wrclaguna Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 WYMIANA SILOWNIKA KLAPKI WLEWU PALIWAWitam przez przypadek zauważyłem że moja klapka wlewu paliwa jest otwarta podczas gdy auto jest zamknięte Toteż nasunęło mi sie pytanie czemu ?Otóż okazało sie ze niestety siłowniczek nie działa No i stąd padła decyzja o wymianie jego Warto sprawdzić czy czasem u nas w aucie nie ma takiej niespodzianki Co bedziemy potrzebowac do wymiany :- 8K0 862 153 C ----> H siłownik klapki wlewu paliwa- Torx 20- srubokręt- wyjmaki Na początek moze parę info w sprawie klapki wlewu paliwa i poszczególnych części Zestawienie montażowe pokrywy wlewu paliwa 1 - Cięgno odblokowania awaryjnego2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa3 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa4 - Pokrywa wlewu paliwa5 - Śruba6 - Wkład pokrywy wlewu paliwa7 - Wąż odpływowyWymiana wkładu pokrywy wlewu paliwa 1 - Gniazdo wlewu paliwa2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa3 - Śruba4 - Wkład pokrywy wlewu paliwaWymontowanie pokrywy wlewu paliwa – Wsunąć wkrętak, jak pokazano pomiędzy pokrywę 2 a zamocowanie pokrywy 1 i odblokować blokadę.– Wyciągnąć pokrywę nieco do tyłu (strzałka) z blokady.– Wyjąć pokrywę z boku.Zamontowanie pokrywy wlewu paliwa – Włożyć pokrywę w wycięcia zamocowania.– Przesunąć pokrywę 2 do przodu, aż blokada ( strzałki) mocowania 1 zablokuje się.– Otworzyć pokrywę wlewu paliwa i w oznaczonych miejscach ( strzałki) odblokować wkład pokrywy wlewu paliwa.– W tym celu od dołu wsunąć mały wkrętak ukośnie zgodnie z kierunkiem strzałki przez oznaczenia we wkładzie pokrywy wlewu paliwa ponad blokadami.– Podnieść wkrętak nieco w górę i w ten sposób poluzować znajdujące się z tyłu blokady.– Stopniowo wyjmować wkład pokrywy wlewu paliwa z wycięcia.Zamontowanie gniazda wlewu paliwa Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, przy czym należy zwrócić uwagę na następujące punkty:– Aby można było ułożyć wąż odpływowy bez zagięć, krawędź otworu odpływowego gniazda wlewu paliwa musi pokrywać się z krawędzią otworu w nadwoziu (strzałka).Odblokowanie awaryjne pokrywy wlewu paliwa 1 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa2 - Cięgno odblokowania awaryjnego- Umieścić silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa z cięgnem, jak pokazano, nad wycięciem pokrywy wlewu paliwa.- Przeciągnąć cięgno do tyłu do wnętrza samochodu i nałożyć nakładką na kołnierz przy centralnym sterowniku systemu Komfort .3 - Ściana bocznaPołożenie montażowe pokrywy wlewu paliwa 1 - Ściana boczna2 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa3 - Gniazdo wlewu paliwa4 - Wąż odpływowy
Andy Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 No i o to chodzi zabierałem się za to ale ni jak nie mogłem rozebrać. Bywało że nie mogłem na tankowanie otworzyć klapki na szczęście awaryjnie się da. Kupię siłownik i się zabieram.
AJEDREK1 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Witam! Panowie jest prośba:) Proszę podzielić się info jak wymontować ten siłownik? Trzeba wymontować cały wlew z klapką na zewnątrz, czy wystarczy od wnętrza samochodu się dostać/
darecy Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Andrzej: rozwiń spoiler to zobaczysz śruby pod plastikiem
darecy Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 pod zdjęciem w pierwszym poście masz taki guzik - pokaż ukrytą zawartość
wrclaguna Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zestawienie montażowe pokrywy wlewu paliwa 1 - Cięgno odblokowania awaryjnego 2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa 3 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa 4 - Pokrywa wlewu paliwa 5 - Śruba 6 - Wkład pokrywy wlewu paliwa 7 - Wąż odpływowy Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px. Wymiana wkładu pokrywy wlewu paliwa 1 - Gniazdo wlewu paliwa 2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa 3 - Śruba 4 - Wkład pokrywy wlewu paliwa Wymontowanie pokrywy wlewu paliwa – Wsunąć wkrętak, jak pokazano pomiędzy pokrywę 2 a zamocowanie pokrywy 1 i odblokować blokadę. – Wyciągnąć pokrywę nieco do tyłu (strzałka) z blokady. – Wyjąć pokrywę z boku. Zamontowanie pokrywy wlewu paliwa – Włożyć pokrywę w wycięcia zamocowania. – Przesunąć pokrywę 2 do przodu, aż blokada ( strzałki) mocowania 1 zablokuje się. – Otworzyć pokrywę wlewu paliwa i w oznaczonych miejscach ( strzałki) odblokować wkład pokrywy wlewu paliwa. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px. – W tym celu od dołu wsunąć mały wkrętak ukośnie zgodnie z kierunkiem strzałki przez oznaczenia we wkładzie pokrywy wlewu paliwa ponad blokadami. – Podnieść wkrętak nieco w górę i w ten sposób poluzować znajdujące się z tyłu blokady. – Stopniowo wyjmować wkład pokrywy wlewu paliwa z wycięcia. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px. Zamontowanie gniazda wlewu paliwa Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, przy czym należy zwrócić uwagę na następujące punkty: – Aby można było ułożyć wąż odpływowy bez zagięć, krawędź otworu odpływowego gniazda wlewu paliwa musi pokrywać się z krawędzią otworu w nadwoziu (strzałka). Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px. Odblokowanie awaryjne pokrywy wlewu paliwa 1 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa 2 - Cięgno odblokowania awaryjnego - Umieścić silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa z cięgnem, jak pokazano, nad wycięciem pokrywy wlewu paliwa. - Przeciągnąć cięgno do tyłu do wnętrza samochodu i nałożyć nakładką na kołnierz przy centralnym sterowniku systemu Komfort . 3 - Ściana boczna Położenie montażowe pokrywy wlewu paliwa 1 - Ściana boczna 2 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa 3 - Gniazdo wlewu paliwa 4 - Wąż odpływowy
Kodzak33 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem modelu B8 i mnie ciekawi jedno czy po zamknięciu auta z pilota klapka wlewu paliwa powinna też się zamknąć bez możliwości jej otwarcia?Pytam się ponieważ u mnie po zamknięciu auta klapkę można otworzyć (ogólnie to zagadka jest z tym zamykaniem i otwieraniem).
wrclaguna Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Tez tak kiedys miałem sprawdz błedy w KOMFORCIE 46
Kodzak33 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 No niestety nie mam narazie kompa, ale pewnie musi się to skończyć wymianą tego feralnego siłownika?
wrclaguna Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 No niestety nie mam narazie kompa, ale pewnie musi się to skończyć wymianą tego feralnego siłownika? Nie nie wymienisz to klapka będzie cały czas otwarta
Kodzak33 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Już zamówiłem siłownik (81zł) tylko teraz dylemat z wyjęciem tego plastiku z klapką znając życie coś się pewnie urwie. W serwisie za wymianę chcą 300zł . Po wymianie trzeba to kodować lub podłączać kompa?
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Po wymianie nic nie kodujesz, jedynie błedy można kiedyś skasować .
Kodzak33 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Wymiana zakończona powodzeniem nie takie to straszne na jak to wyglądało. Teraz się zamyka z centralnego:decayed: Może to jest nie w temacie, ale jak odpalę swoją B8 to na wciśniętym sprzęgle jak przy gazuje czuć brak mocy i może do max 3 tys. obr. zakręci a jak wrzucę na luz i mu przy gazuje to wtedy jest moc i nawet do 6 tys. zakręci. Czy Ty WRCLAGUNA też tak masz u siebie? Czy to po prostu tak ma być poza tym auto normalnie chodzi i nic się nie pali.
Beny Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Ja tez tak mam z tymi obrotami to chyba dla bezpieczeństwa
grom Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 To normalne zachowanie większości nowych silników, takie zabezpieczenie przed głupota:D napewno da się zdjąć ta blokadę ,bo u mnie po programie już jej nie ma.
wrclaguna Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Opublikowano 4 Maja 2013 Witam, Mam pytanie czy u was w b8 sedanie zbiera się woda w tylnych lampach? Czy do wymiany klocków czy tarcz potrzebny jest komputer? A co mają wspólnego twoje pytania z wymiana klapki ? 1
booncol Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Dziś stojąc na parkingu zobaczyłem, że mam uchyloną klapkę, której nie mogłem domknąć. Telefon do ASO i szybka wycieczka po siłownik. Zakupiłem cały komplet wraz z wkładem, śrubą i wklepą. W sumie dobrze, bo żeby wyjąć wkład musiałem w nim zrobić dziury śrubokrętem (żeby podważyć zapadki). Cała wymiana zajęła z 20 minut, ze względu na to, że dość długo głowiłem się jak wyjąć ten cholerny wkład (to czarne z zawiasem ). Nastawnik (8K0862153H) - 84,82zł Wkład (8K0809999D) - 73,00zł Śruba (N90918701) - 0,68zł Tabliczka informacyjna (8E0010183S - zależy od VIN) - 11,27zł -------------------------------------------- Razem - 169,77zł Robocizna - 0zł + 1 fajka p.s. Jak wyjąłem stary siłownik to nagle ożył
Dikson Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Kurna ja dziś zauważyłem iż u mnie nie działa tzn po zamknięciu się nie blokuje klapka. Siłownik pewnie do wymiany? Jak sie go sprawdza czy to on jest winny czy cos innego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się