macix85 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Witam wiem ze dużo już było na ten temat lecz nie moge dokładnie znaleźć tego o co mi chodzi a mianowicie po zaślepieniu egra mam wrażenie ze autko pali sporo więcej ok 2l czy jest to możliwe ?czy raczej szukać przyczyny gdzieś indziej?
rico11 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Ja zaślepiłem w tym roku i nie mam większego spalania. Komputer pokazuje mniej więcej to samo (uzależnione od ilości czasu spędzonego w korkach oraz stylu jazdy) i na stacji tak jak na komputerze. 1
HiRide Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 ten egr to utrapienie jak malo ktore-u mnie po jego odlaczeniu tzn wezyka z grzybka nie palil wiecej,potem zaczal palic wiecej okolo litr.Podpialem go na zime i nagle spalanie spadlo ponizej 6L ale mam tak zakopcone wydechy ze szok
macix85 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 czyli jakiś bliżej nie zdiagnozowany wpływ na spalanie może mieć jednak xd i kolega teraz dalej jeździ z włączonym czy zaślepionym ? zastanawiam eis po prostu czy może zrobić jak fabryka dała i co jakiś czas wyczyścić kolektor?
krzysiek015 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Jeśli EGR jest sprawny to wywal katalizator i podłącz EGR. Mi EGR przepuszczał chyba dlatego, że w wydechu było za duże ciśnienie przez zapchany kat. Obecnie również zauważyłem wzrost spalania a EGR sprawny więc w weekend podłączam. Zobaczymy co dalej. Spore znaczenie może mieć odległość jaką jednorazowo pokonuje auto. Jeśli odcinki są krótkie to olej to, musi spalić więcej. Jest jeszcze zagadnienie dawki paliwa na biegu jałowym. Jesli silnik chodzi ze sprawnym EGRem to na biegu jałowym do mieszanki powinno dawać mniej paliwa, jeśli nie ma EGRa to paliwa analogicznie powinno iść więcej ale jak to wpływa na spalanie podczas jazdy nikt mi nie odpowiedział. Podczas jazdy ze stałą prędkością również otwiera sie nam EGR, jak go nie ma to paliwa powinien dawać więcej paliwa idąc tym tropem wychodzi, że jak byś butował to będzie palił cały czas tyle samo. Jak będziesz jeździł delikatnie to mogą być róznice z EGR i bez. Pytałem kiedyś o dawkę startową z EGR i bez i otrzymałem odpowiedź, żeby się tym nie przejmować ale to już inna bajka. Pozdrawiam.
lukaszlsw Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Osobiście na zimę zawsze egra uruchamiam, auto o połowę szybciej się nagrzewa przez co minimalnie mniej spala. Doświadczenie z dwóch TDI PD, w obecnym aucie mam licznik spalania na postoju (l/h) bez egr 0.8l/h z działającym 0.6-0.7L/h. I działanie Egra ma się nijak do kopcenia z wydechu podczas jazdy, podczas przyśpieszania jest on w pozycji off, chyba że jest zepsuty i puszcza, wtedy brak silnikowi powietrza do spalania stąd dym
krzysiek015 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Mi nie dymi ani z EGRem ani bez.
hubtychy Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Brak EGR może się wiązać z nieco większym spalaniem gdyż silnik wolniej się nagrzewa i przez to spali trochę więcej. Ja zaślepiłem EGR,wywaliłem kata,wsadziłem większe turbo i kolektor dołożyłem do tego program i spalanie wzrosło mi o jakiś litr przy mojej normalnej jeździe,a nie żałuję sobie nigdy
macix85 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 ja wczoraj zrobiłem jak fabryka dala i będę obserwował co się dzieje .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się