NanYeo Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Witam. Swoje A4 posiadam od niedawna. Problem mam taki ze po odpaleniu falują obroty i autko gaśnie. Czytając forum dowiedziałem się ze przyczyną może być przepływomierz. Więc pojechałem do mechanika, wymienić olej, wszystkie filtry i świece. Zleciłem mu również przeczyszczenie przepływomierza. Odbierając samochód mechanik stwierdził ze w tym aucie przepływomierza sie nie czyści ponieważ jest elektroniczny i można go uszkodzić. Powiedział że trzeba będzie kupić nowy ale na razie mogę tak jeździć. Pytanie moje jest takie czy mechanik miał racje i czeka mnie spory wydatek, czy może jechać do innego mechanika i czy samochód może mi któregoś dnia w cale nie odpalić? I drugie pytanie czy może ktoś zna dobrego mechanika w Płocku, Włocławku lub okolicach. Z góry dziękuję za pomoc.
poziek Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 A adaptacja przepustnicy była robiona? I sonda lambda sprawdzona? Odepnij przepływke i zobacz czy auto zachowuje się tak samo...jesli tak to przepływka do wymiany
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Fakt faktem przepływomierz się zużywa i na to nie ma rady. Czyszczenie pozwala przedłużyć nieco jego żywot. Jeśli faktycznie przepływka już padła to tak czy siak czeka cię wymiana. Co do jej ewentualnego uszkodzenia to jest to jak najbardziej możliwe jednak jeśli się wie co się robi (nawiasem mówiąc to nie ma w tym filozofii) to trudno coś spierdzielić. Równie dobrze sam to możesz zrobić, demontujesz przepływkę, wacikiem namoczonym jakimś preparatem lub po prostu spirytusem czyścisz "druty", czekasz aż wyschnie i tyle. W zasadzie to dobrze, że mechanik się nie brał za coś o czym pewnie nie ma pojęcia.
NanYeo Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 Z tego co wiem to przy przepustnicy i sondzie nic nie było grzebane. Sam mam nie wielkie pojęcie, ale spróbuje wyczyścić przepływomierz, mam nadzieje ze nic nie uszkodze. Czy raczej tego nie robić?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 jeśli wybitnie nie czujesz się na siłach to daj lepiej spokój. Zrób to co poziek sugeruje (odepnij wtyczkę)
NanYeo Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 Byłem odpiąłem i nadal to samo ale nie jestem pewien czy dobrą wtyczke odpiałem
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 jak wyglądał element od którego odpiąłeś?
NanYeo Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 taka czarna nieduza wtyczka nad filtrem powietrza
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 odpiąłeś wtyczkę od zaworka filtra węgla aktywnego. Przepływomierz to to zaznaczone w czerownym kółku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f39447481d8ad5b.html
NanYeo Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 dzięki Kaziu ciemno juz ale lece poszukać[br]Dopisany: 18 Marzec 2008, 19:02 _________________________________________________hmm... u mnie to trochę inaczej wygląda ale chyba znalazłem, odpiąłem wtyczkę znajdującą sie za filtrem powietrza i nadal to samo, obroty spadają i silnik gaśnie.
dany1135 Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 co do tych obrotow sprawdz czy nie lapie lewego powietrza? i wyczysc przepustnice to tez duzo daje
NanYeo Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Zrobię to w najbliższym czasie, mam nadzieje że pomoże, jeśli nie to pewnie bedzie trzeba przepływki nowej szukać. Dzięki za pomoc chłopaki :th:[br]Dopisany: 18 Marzec 2008, 20:59 _________________________________________________Wymieniłem przepływomierz i wyczysciłem przepustnicę. Falowanie znikło ale po odpalaniu nadal gasnie. Mechanik mówił ze komputer wykazuje że jest słaby sygnał z kluczyka i dla tego tak sie dzieje. Zapasowego nie mam mam nadzieje ze jak dorobir to problem zniknie
Nosb Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Ja powtórze : sprawdz czy dolot jest NA PEWNO całkowice szczelny :] Miałem podobny problem ,myslałem juz nawet ze pompka paliwa a okazało sie ze ssie lewe powietrze
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Wymieniłem przepływomierz i wyczysciłem przepustnicę. Falowanie znikło ale po odpalaniu nadal gasnie. Mechanik mówił ze komputer wykazuje że jest słaby sygnał z kluczyka i dla tego tak sie dzieje. Zapasowego nie mam mam nadzieje ze jak dorobir to problem zniknie immo??? że też nikt wcześniej nie pomyślał o tym Na forum jest fotostory jak naprawić.
NanYeo Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 http://www.a4-klub.fg.pl/forum/viewtopic.php?t=2784 znalazłem coś takiego ale nie chce mi się otworzyć
Bawół Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Mam podobne problemy z obrotami jak pisaliscie powyżej. Otóż gdy przepływka jest podłączona silnik pracuje nierówno. Czasem podczas jazdy , gdy dojezdżałem do skrzyzowania silnik zgasł. Po odłączeniu przeływki silnik pracuje w miare równo . Ktoś na forum pisał że mozna sprawdzić przepływkę , czy działa , dmuchając w nią ( po odkręceniu gum). Jeśli silnik zareaguje tzn. ze działa. Próbowałem tak zrobić ,zero reakcji. Chciałem przeczyścić Przepływomierz ( rozumiem że tylko tą siateczke metalową i nie dotykać tego jakby żarnika w zarówce), ale ta siatka była tylko lekko przyciemniona, ale całkowicie przepuszczalna. Wyczyściłem ,złozyłem i NIC . Po staremu. A może źle to czyściłem??? Czy po wstawieniu nowej przepływki odczuje to na mocy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się