maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Witam Dlaczego jest tak że stare poczciwe A4 1.9 TDI B5 pali mniej niż nowsze B7? Wg danych technicznych B5 1.9 TDi pali 3.9 litra i to by się zgadzało bo na trasach do warszawy w nocy osiągam niecałe 4 litry. A nowe? Dane techniczne B5 1.9 TDi mówią że w trasie 4,6 czyli nie da się nim zejść poniżej 4 litry? Dlaczego starsze jest po raz kolejny lepsze? Czy nie warto zmieniać samochodu na nowszy? Pozdrawiam
kanu Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 hmmm jadąc na tempomacie na 5 biegu ze stała prędkością 90km/h FiS (który kłamie ) pokazywał mi 3,4L/100 no ale żeby tyle jechać nonstop trzeba by pustą autostradę
maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 niekoniecznie autostrada, można mieć zwykłe drogi krajowe i noc, ale taka konkretna 3-cia w nocy i lecisz cały czas 90 km/h tam gdzie trzeba zwalniać to zwalniasz do powiedzmy 60 km/h i z tej prędkości delikatnie na piątce rozpędzasz auto to powinno spalanie wyjść takie jak przy 90 km/h lub nawet mniej bo jak się trochę wolniej jeździe to trochę mniej jeszcze auto pali niż przy 90 km/h wbrew pozorom nie wiele szybciej zalecisz jak grzejesz do 140 km/h na prostej i hamowanie. Zyskasz może 20% a stracisz jak policja złapie lub jak drogę pomylisz bo nie zauważysz oznaczenia przy tej prędkości. Ja tam wolę powoli a co najwyżej sobie jedzonko w McDonalds kupię albo posłuchać czego w radio ciekawego.
DeeJayMF Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Pali więcej ze względu na różnice technologiczne silnika związane z normami emisji spalin, głównie chodzi o katalizatory dpf-y i takie tam podobne.
maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 Pali więcej ze względu na różnice technologiczne silnika związane z normami emisji spalin, głównie chodzi o katalizatory dpf-y i takie tam podobne. Czyli nowsze pali rzeczywiście więcej? Nie jest to kłamstwo producenta? a gdyby te katalizatory wyciąć?
emil82 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 może b5 wychodziły w standardzie na 15'' a nowe B7 wychodziły już na 16", szersze i większe opony też mają wpływ na spalanie. Dodatkowo jazda na tempo nie wpływa korzystnie na spalanie, 1 zasada ecodrivingu: wyłączyć tempomat
mariusza4b5 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 niekoniecznie autostrada, można mieć zwykłe drogi krajowe i noc, ale taka konkretna 3-cia w nocy i lecisz cały czas 90 km/h tam gdzie trzeba zwalniać to zwalniasz do powiedzmy 60 km/h i z tej prędkości delikatnie na piątce rozpędzasz auto to powinno spalanie wyjść takie jak przy 90 km/h lub nawet mniej bo jak się trochę wolniej jeździe to trochę mniej jeszcze auto pali niż przy 90 km/h wbrew pozorom nie wiele szybciej zalecisz jak grzejesz do 140 km/h na prostej i hamowanie. Zyskasz może 20% a stracisz jak policja złapie lub jak drogę pomylisz bo nie zauważysz oznaczenia przy tej prędkości. Ja tam wolę powoli a co najwyżej sobie jedzonko w McDonalds kupię albo posłuchać czego w radio ciekawego. Przy 60 km/h to na 4 biegu pali mniej niż na 5.
mily Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 może b5 wychodziły w standardzie na 15'' a nowe B7 wychodziły już na 16", szersze i większe opony też mają wpływ na spalanie. Dodatkowo jazda na tempo nie wpływa korzystnie na spalanie, 1 zasada ecodrivingu: wyłączyć tempomat Ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu na tempomacie. Jak dla mnie pali w okolicach 5 litrów czy jadę na tempomacie czy nie. Co do tematu uważam że nowe silniki palą za dużo. Zgadzam się z kolegą że wolę jeździć AFN który mi spala w okolicach 6 litrów (średnio), niż kupić 2.0TDI który ma mi palić 7-8. Chyba już wolałbym benzynę w LPG jeżeli diesel ma mi palić powyżej tych 7 litrów. Głównie ze względów ekonomicznych, jeżeli diesel ma mi palić 7litrów * 6zł = 42zł to wolę benzynę w LPG 42zł/3zł=14litrów. 14 litrwów pali benzynka w okolicy 2,5 litra i mocy powyżej 150 koni.[br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 13:30_________________________________________________PS Podobno w A8 4.2 spalanie wynosi przy normalnej jeździe w tych okolicach
emil82 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 może b5 wychodziły w standardzie na 15'' a nowe B7 wychodziły już na 16", szersze i większe opony też mają wpływ na spalanie. Dodatkowo jazda na tempo nie wpływa korzystnie na spalanie, 1 zasada ecodrivingu: wyłączyć tempomat Ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu na tempomacie. Jak dla mnie pali w okolicach 5 litrów czy jadę na tempomacie czy nie. Co do tematu uważam że nowe silniki palą za dużo. Zgadzam się z kolegą że wolę jeździć AFN który mi spala w okolicach 6 litrów (średnio), niż kupić 2.0TDI który ma mi palić 7-8. Chyba już wolałbym benzynę w LPG jeżeli diesel ma mi palić powyżej tych 7 litrów. Głównie ze względów ekonomicznych, jeżeli diesel ma mi palić 7litrów * 6zł = 42zł to wolę benzynę w LPG 42zł/3zł=14litrów. 14 litrwów pali benzynka w okolicy 2,5 litra i mocy powyżej 150 koni.[br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 13:30_________________________________________________PS Podobno w A8 4.2 spalanie wynosi przy normalnej jeździe w tych okolicach jakoś moje B7 na 16" spala średnio 5,5l, a na 17" wychodzi przy normalnej jeździe 6,5l. Wszystko zależy jak kierowca jeździ Ponadto wydaje mi się, że gabaryty B7 są większe od B5, więc i masa jest pewnie troszkę większa i może stąd to większe spalanie w nowszym modelu, pozdro!
mily Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Ja się sugeruję tabelą spalania na stronie autocentrum Mam 1,9 75KM i tam napisali że spala 5,5; w drugim mam 1,9 110km i pokazują 6l i te dane się zgadzają z tym ile mi autka palą. Dla 2.0TDI pokazuje 140KM - 6,5l a dla 170 - 7,7 litra I ja im wieżę. Dla 140 koni to jest jeszcze to spalanie do przyjęcia ale już dla 170 to za dużo, wolałbym benzynę w LPG. Wiadomo każdym autem można zejść do jakiegoś minimalnego poziomu. Podobno ten 1,9 TDI potrafi spalić poniżej 4 litrów, mi się nie udało, bo nie zamierzam jechać 70 km/h przez 300 km. Przy normalnej jeździe czyli w okolicach 80-110 poniżej 4,5 nie udało mi się zejść.
przemek4net Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 1,9tdi 90ps a silnik 2,0tdi nawet w wersji 140ps to jadnak ten drugi ma ponad 50% mocy wiecej i jezeli mialoby sie cokolwiem miedzyepokowo porownywac to okaze sie, ze 2.5v6tdi jest tutaj mocowo najblizszy ale ten na bank nie bedzie mistrzem jednej kropelki 1,9tdi vp37 sa montowane w stare budy gdzie np a4b5 ma wage chyba cos okolo 1260kilo. Nie wiem ile wazy a4b7 ale blizniak z 2,0tdicr w wersji kombi ma wpisana wage 1560kilo (jest 300kilo ciezszy!=> jakies 23%wiecej) - jest ciezszy od a6c5 110ps kombi (dane wg dowodow rej) Wg danych passat b5 (auto troche wieksze nie A4b5 - pewnie + 50kilo) spalanie z 1,9tdi PD130ps przy 90km/h w skrzyni 5B 4.8 (4.6 na 6b)... wnioskuje, ze o silnikach "PD" mozna powiedziec wszystko ale nie to, ze sa oszczedne.... dla porownania silnik 2,0tdi cr 143ps w budzie a4b7 (czyli exeo) ma podane zuzycie przy 90km/h 4.1L Tyle mowi teoria bo przy normalnej nie-emeryckiej jezdzie (gory-autotrada- wiochy i troszeczke miasta)exeo pali mi jakies 5.9 srednio (powiedzmy lekko liczac 40% wiecej niz wg katalogu) a paliwozerny passat 2.5v6tdi w tiptronicu (ta sama trasa wiele razy robiona) okolo 7.8srednio (wg katalogu przy 90 6.4L czyli jedynie 22% wiecej) Jezdzilem wieloma autami sluzbowo w trasy i moje doswiadczenia sa takie ze te oszczedne katalogowo sa tak moze oszczedne... jak jedzie sie stala mala predkoscia - gdy dochodza przyhamowania, przyspieszania, wieksze predkosci zuzycie dla tych oszczednych procentowo rosnie (rekordzista wzrostu zuzycia byla astra 1.7cdti 110ps chyba) Wracajac do A4B5 90konnego..... to auto jest mniejsze niz nowa astra i jest slabsze niz nowoczesne silniki 1.6tdi wiec porownanie do auto mocniejszych o 50% i ciezszych o kilkaset kilo jest delikatnie mowiac nie na miejscu :> Pozdrawiam, Przemek
maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 z tą wielkością to też prawda ale weźmy pod uwagę benzyny. A4 B5 A4 1.8 125 KM (co wtedy nie było mało ) paliło średnio wg danych technicznych 7.8. B8 1.8TFSI czyli 160 KM (pewnie nie długo też będzie mało ) pali 7.1 wg danych technicznych. A B8 ma 4,7 metra prawie jak 100 C3
MASATO Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 udało mi się znaleźć takie dane katalogowe dotyczące spalania wersje SEDAN diesel Zużycie paliwa B5 1Z B5 AFN B6 AWX B7 1.9 B7 2.0 (140) B8 2.0 CR (143) » Średnie 5.1 4.9 5.5 5.6 5.7 5.5 » przy 90km/h 3.9 3.7 4.4 4.5 4.6 4.3 » przy 120km/h 5.4 5 5.5 ?? ?? ?? » w mieście 6.1 6 7.5 7.5 7.9 7.5 wersje AVANT diesel Zużycie paliwa B5 AFN B5 AJM B6 AWX B7 1.9 B7 2.0 (140) B7 BRD quattro » Średnie 4.9 5.3 5.5 5.6 5.7 ?? » przy 90km/h 3.9 4.4 4.5 4.6 4.6 5.2 » przy 120km/h 5 ?? 5.6 ?? ?? ?? » w mieście 6.3 6.8 7.5 7.5 7.9 9.2
maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 MASATO dla B7 na pewno nie masz spalania przy 90 km/h bo takiego już się dawno nie podaje - normy europejskie podają "zużycie paliwa poza miastem".
przemek4net Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 B5 1Z B5 AFN B6 AWX B7 1.9 B7 2.0 (140) B8 2.0 CR (143) chwilunia..... B5 i B8 sa autami z tej samej klasy chyba tylko na papierze.... B5 to auto mniejsze od dzisiejszej astry wiec porowbnywanie B5 z B8 to dowcip B6/B7 sa troche wieksze od B5 ale ciezsze jezeli ktos chce porownywac zuzycie 2.0tdi CR z silnikami montowanymi w starszych modelach to porownywac mozna co najwyzej do modelu a4b7 dla zmylki sprzedawanego jako exeo Tak czy siak A6 C5 jest lzejsze od exeo/b7 bo to auto stare gdzie bylo mniej tapicerki i mniej wzmocnien - wystarczy popatrzec na konstrukcje drzwi A4B6/B7/exeo z drzwiami B5 (jak ktos nam wjedzie w bok to np. ta drobna roznica moze okazac sie najwazniejsza w naszym zyciu) ... opony dzis takze sa szersze (bazowe dla a4b5 to 195 a dla exeo to 205) Reasumujac.... tak, 1.9tdi VP37 AFN to stary ale oszczedny silnik.... 1.9/2.0TDI PD nie sa oszczedne. 2.0TDI CR sa oszczedne (waga aut w porownaniu do okresu B5/C5 poszla znacznie do gory, osiagi przy zachowaniu norm spalin takze znaczniej w gore a zuzycie (katalogowe - bo przy 130+ roznice i tak sie zatra) jest niewiele wieksze Dzis jak komus wystarczy 110 koni i wielkosc jak stare a4 to kupuje octavie 1.6tdi - skoda octavia 1.6tdi... w wersji green pali wg katalogu 3.4L...znaczy sie jest postep Pozdrawiam, Przemek
maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 no to jakiś błąd się chyba wkradł swoją drogą skoro zmienili normy pomiaru zużycia paliwa to nie da się na podstawie danych technicznych wyznaczyć ile pali auto nowsze w stosunku do starego BTW. ile takie 1.9 w B7 wytrzymuje bez remontu?
przemek4net Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 co do awaryjnosci... siekiera skladajacy sie z 2 czesci wytrzymuje dluzej niz rzeczy bardziej skomplikowane opel agila z Polski bije na glowe pod wzgledem awaryjnosci wszytkie audi od A3 w gore (nie wymienilem A2 bo kiedys wysoko stal w testach - siekiera gora :> ) Tak juz jest... bedzie tylko gorzej (jak z podatkami) Pozdrawiam, Przemek
Flaha Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Swego czasu też miałem takie myśli, ale jak porównałem masę mojej starej b5 i aktualnej b7 (różnica coś chyba z 200-300kg), a ponadto szerokości opon (15/195 do 17/235) to przestałem się zajmować duperelami heheh. Pali to pali, ma jechać to ma palić i już.
maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 może i racja a ciekawe czy 1.9 D paliłoby mniej w A4 niż 1.9 TDI
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się