pajakleon97 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 jak wiadomo A4 B5 ma plyte z Passata B5. A jak jest z B6/B7 i B8? Czy to juz samodzielne konstrukcje? Slyszalem ze B6/B7 maja zmodernizowana stara płyte z B5. Prosze o fachowe dopowiedzi
pioteros Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 wszystkie konstrukcje są bardzo powiązane ze sobą, nie powiem ci dokładnie co pochodzi od czego ale każdy z tych samochodów to po prostu zmodernizowana jedna konstrukcja (przynajmniej jeśli chodzi o A4 B5, passata B5, A6 C5 czy superb) np. skoda Superb I albo audi A6 C5 to wydłużona nieco płyta A4 B5/Passat B5
pajakleon97 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2011 no prosze o C5 to nie wiedzialem. jednak jakos pomiescili tam V8 i Q jak dla mnie to Audi traci na prestizu przez takie powiazania ;/ Superb z inna buda.. zreszta nawet podobne wszystkie. A jak jest z B6/B7?
matio446 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 tu masz wszystko opisane http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_B_platform
Kimi Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 no prosze o C5 to nie wiedzialem. jednak jakos pomiescili tam V8 i Q jak dla mnie to Audi traci na prestizu przez takie powiazania ;/ Superb z inna buda.. zreszta nawet podobne wszystkie. A jak jest z B6/B7? Bzdury opowiadasz, pierwszy raz słyszę o porównaniu Superba i A6 na podstawie płyty. Płyta podłogowa to tylko szkielet przygotowany tak, by na jego bazie mogły powstawać różne modele w ramach jednej marki/jednego koncernu. Ma to na celu obniżenie kosztów produkcji w przeliczeniu na sztukę. Wszystkie koncerny motoryzacyjne stosują takie rozwiązania, bo inaczej cena auta byłaby nie do zaakceptowania dla klientów (płyta podłogowa to najdroższy w zaprojektowaniu i wyprodukowaniu element auta) i nie opłacałoby im się produkowac tylu różnych modeli. Poza tym, jedyne, o czym decyduje płyta podłogowa, ma się nijak do klasy samochodu, bo od niej zależą tylko ogólne założenia konstrukcyjne (przedni/tylny napęd, punkty mocowania zawieszenia, rozstaw osi/kół itp). W koncernie VW jedna płyta podłogowa dla wielu modeli to standard, czego przykładem może byc też płyta VW Golfa IV PQ35 - jeżdzą na niej: Skoda Octavia I, Seat Leon/Toledo II, Audi A3 8L, Audi TT 8N.
pajakleon97 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 ja wiem i rozumiem o czym piszesz. choc jestem wielkim fanem OOOO to jednak przeszkadzaja mi te zapozyczenia z innych tanszych modeli jakos mercedes czy BMW nie sa produkowane na takich samych plytach jak np. opel vectra czy ford scorpio tylko cale kostrukcje sa autorskimi dzielami a ceny audi m-b czy bmw sa zblizone wiec chyba jednak za audi sie przeplaca [br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 23:53_________________________________________________ tu masz wszystko opisane http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_B_platform dzieki teraz jest juz dla mnie wszystko mniej wiecej jasne choc nie takie to proste jak sie poczatkowo wydawalo jednak nie tak wiele tych zapozyczen zwlaszcza w nowych modelach ale widze tez teraz ze nie tylko stylistycznie nowsze modele audi to rozciagniete A4... [br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 00:01_________________________________________________dalej jednak nie wiem jak to jest z tym A6 chba trzeba bedzie poszukac na ich forum [br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 00:01_________________________________________________a nie jednak A6 mialo swoje platformy wiec bledem jest stwierdzenie ze jest to rozciagniety passat (superb) ufff
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się