Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Aktywacja wskazania naładowania akumulatora Wymiana Demontaz Kodowanie


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko dlaczego taki niedoładowany? I czym jest % stanu baterii? Myślałem, że na MMI pokazuje stan naładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MMI a bloki pomiarowe sa niestety roznice , krotko mówiac nigdy nie sa te same ( nie wiem czemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jego ogolny stan, jak wyglada wg Ciebie? Byl do niedawna zle zakodowany, wiec mogl dostac po d*pie.:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jego ogolny stan, jak wyglada wg Ciebie? Byl do niedawna zle zakodowany, wiec mogl dostac po d*pie.:kwasny:

Wg. mnie jest OK :wink: ja mam drugi rok i moj wskazuje juz 63% stan baterii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie MMI 2G:

[07 - Head Control]

[Adaptacja - 10] -> canal 02 -> dodajemy +32 do istniejacej wartości

Mam wartość 43 wiec powinienem wpisać 75? Czy jest jakis sposób przeliczenia na bity, bajty czy inne majty:grin: Pytam bo nic wyżej niż 44 ani niżej niż 40 nie da sie zapisać. Zielone menu MMI odblokowane i zaptaszkowany wskaźnik aku. Kodowanie robiłem VCDS 11.30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Restart MMI robiłem tylko po aktywacji zielonego menu. Poźniej nie robiłem po kodowaniu kanału 02 bo nie mogłem zmienić wartości z 43 na 75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mam tam dać? Weź i wytłumacz prosto bo jakoś nie pojmuję logiki VCDSa. Mam tak jak na screenie 43 i mam dodać 32. Jakby nie liczył to 75. Chyba że to jakaś wyższa matematyka:shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jego ogolny stan, jak wyglada wg Ciebie? Byl do niedawna zle zakodowany, wiec mogl dostac po d*pie.:kwasny:

Wg. mnie jest OK :wink: ja mam drugi rok i moj wskazuje juz 63% stan baterii

U mnie po 2 latach waha się pomiędzy 60-80%, rok temu miałem 100%, a teraz nawet po podłączeniu ładowarki (prostownik CTEK MXS 5.) nie może wskoczyć nawet na 90% :-(

---------- Post dopisany 25-09-2013 at 16:01 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2013 at 22:30 ----------

A jego ogolny stan, jak wyglada wg Ciebie? Byl do niedawna zle zakodowany, wiec mogl dostac po d*pie.:kwasny:

Wg. mnie jest OK :wink: ja mam drugi rok i moj wskazuje juz 63% stan baterii

U mnie po 2 latach waha się pomiędzy 60-80%, rok temu miałem 100%, a teraz nawet po podłączeniu ładowarki (prostownik CTEK MXS 5.) nie może wskoczyć nawet na 90% :-(

Mały update - w weekend odłączyłem akumulator na 30min i włączyłem ponownie - status wskazania akumulatora stał sie nieaktywny do momentu zapłonu silnika. Podłączyłem ładowarkę CTEK i o dziwo ładowało 3-4 godziny i status akumulatora pokazuje 100%:grin:

Wnioskuje, że odłącznie/załączenie akumulatora spowodowało odświeżenie monitorowania stanu akumulatora (wyzerowanie stanu uczenia się starzenia akumulatora) i dlatego jest ponownie 100%. Na Gateway'u 19 bloki pomiarowe opisujące aku 18/19/20... też lepiej wyglądają.

Po tygodniu wspomniane 100% wciąż pozastaje nawet po 45 minutowym skanowaniu i zabawą VCDSem. Więc coś podejrzane. Wykodawałem/zakodowałem, reset i wciąż 100%.

Co ciekawe przed odłączenie klemy akumulatora na Gateway'u blok 20 pokazywał „Batterry Capacity” Pojemniości baterii 13Ah, a po ściągnieci/założeniu klemy pojawiło się 47Ah (mój akumulator to 8K0915105 C - 12V; 340A; 70Ah)

przed odłączeniem klemy:

Akumulator_1.jpg

Po załączeniu klemy:

Akumulator_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super info. Muszę spróbować u siebie, bo też mam cuda. Codziennie rano 20 procent. Po ładowaniu niby było przez chwilę ok, a potem to samo. Jutro spróbuję, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem się dowiedzieć czy ustawienie poziomu akumulatora trzeba zrobić poprzez vcds czy wystarczy zrobić to poprzez odblokowane menu zielone i tam to ustawić dziki z góry za wszelkie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś też co dzień rano naładowanie spadało do 60-70%.

Aż pewnego dnia coś zaiskrzyło i auto nie odpaliło.

Okazało się, że upalił się kabel przy rozruszniku a że w tym modelu kabel leci od alternatora to się prawdopodobnie nie doładywał.

Po wymianie kabla na nowy cały czas mam 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w 2008r mmi2G też można to uruchomić?

Tylko nie mow ze nie czytałes pierwszego posta :grin:

Kodowanie MMI 2G:

[07 - Head Control]

[Adaptacja - 10] -> canal 02 -> dodajemy +32 do istniejacej wartości

Na koniec robimy RESTART MMI wchodzac w kanal 111 i wpisujemy 1 aby zrestartowac system .

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 643x460px.

batteriaj.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 641x463px.

bateriia1.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 639x461px.

batteria3.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 637x459px.

bateria4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem czytałem tylko gdzieś mi się obiło o uszy że to działa tylko od 2009r :) dzięki Grześ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...