HiRide Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Ostatnio jak wielu z was,zastanawiam sie nad usunieciem kata bo z racji przebiegu mysle ze juz nie spelnia swojej roli. Mam jednak maly dylemat na ktory nikt nie potrafi mi odpowiedziec w miare sensownie.Nie wiem czy wstawic prosta rurke czy puszke z rurka w srodku ktora dookola jest podziurawiona.Pytam o to dlatego bo kolega w golfie 4 1.9 tdi wspawal tylko rurke i podczas jazdy bylo slychac straszny syk spalin z wydechu.Wspawal zamiast rurki puszke z rurka w srodku ktora ma otwory na calym obwodzie. Od tego czasu owego glosnego syczenia nie slychac.Nie chcialbym dwa razy rozkrecac auta i spawac tego samo. Warto wspomniec ze wydech mam z 3 tlumikami-srodkowy i dwa koncowe,w golfie tylko jeden koncowy byl i moze dlatego tak ten syk bylo slychac ? Druga sprawa-czy w 1.9 tdi avf wyciaga sie rure z katem gora czy dolem ?Z checia sam bym to wyciagnal ale nie wiem czy zwykla zaba wystarczy jesli trzeba bedzie z dolu cos odkrecac.
Artak Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ja kiedyś wyciąłem kata w Carismie 1.9 DID na CR przy przebiegu ok. 220 tkm mimo, że nie był jeszcze pokruszony i chyba spełniał swoją rolę. W jego miejsce wstawiłem puszkę podobnych rozmiarów aby zachować pojemność układu wydechowego. Minimalną poprawę dynamiki odczuwałem może przez tydzień a później okazało się, że samochód pali ok. 0,5-0,7 litra więcej. Ogólnie nie byłem zadowolony z efektu i myślę, że jak z katem nic się nie dzieje to nie warto go ruszać. Pozdrawiam.
krystian821 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ja mam gotowy zamiennik wlasnie taka puszke z rurka w srodku taki mini tlumik http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1927454638.html ,spelnia dobrze swoja role ,kata wyciagasz od gory,odkrecasz przy turbinie i za katem,musisz wywalic puszke od filtra powietrza i wtedy wyjdzie.
HiRide Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 Nie usmiecha mi sie czekac az kat totalnie sie wysypie pozatym z objawow jakie mamw samochodzie,wnioskuje ze moze juz byc przytkany.Pod samochodem slychac buczenie po dodaniu gazu na postoju i podczas jazdy i do tego auto nie jedzie wiecej jak 180 km/h.Nie wiem czy to czasem srodkowy tlumik sie nie posypal ale nie przytkal by chyba ukladu.Pomysle nad tym gotowym zamiennikiem choc plecionke mam dobra.
Pretor Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Mam ten zamiennik prawie dwa lata. Nie wiem jak teraz ale jak ja kupowałem to średnica rury była mniejsza niż oryginału, miała fi 50 zamiast fi 55. Druga sprawa tego lata zauważyłem, że plecionka się w tym zamienniku kończy. Jak była wyższa temperatura zew i auto dobrze rozgrzane to pojawiały się drgania. Teraz jest chłodniej i jest ok. Jest to typowy objaw zużytej plecionki więc plecionki w tym zamienniku kiepskie.
ArkadiuS Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 hey Generalnie, aby usnąć kata musisz mieć podejście od dołu (kanał, albo podnośnik). Jeżeli chodzi o rodzaj prac to masz kilka możliwości: 1) odkręcasz wydech od T i wybebeszasz kata jakimś długim wiertłem. Resztki wkładu możesz sprzedać. Coś podobnego zrobiłem w moim B5. Plusem jest, że masz ciągle puszkę i wizualnie nikt Ci się nie doczepi. Minusem, powstawanie zawirowań powietrza w puszcze, ale na użytkowanie to nie wpływa. 2) wycięcia kata i wspawanie rurki (kwasówka lub stalowa jak cały wydech) z odpowiednią średnicą. Mam tak teraz w B7 i gitara 3) zastosowanie gotowego zamiennika jak zaproponował krystian821
kograman Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Też miałem myśleć nad wywaleniem kata bo czyściłem turbo, lecz dałem sobie spokój. Autko niema drgań, lata dobrze.
HiRide Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 Dzis przyszedl zamiennik od gruchota czyli gotowy zamiennik z plecionka i pogrubiona rurą zamiast kata. Wole takie rozwiazanie niz wycinac,bo jesli po zamianie nie bedzie lepiej,tzn ze to nie wina kata i spokojnie bede mogl zamocowac ori czesc spowrotem...ale to tylko w przypadku jesli na nowej plecionce pojawią sie drgania (na obecnej ori,drgan nie ma ) Zastanawiam sie tez nad wymontowaniem i wyczyszczeniem profilaktycznie turbiny,skoro juz bede tyle wykrecal. Jezdze raczej spokojnie bez butowania a jesli juz to malo kiedy.Pytanie tylko,czy nie zmienia sie przez to ustawienia sztangi ?
kograman Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Jeśli sam będziesz czyścił turbo i masz chęci to jak najbardziej. Ale jak masz to dawać komuś i wykładać za to kasę a autko jeździło dobrze to jak dla mnie szkoda kasy.
HiRide Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 Checi zawsze mam-staram sie dbac o auto tylko co z ta sztanga ? Trzeba demontowac jakis element przy rozbieraniu turbo ktory jest odpowiedzialny za ustawienie sztangi ?
kograman Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Raczej nie popsujesz jak nie będziesz kręcił śrubą odpowiedzialną za ustawienie sztangi. Jest na forum temat, znajdź i wzorując się na nim można idealnie wyczyścić turbo.
Pretor Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Ze sztangą nic nie robisz przy czyszczeniu turbo. Odkręcasz gruszkę ze sztangą i po wyczyszczeniu przykręcasz z powrotem. [br]Dopisany: 09 Grudzień 2011, 09:26_________________________________________________Jeśli zmienna geometria chodzi Ci płynnie to nie ruszaj tego bo nic Ci to nie da, tylko roboty sobie narobisz.
kograman Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 A przy ustawianiu sztabki trochę tej roboty jest
HiRide Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 dzieki za odpowiedzi,jak troche rozbiore to zobacze jak rusza sie sztanga [br]Dopisany: 09 Grudzień 2011, 11:39_________________________________________________W piatek rano zabralem sie za montaz zamiennika kata i plecionki.Skonczylem w sobote wieczorem ( ) Jesli ktos nie ma kanalu lub podnosnika,odradzam uzywanie jakiegokolwiek lewarka itp. Do tego ukrecila sie rurka od smarowania turbo i kolejna robota byla pomijajac to ze stracilem czas na szukanie i dzwonienie po ASO. Efekty jak najbardziej pozytywne-na starej plecionce autem nie trzeslo i na nowej od P.Gruchota nie trzesie. W aucie jest ciszej i nic nie buczy jak wczesniej.Auto lepiej sie zbiera przy delikatnym dodawania gazu. Kat widocznie spowalnial dosc mocno spaliny.Wyczysilem tez EGR i kolektor dolotowy bo znowu byl porzadnie usyfiony. Mala uwaga co do EGRa.Przy jego czyszczeniu warto jest odkrecic dolna rure ktora doprowadza do niego spaliny a nastepnie maxymalnie uniesc zawor/grzybek i wyczyscic jego przylgnie oraz gniazdo drobnym papierem sciernym. U mnie te miejsca byly mocno chropowate tj brudne i napewno pzez to zawor do konca sie nie domykal. Ogolnie jezdzi sie przyjemniej wiec polecam montaz zamiennika z czystym sumieniem,o ile ma sie do tego warunki!!!
dsz1985 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 jaka jest roznica miedzy tymi dwoma zamiennikami za kata ? to z czego jest wykonany ? http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1988379163.html http://allegro.pl/downpipe-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-suberb-i2021694995.html
HiRide Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 jaka jest roznica miedzy tymi dwoma zamiennikami za kata ? to z czego jest wykonany ? http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1988379163.html http://allegro.pl/downpipe-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-suberb-i2021694995.html Jeden jest bez tej komory ktora niby ma troche spowolnic spaliny/wyciszyc a w drugim cos tam jest pogrubione no i jak sam widzisz materialy moga byc inne. Zaden z zamiennikow ktore pokazales nie pasuje do a4 b6 1.9 tdi .Tak wynika z opisow aukcji.
dsz1985 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 wiem wiem. chodzilo mi glownie o roznice miedzy nimi. co do doboru to wiadomo przed kupnem skontatkuje sie ze sprzedawca w celu wysylki przedmiotu do mojego modelu autu ^^ gdzie tam masz jakas komore ? przeciez one sa identyczne. Plecionka i rurka bez żadnych udziwnien tylko ze materialy sa inne
Artur82 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 ja mam zamiast kata wspawana rurkę od jakiś 8 miesięcy...zauważyłem od razu minimalną poprawę osiągów w dolnym zakresie obrotów...poza tym auto z przelotem 270kkm miało kata dość zawalonego
krystian821 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Zdzwon i spytaj o srednice bo tego z nierdzewki jest 50 mm zewnetrzna,tego drugiego nie ma wymiaru albo nie zauwazylem.Wybierz ten z wieksza srednica.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się