Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Korekcje wtrysków


Grzesiekkbc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy mam silnik 1z u siebie po programie i zmianie wtrysków na te z AFN 110ps. Dzisiaj wymieniłem u siebie wałek rozrządu, popychacze zaworowe, uszczelniacze bo się tłukło bardzo. Teraz silnik pracuje ok tylko słychać chyba wtryski. Proszę o poradę.

http://vaglog.rtnet.pl/kbc85_65410.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak wrócę z pracy to się tym zajmę.[br]Dopisany: 11 Grudzień 2011, 06:01_________________________________________________

Statyczne

Log (0 - 001)

Log (1 - 013)

BS

Log (2 - 000)

[br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 11:40_________________________________________________Proszę o sprawdzenie logów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj loga z 004 - w tej chwili korekcje sa na minusie - albo wtrysk sterujacy ma niewielkie odchyly od normy - albo rozrzad nie jest idealnie ustawiony ... tak czy siak - korekcje sa OK

dawka 4.2 tez jest w normie - na logu nie widac czy ruszone bylo napicie nastawnika - dopiero pod obciazeniem (pelnym) bedzie to widoczne ...

zostaw tak jak jest - w tej chwili nie ma czego sie czepiac - daj tylko 004 zeby sprawdzic jak wyglada synchronizacja rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj tylko 004 zeby sprawdzic jak wyglada synchronizacja rozrzadu

Chyba pomyliło ci się z PD. W VP na kanale 004 można jedynie sprawdzić pracę timingu.

Możesz go oczywiście zamieścić to sprawdzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić ten rozrząd czy jest prawidłowo ustawiony?[br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 21:34_________________________________________________Wczoraj zauważyłem coś co mnie zaciekawiło mianowicie odkręciłem przewód powietrza ten co siedzie na przepływomierzu i odpiąłem go od turbo, patrzę do środka a w miejscu gdzie jest trójnik od odmy mam taki nalot jakieś 2mm takiej smoły

odma tam wali strasznie w to miejsce, a tam jest też wpięty wężyk od n75. Tak się zastanawiam czy to czasem nie przeszkadza w pracy n75 jak tam ciągle coś się sączy, osadza.

[br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 21:42_________________________________________________PS

co to ten timing?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie rozrządu to ustawienie znaków na kole zamachowym, wałku rozrządu (z tyłu) i blokada na pompie.

Ustawienie kąta wtrysku to VAG, kanał 000BS druga pozycja ma być w przedziale 49-54 dla rozgrzanego silnika.

Timing jest to zaworek wraz jeszcze z innymi kilkoma elementami, które powodują dynamiczne wyprzedzenie kąta wtrysku.

Aby go ocenić musiałbyś wrzucić loga 004 statycznego, 004BS i 004 dynamicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pomyliło ci się z PD.

nie - nie pomylilo mi sie ... w VP37 synchronizacja jest tak samo istotna jak w PD ... od niej zaleza korekcje w 013 - ECU przy zle ustawionej synchronizacji bedzie dazylo do wyregulowania obrotow biegu jalowego - przez co korekcje na wtryskiwaczach beda rozjechane - mimo ze i cylindry i wtryskiwacze beda w dobrej kondycji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w VP37 synchronizacja jest tak samo istotna jak w PD

To wytłumacz mi co to jest ta twoja synchronizacja w silnikach VP i gdzie ją się odczytuje i jak reguluje?

W VP na kanale 004 można jedynie sprawdzić pracę timingu.

Wiesz co to jest timing w VP?

Timing jest to zaworek wraz jeszcze z innymi kilkoma elementami, które powodują dynamiczne wyprzedzenie kąta wtrysku.

...więc czekam na twoją teorię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...więc czekam na twoją teorię :)

co do timingu (004) i jedynie podgladu jego pracy ... zainteresuj sie blokami wartosci mierzonych i adaptacjami w 10... tam znajdziesz odpowiedzi na nurtujace cie pytania

mała podpowiedz - jesli teoretyczny poczatek wtrysku bedzie = 8*BTDC i tyle samo bedzie w osiaganych - bedzie dobrze ??

004BS pokaze w tym przypadku okolice 52 jednostek :] ale czy to bedzie dobre ustawienie ??

ogarniasz - czy za bardzo to zakrecilem ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresował mnie post leo... Mój AHU ma taki problem że czasami korekcje mam idealne, czasem gorsze. Nie wiadomo od czego to zależy Nigdy nie są tragiczne - nie przekraczają 1 ale i tak się zastanawiałem co na to może wpływać. Jak by co moje logi są na forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz wspomagać się adaptacjami to niewiele tam można zdziałać.

Z tego co wiem, podnosi się lub obniża daną mapę w ECU.

Adaptacja dla timingu to nic innego, jak korekta czasu trwania otwarcia N108.

Jeżeli są jakiekolwiek problemy z utrzymaniem rzeczywistego kąta dynamicznego to błędu raczej należy szukać w mechanice, a nie korygować adaptacjami. Czasem tłoczki się przycierają, zatykają i dlatego są problemy.

Każdą widoczną odchyłkę od normy - porównując z tabelami (jak napisałeś) - można zakwalifikować pod określoną przyczynę, czyli co konkretnie należy sprawdzić.

Nie słyszałem, aby ktoś dłubał w adaptacjach kąta. Może kilka sporadycznych przypadków, jednak nie powiem jak one się zakończyły...

Jeżeli nie to miałeś na myśli, to może pokażesz kilka przykładów, bo jestem bardzo ciekawy :)

Przy okazji zerknij na poniższego loga...

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lantek1982_65957.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lantek1982_65958.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lantek1982_65959.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz wspomagać się adaptacjami to niewiele tam można zdziałać.

Z tego co wiem, podnosi się lub obniża daną mapę w ECU.

mylisz sie ...
Nie słyszałem, aby ktoś dłubał w adaptacjach kąta. Może kilka sporadycznych przypadków, jednak nie powiem jak one się zakończyły...

to bardzo prosty sposób do synchronizacji rozrzadu (do wejscia w zakres dla danego silnika - jesli wymagane są poza zakresem)

twoj log z 004 jest jak najbardziej w porzadku - zwroc uwage na zakres w jakim wymagane i osiagane mozesz ustawic - zarówno pod obciążeniem jak i na biegu jałowym parametry sa w zakresie - przynajmniej dla tej skody (ASV) z której ten log został zrobiony ...

natomiast nie odpowiedziales na pytanie z poprzedniego postu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...więc czekam na twoją teorię :)

mała podpowiedz - jesli teoretyczny poczatek wtrysku bedzie = 8*BTDC i tyle samo bedzie w osiaganych - bedzie dobrze ??

004BS pokaze w tym przypadku okolice 52 jednostek :] ale czy to bedzie dobre ustawienie ??

8*BTDC może wystąpić na zimnym silniku. Jeżeli występuje na ciepłym to nie jest poprawny.

A jak można skorygować to odchylenie rzeczywistego kąta?

http://vaglog.rtnet.pl/lantek1982_65959.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak można skorygować to odchylenie rzeczywistego kąta?

http://vaglog.rtnet.pl/lantek1982_65959.html

zagladnij w adaptacje - przygladnij sie dokladnie - mozliwosci znasz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kumam, kiedy adaptacje kąta należy zrobić?

dobrze ustawiony rozrząd i pompa i coś może być źle ze trzeba adaptacje robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...