajęci?:)

Któryś z kolegów z forum pisał, że uszczelka nie występuje oddzielnie tylko z obudową a koszt to aż 200-300zł :kwasny: za kawałek plastiku? bez przesady:)

jeszcze raz zapytam dla pewności-jedna uszczelka jest między pokrywami, a druga w pokrywie dolnej w miejscu złączenia z karoserią, którym to otworem przewody od komputera "idą" do wnętrza auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mam to samo po raz drugi i po raz drugi pada deszcz dosc mocno :( poczysce kanaliki odplywowe i zobacze :wink4: a jakby tak ecu uscelnic domowym sposobem typu silikon abo cos podobnego? oczywiscie nie zamierzam osczedzac tylko nie wiem jak tu w moim rejonie z dostepliwoscia takich uszczelek:)

pozdr[br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 22:15_________________________________________________sorki mialo byc poczyszcze*

moj blad :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, u mnie była pęknięta obudowa, pokrywa sterownika silnika. Z tyłu od podszybia więc nie było widać, a woda leciała na kostki itd. Na momencie, przy pomocy Kropelki skleiłem ją i złożyłem...jak ręką odjął..ani deszcz ani myjnia jej nie straszne:) no ale zamówiłem nową pokrywę w ASO (koszt 80zł + kw) dziś przyszła, więc biorę się jutro za wymianę. Nie chcę później wymieniać ECU za 2tyś:) Sprawdź to u siebie-może ktoś źle to złożył, nie skręcił..uszkodził...jakby co to pisz-pomożemy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak za pierwszym razem stawialem na n75 wogole na to nie wpadlem ze to z powodu deszczu moze byc a autko mam niestety pod chmurka:( i jaj juz mowilem znow pada i znow mialem te problemy:( zobacze na dniach bo ma byc pogodnie czy bedzie ok w miedzy czasie poczyszcze sobie wszystkie odplywy i zajrze jak tam obudowa ecu sie ma:) dzieki za odpowiedz :hi: odezwe sie i napisze co i jak:) pozdr[br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 23:03_________________________________________________witam:) dopiero co z pracy wrocilem i tyle co zdazylem sprawdzic paluchami to to ze za obudowa ecu jest wciaz mokro:( tak jak juz wczesniej pisalem auto mam pod chmurka a od wczoraj nie pada wiec mysle ze w tym tkwi problem; zdobylem nr do aso ale nikt nie odbiera; nie mam garazu wiec dopiero cos jutro moge u kumpla pogrzebac(przeczyscic kanaliki i polatac jakims uszczelniaczem) do czasu kupna obudowy i uszczelek; myslicie ze przez to zalacza sie tryb awaryjny gdy pada? [br]Dopisany: 09 Grudzień 2011, 17:20_________________________________________________zaraz zapale gablote bo musze gdzies skoczyc i zdam sprawozdanie jak jest dzisiaj. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem tylko u mnie to kapało na potencjometr pedału gazu i w czasie jazdy potrafiło go rozłączyć zero reakcji na gaz po uszczelnieniu ECU gumą stosowaną w lakiernictwie samochodowym problem znikł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie :hi:

powiem tak: na poczatku bylo podobnie jak wczoraj aczkolwiek lepiej(pewnie dlatego ze bylo jeszcze gdzies mokro) po okolo 30min jak zajechalem na paliwownie zgasilem auto i jak juz potem zastartowalem tak caly czas bylo cacy:) mysle ze poprzesychalo i problem jak narazie znikl:) jutro jede do kumpla do garazu zasilikonowac, zagumowac i uszczelnic ecu poki nie kupie nowej obudowy z uszczelkami:) jestem juz prawie pewien(nie zapeszac) ze problem lezy wlasnie tam:) jak sadzicie? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie :hi:

powiem tak: na poczatku bylo podobnie jak wczoraj aczkolwiek lepiej(pewnie dlatego ze bylo jeszcze gdzies mokro) po okolo 30min jak zajechalem na paliwownie zgasilem auto i jak juz potem zastartowalem tak caly czas bylo cacy:) mysle ze poprzesychalo i problem jak narazie znikl:) jutro jede do kumpla do garazu zasilikonowac, zagumowac i uszczelnic ecu poki nie kupie nowej obudowy z uszczelkami:) jestem juz prawie pewien(nie zapeszac) ze problem lezy wlasnie tam:) jak sadzicie? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam koledzy

na 100% problem leży właśnie tam po co chcesz zmieniać obudowę ? obudowa jest na pewno cacy to uszczelka parcieje z wiekiem ja uszczelkę zostawiłem taka jaka była tylko wysmarowałem ja guma i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...