Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Dziwne coś od czoła wiskozy , jakiś mikro pręcik pod gumką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie

Mam takowe pytanie , co to jest jak się zdejmie wiatrak od frontu pod zieloną gumką .Taki pręcik który jak się naciska to sprężynuje i wraca do wcześniejszej pozycji .Jest on zasłonięty taką blaszką mocowaną w żeberkach sprzęgła (wisko ) .

Dlaczego pytam otóż . Zmieniał mi mechanik rozrząd i napinacz paska micro i jak pojechałem zobaczyć co tam u niego to włąśnie rozbierał to co wyżej ( w sumie nie wiem poco ) i teraz mam głupie wrażenie że nawet na zimnym silniku jak dodam gazu to huczy wiatrak a wcześniej tego chyba nie było a może mi się tylko zdaje . Czy jakby tego nie założył to mogło by wisko trzymać na stałe ? Jak silnik jest zgaszony to wiatrakiem można kręcić nie jest zblokowane .

Pozdrawiam

Opublikowano

jest to zaworek, blaszka to bimetal, w zależności od temperatury sie wygina i wciska bardziej lub mniej precik. Pręcik ma za zadanie kontrolować przepływ oleju wewnątrz wiskozy. Tak w skrócie: wyższa temperatura, pręcik bardziej wysunięty -> większa ilośc oleju na sprzęgle -> wiatrak szybciej sie kręci

Opublikowano

jezeli nadal działa to nie ma problemu, zasprzegla jak silnik jest nagrzany?

Opublikowano

nie wiem czy zasprzęgla jakoś nie mam odwagi wsadzić tam ręki by sprawdzić czy trzyma :decayed: ale jak dodaje gazu to szumi głośno . Raczej jakby cały czas był załączony mi się widzi . Temperatura przed 90 czyli normalnie .

Czyli jakby źle założył bądź nie założył to nie dociska i dostaje więcej oleju i cały czas działa na maksa .

Dostałem się tam ręką i niby ta blaszka tam jest ale wubulwiona mocno . Dociskałem ją i sprężynuje , myślę że jak ją zdejmował to podważył wkrętakiem i odkształcił ja że wybulwiasta jest . Próbowałem zatrzymać wiatrak na pracującym silniku i nie ma szans . Przyjechałem do domu z godzinę temu i temperatura powinna być już wystarczająco mała a tu trzyma jak na stałe . Czy ta blaszka wróci do swojej pozycji ( odpowiedniego wygięcia ? )

Opublikowano

sprawdź czy na zimnym silniku ze wzrostem obrotów silnika wiskoza zaczyna sie krecic szybciej. (jezeli jest dobra to nie powinna sie krecic szybciej). Nastepnie po nagrzaniu silnika sprobój zatrzymac wiatrak, np patykiem, tylko zrób to z wyczuciem albo wyłącz nagrzany silnik i sprawdz czy wiatrak stawia opór.

Ogolnie zasada jest taka: zimny silnik mały opór -> łatwo zatrzymac wiatrak, ciepły silnik- większy opór

Opublikowano

Dostałem się tam ręką i niby ta blaszka tam jest ale wubulwiona mocno . Dociskałem ją i sprężynuje , myślę że jak ją zdejmował to podważył wkrętakiem i odkształcił ja że wybulwiasta jest . Próbowałem zatrzymać wiatrak na pracującym silniku i nie ma szans . Przyjechałem do domu z godzinę temu i temperatura powinna być już wystarczająco mała a tu trzyma jak na stałe . Czy ta blaszka wróci do swojej pozycji ( odpowiedniego wygięcia ? )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...