szymus_k Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Witam wszystkich i proszę o poradę. Problem dotyczy dziwnego zachowania auta (B5, 2.8) ACK ze skrzynią tiptronic. Od jakiegoś czasu, przy jeździe na biegu "D", przy niskich obrotach, czasami obroty skaczą o kilkaset, potem spadają (trwa to ułamek sekundy), tak jakby skrzynia szukała biegu i nie mogła się zdecydować co wrzucić, gdy w tym momencie przerzuce na TIP działa normalnie i nic się nie dzieje. Ogólnie skrzynia zmienia biegi dobrze. Auto działa dziwnie po rozgrzaniu, może na zimnym nie zauważyłem bo jest na ssaniu.??? Ostatnio - nie wymieniałem oleju w skrzyni, nie VAG-owałem (bo nie mam kabelka). Czy może to być wina uwalonego przepływomierza, czy skrzynia już dogorywa (ale w tipie działa zajeb...cie a)? Miał ktoś coś podobnego?
majkel_majki Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Nie wiem co to jest, ale myślę o przepustnicy bo objaw jest taki jakby nie ujmowało gazu na czas zmiany biegu.
Hoczmen Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Obstawiam na małą ilość oleju w skrzyni biegów. Miałem podobne objawy lecz u mnie skonczyło sie na wymianie skrzyni.. Na poczatku zobacz ile masz oleju. Jezeli to nie to, to bedziemy myśleć dalej.
szymus_k Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 Dzięki wielkie za podpowiedzi- możliwe że coś jest z przepustnica bo ostatnio jak u kumpla Vagowałem to wyskakiwał błąd o regulatorze wolnych obrotów - ale wtedy robiłem od razu adaptacje (nie wiem czy to ma jakiś związek bo wtedy tego problemu nie było), po świętach popatrze coś więcej. Mała ilość oleju - sprawdzę (nie osobiście bo nie mam dość cierpliwości i umiejętności - nie ma miarki), choć skrzynia na TIPIE działa idealnie. A jak już skrzynia się sypie do będę chulał aż padnie do końca i wtedy prawdopodobnie wymiana na manual albo jakaś używka TIP z forum z anglika:)
Arturoo Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Mało oleju lub słabe ciśnienie w skrzyni Zobacz ,czy nie ma jakichś wycieków ze skrzyni
szymus_k Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Wycieków nie ma na bank-wszędzie sucho. ostatnio zauważyłem, że to nie jest CHYBA od skrzyni, tylko po prostu mi obroty falują na niskich między 1200-1700 i poszarpuje silnikiem. Objawy nasiliły się jak zrobiło sie mokro na zewnątrz..???? Idzie z tym żyć- ale po co:) Może mam gdzieś przebicie na kablach WN, bo czasami raz na 30 odpaleń) przy odpalaniu jakby nie palił na wszystkie cylindry, ale trwa to tylko ułamek sekundy. Mechanik sugerował mi jeszcze przepustnice a inny sprzęgło hydrokinetyczne- narazie nie dałem rozbierać nikomu!
Arturoo Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 w czasie jazdy na np.4 biegu przy delikatnym przyśpieszaniu obroty falują zamiast powoli rosnąć ?[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 14:59_________________________________________________jeśli tak to sprzęgło do wymiany !!! ,proponuję od razu zanim kosz również wymieli po tym jak stanie pompa przeszedłem to u siebie
szymus_k Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 Dokładnie tak! faluja zamiast powoli rosnąć. Chyba mam gdzieś pomiędzy gratami od audi drugie sprawne sprzęgło... zanim jednak zacznę cokolwiek rozkręcać-pojadę do kogoś kumatego na dokładną diagnozę.
Arturoo Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Dokładnie tak! faluja zamiast powoli rosnąć. Chyba mam gdzieś pomiędzy gratami od audi drugie sprawne sprzęgło... zanim jednak zacznę cokolwiek rozkręcać-pojadę do kogoś kumatego na dokładną diagnozę. tak zrób ,wygląda ,że "parę" złociszy wydasz :gwizdanie:
szymus_k Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 jeżeli to sprzęgło to założe te drugie co mam i zamknę się z wszystkim w 0 zł
gringostar Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Panowie mam ten sam problem. U mnie delikatnie mokro pod skrzynią. Arturoo jaki mniej więcej koszt naprawy? Jakiś dobry warsztat ASB znasz w okolicach Katowic, Sosnowca? Dobry znaczy dobry i niedrogi
Arturoo Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 ja moją skrzynię serwisuję w Żorach w zakłądzie ,który tym się zajmuje ,mogę polecić spokojnie :good: , co do cen to lepiej podjechać do takiego warsztatu by ktoś wycenę robił ,a nie ja będę jasnowidzowi chleb odbierał
mobil014 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 kolega w A6 podobny przyapdek ma zastosowac wymiane oleju bo to podobo glowna przyczyna jak bedzie napisze .ale objawy takie jak twoje nawet jechalem tym altem i wk...wia to strasznie
gringostar Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 @mobil014 czekam więc z niecierpliwością na odpowiedź. Jeśli faktycznie wystarczyła by wymiana oleju to by było super z racji kosztów wklejam dwa linki: - film z jazdy - i moją A4 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=226835.new#new
mobil014 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 ok jak tylko cos bede juz wiedzial pisze do ciebie. pozdrawiam
szymus_k Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 W weekend daję na diagnozę, podzielę się tym bo widzę, że problem jest dosyć typowy;) jakby coś to piszcie!
fenix_ Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Miałem ten sam problem, co prawda mam skrzynie bez tiptronica. Zaczęło się od falowania w zeszłą zimę, late, było trochę lepiej i ze 3 miechy temu zaczęło się to falowanie nasilać, nie tylko na wyższych biegach między 4 a 5. W mieście przy równym gazie falowały obroty jakby skrzynia nie mogła się zdecydować, który bieg wrzucić. Rok temu wymieniłem olej i filtr - może dlatego się poprawiło na jakiś czas. Niestety takie awarie trzeba szybko usuwać, pomimo, że na vagu nie było żadnych biegów. tez cudowałem z przepustnicami, zmieniałem... W listopadzie odpalam rano samochód i coś rzęzi jakby rozrząd, wjechałem na kanał - zgrzyty ewidentnie ze skrzyni. Poszukiwanie warsztatu, który mi to naprawi na śląsku było udręką - panowie nie oglądając samochodu przez telefon diagnozowali 6000 zł albo sugerowali, że wgrają mi nowy soft za 500 zł i powinno pomóc... Wytargałem skrzynię ze samochodu, prawie 100kg żywej wagi Wysłałem na mazury do znajomego, na którego temat w internecie nie ma żadnej złej opinii a na placu zawsze ma same świeże samochody. Diagnoza padłą na uszkodzony konwerter (wymiana na nowy nie żaden regenerowany) - co było przyczyną mieszania biegów, pompę oleju i jakąś panewkę. Ponadto wymienił mi tarczki, gdyż tamte były już słabe z racji wieku + komplet uszczelnień na całą skrzynię. Cała przyjemność wyniosła mnie 3600 zł i wszystko na fakturę. Teraz skrzynia pracuje naprawde super, płynniej zmienia biegi, nic nie faluje. Nie jest to nowoczesna skrzynie więc cudów też nie ma co wymagać.
gringostar Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 @fenix_ Pamiętasz co to za warsztaty? Ja na forum znalazłem jeden polecany na śląsku: http://www.asbpalka.eu/oferta.html Tam w sumie mógłbym oddać. Co prawda lepiej jak by się znalazł jakiś w Sosnowcu albo Dąbrowie Górniczej o Olkuszu już nie mówiąc ale to jest kwestia fachowości nie odległości. Z drugiej jednak strony nie uśmiecha mi się dymać więcej niż 200km
fenix_ Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Dzwoniłem wszędzie na śląsku, z tego co pamiętam w sosnowcu też jest warsztat naprawiający ASB. Szukaj w google. Ja ze swek strony moge podać namiar na gościa, który mi robił skrzynię. Facet ma warsztat co prawda na mazurach ale zawsze można skrzynię kurierem wysłać. Jestem pewny na 10000% , że nie odstawia lipy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się