Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Duże spalanie


Ustilago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 2.6 v6 z instalacją LPG sekwencyjną firmy DREAM XXI. Jeżdżę po Krakowie w dużych korkach i spalanie mam około 20l/100km. Czy to aby nie za dużo. Jeżdżę bardzo delikatnie. Dodam, że mam automatyczną skrzynię biegów i dość szerokie oponki tj. z przodu 225 tył 245. Sondy lambda w porządku. Czy możliwe jest, że trzeba wyregulować ponownie instalację gazową. To pomoże? Wymiana filtrów itp? Czy po prostu dam zarobić panom od serwisu instalacji gazowych? Wiem, że instalacja w moim autku nie była ponownie regulowana co najmniej od ponad roku i około 12 tys kilometrów. Czy instalacja gazowa może się tak rozregulować, żeby teraz było spalanie 20l/100km. W danych technicznych pojazdu to spalanie tego modelu wynosi 13,4l/100km. Przy instalacji sekwencyjnej nie powinno być aż takiej różnicy (chyba). Proszę o porady i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam gazu ale benzyny mi pali 14 - 16 w miescie..gazu zawsze pali wiecej czyli z 17-18 pewnie...a przy korkach i wlasnie takiej jezdzie jak opisales wcale bym sie nie zdziwili jakby spalila mi 20 LPG w miescie...no ale to chyba jednak troche za duzo...wydaje mi sie ze musiasz podjechc do kogos kto dobrze zna sie na gaziwie i zasiegnac jego porady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma.. ja sprawdzałem błędy (i sprawdzam je dość często - nie ma żadnych).. i mi też tyle spala ( nie ważne czy korki czy nie)... i też mam automat... w trasie natomiast spala od 11 do 13 litrów (w zależności od stylu jazdy)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że trochę dużo mnie pali 13-14 l gazu /100km przy jeździe tylko w mieście (w miare spokojna jazda czyli 80-100km/h), więc radze się przejechać na regulację, przy sekwencji powinno się regulować co lato/zimę ze wzg. na różny skład mieszanki propan-butan, poza tym po każdej wymianie filtra powietrza. Myślę że powinien Ci się mieścić w 16l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na regulacji kilka dni temu, no i zobaczymy. Gazownik powiedział mi, że nieco zmienił przy obrotach 3000 bo podobno moja Audiczka miała zbyt bogatą mieszankę, no ale chyba nie wiele to da. Może jak zmienię opony to coś pomoże. Z tyłu mam 245 a zamierzam "ubrać" ją w 205. I tak będą wyglądały fajnie. Myślicie ze zmiana opon coś da, a jak tak to ile (w %)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zubożenie składu mieszanki bardzo dużo może dać. Ale bez przesady, zbyt uboga mieszanka powoduje nadmierny wzrost temperatury w głowicy, co na dłuższą metę szkodzi silnikowi.

Zmiana opon pomoże, ale w jeździe miejskiej najmniej. Opory stawiane przez tak szerokie lacz najbardziej "hamują" przy większych prędkościach. Radze skupić się na instalacji, szczególnie filtrach gazu i powietrza. Na marginesie - 245mm w zwykłej A4 to jakieś nieporozumienie. Moim zdaniem.

przy sekwencji powinno się regulować co lato/zimę ze wzg. na różny skład mieszanki propan-butan, poza tym po każdej wymianie filtra powietrza

Hmm. :mysli: Nie wiem, kto Ci tak doradził, ale lepiej zmień gazownika.

Sekwencje należy regulować min. co 15tys km niezależnie od pory roku. Przecież gaz przechodzi w fazę lotną pod wpływem ogrzania przez ciecz chłodzącą w parowniku/reduktorze. W każdej sekwencji powinien być czujnik temperatury, który pozwala przejście na lpg po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cieczy - najlepiej ustawić min. 40 stopni C - i nic ma do tego temperatura otoczenia. Poza tym że zimą więcej jeździmy na Pb.

Skład mieszanki propan-butan możesz mieć każdego dnia inny, zależy gdzie tankujesz. Idealne proporcje to 50/50. Ale ponieważ propan jest znacznie droższy, więc często się zdarza że jest go sporo mniej "na korzyść" butanu. Skutkiem jest pogorszenie osiągów silnika. Ponadto, kiedy skończy się gaz ( tzn. wyjeździsz do zera ) i lejesz do pełna, to możesz zatankować mniej litrów niż ostatnio. To "zasługa" butanu, który w fazie płynnej zostaje w butli, gdyż sam nie bardzo chce się rozprężać. To oczywiście nie zdaży się po jednym tankowaniu na najtańszej stacji, ale jeśli ktoś notorycznie leje byle co i dodatkowo prosi serwisanta instalacji o uboższą mieszankę, aby zaoszczędzić, to gratuluję. :thumbdown:

Ustilago, czas na serwis! Pomijając nawet fakt, że troche dużo chleje. Gdybyś miał quattro, jeżdził mniej delikatnie i z klimą, to zrozumiałe. Zgadzam się z michałem 84 - 16/100 powinno być normą przy spokojnej jeździe.

Ile pali na trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę.

jeśli chodzi o 245 mm to takie kupiłem no i dla tego właśnie będę zmieniał. Proponujesz serwis?? I co ja im tam w tym serwisie powiem??? Że dużo pali? Jeszcze żaden serwisant mi na to nie pomógł :) Może albo na pewno dla tego, że nie trafiłem na prawdziwego serwisanta. Rozumiem, że wydaje ci się, że nie jest to problem instalacji lpg, tylko czegoś innego. Coś podejrzewasz? (adams78)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownia do poprawnego działania potrzebuje sprawnego silnika, szczególnie sekwencyjna. Sprawdź błędy. Zakładam że filry gazu i powietrza masz czyste. Wiesz ile auto przejechało na tej instalacji? Może zwyczajnie reduktor jest już do bani? I przede wszystkim znajdź dobry warsztat znający się na Twojej instalacji, najlepiej mający autoryzację producenta. Ja np. jeżdże 50 km do serwisu, bo bliżej mnie nie znalazłem fachowca. No ale Kraków to nie Kruszwica. Powinno być łatwiej.

Jeśli wszystko gra to widocznie ten typ tak ma. W końcu tylko 12v. Ile pali w trasie?

Kumplowi A8 2.8 30v (193KM) FWD pali średnio 14/100 z klimą. Tyle samo moje 1.8T quattro przy trochę agresywniejszym stylu jazdy. No ale Ty masz automat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem takiego dużego silnika, stad moje doświadczenie jest tutaj nikłe, ale spróbuj zmienić opony na 205 z przodu i tyłu. Szersza opona jest tylko wtedy przydatna gdy prędkości są powyżej 180 więc w mieście nie ma to znaczenia. Spalanie powinno zmniejszyć się o parę litrów. To chyba dość dużo. Myślę, że automat zwiększa spalanie o około 2 litry. Sprawdź opory toczenia na kołach.

Ja mam 1.8, ale zasady powinny być podobne, jeżeli sonda jest dobra to sprawdź wszystkie węże dochodzące do przepływomierza i jeżeli któryś jest choć trochę zurzyty wymień na nowy. Tam powinien być taki cienki przewodzik bez obejm i zazwyczaj on nie podaje ciśnienia. Przepływomierz ma czasami zapchany króciec do tego wężyka i spalanie może być większe o 3 litry. O pewne rzeczy należy zadbać samemu, szczególnie jak samochód jest starszy i nie ma co liczyć na mechanika bo bardzo dokładnego przeglądu nie jest w staniu po prostu zrobić. Adams78 mówił, że powinien spalać 14 z klimą, czyli w twoim wypadku powinno być około 16 bo automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.

Jak tylko znajdę ten przepływomierz to sprawdzę też wszystkie przewody ;) Opowiem jaki będzie wynik.

_________________________________________________

Szukałem i szukałem, rozkręcałem, i rozkręcałem i znaleźć nie mogłem tego przepływomierza.

Gdzieś na forum wyczytałem, że silnik ABC nie posiada przepływomierza. Prawda to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz podac parametry ze spalania benzyny i gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item374043479_audi_a_6_2_6_v6_przeplywomierz_powietrza.html

to chyba o to chodzi ale nie mam pojęcia gdzie to jest :decayed:

w obudowie filtra powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum wyczytałem, że silnik ABC nie posiada przepływomierza. Prawda to???

TAK! Silnik ABC nie posiada przeływomierza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d*pa zimna ja tam nic nie widze patrzałem tez w tej rurze do kolektora ssącego i tez tam jest pusto[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 10:40 _________________________________________________Skoro nie ma przepływomierza to co to jest na tej stronie co podałem i skąd się bierze błąd 575-ciśnienie w przewodzie dolotowym(uszkodzenie mechaniczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma przepływomierza to co to jest na tej stronie co podałem

Przepływomierz, ale nie do tego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej prawdopodobna jest nieszczelność w układzie dolotowym (lewe powietrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...