SZYNKAR Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Znalazłem taki filmik na youtube "Ekstremalne palenie klocków i tarcz hamulcowych" Pamiętacie wypadek polskiego autokaru we Francji na górskiej drodze? Jak spalić hamulce w górach? Sposób na teścia. Teść wyrzuca na luz (najmniej pali ) i hamuje hamulcami. Proste i efektywne. Po zjeździe z Wielkiej Sowy 700m i wychłodzeniu 5km po płaskim: prysnąłem wodą na JEGO tarcze hamulcowe, odparowała. Nie radzę dotykać skóra może zostać. Szpilki wyraźnie gorące, temperatura pracy łożyska koła nieprawidłowa. Nie powinna przekraczać 60stop! Energia wydziela się w tarczach i przechodzi do elementów przyległych, można spalić klocki. Potem nie ma czym hamować. Hamowanie silnikowe Z zajęć Eksploatacji pojazdów: "Silnik jest potężną maszyną cieplną zdolną bezpiecznie odprowadzić znaczną moc przez długi czas". Hamulce skonstruowane są do krótkotrwałego wyhamowania pojazdu a nie do pracy długotrwałej. Dlatego podczas zjazdu należy wrzucić taki sam bieg jak przy podjeżdżaniu (u mnie 1 lub 2, nigdy 3) i zjeżdżać na minimalnym gazie lub w ogóle, bez posługiwania się hamulcem i sprzęgłem. Jeżeli trzeba używać hamulca należy zredukować bieg. W ten sposób można zjechać bezpiecznie do samego środka ziemi. Taka spokojna jazda może być jednak nudna i frustrująca. Następuje niewielkie wychłodzenie silnika. Jak uszkodzić rozrząd? Kiedyś podczas zjazdu z Jaskini Niedźwiedziej aby przyspieszyć, naciskałem pedał sprzęgła, samochód (no dobra maluch) przyspieszał a potem gdy sprzęgło zwalniałem wchodził na maksymalne obroty i zwalniał. Po kilkudziesięciu takich operacjach łańcuszek zaczął dzwonić o obudowę (rozciągnął się). Od tej pory preferuję równomierne spokojne zjazdy z nóżkami z dala od pedałów. Bezpiecznej jazdy
ZuKeRs Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Ciekawe info dotyczące uszkodzenia układu rozrządu
SZYNKAR Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Wykorzystując pęd samochodu można chwilowo przekroczyć maksymalne obroty silnika, Czyli dodatkowa uwaga: hamować silnikiem należy już na szczycie a nie jak się rozpędzi.
mati921 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Zgadzam się z kolegą SZYNKAR redukować należy już na szczycie, bo np diesla można przekręcić.
Wandej Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Cięzaarowka np zjeżdzasz z góry na tym samym biegu na jakim na nią wjechałeś Ale tam jeszcze jest retadrder i hamulec górski Osobówka hamujesz silnikiem i pomagasz hamulcami... Lepszej opcji nie ma chyba
SZYNKAR Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 Ciekawe czy o hamowaniu silnikiem uczą na kursie prawa jazdy?
Guzik1 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Ciekawe czy o hamowaniu silnikiem uczą na kursie prawa jazdy? Mnie uczyli, a Ciebie?
SZYNKAR Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 Może... :mysli:nie wiem zakochany byłem :> i inne rzeczy miałem na główce
adrianus Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 troche z innej beczki, na tvn turbo w ice road truckers jakis czas temu, ktorys z kierowcow tamtejszych wspominal o jakims dodatkowym urządzeniu w swojej ciezarowce do wytrcania predkosci, nie byl to hamulec pomocniczy, awaryjny. tylko cos co jak mi sie kojarzy mialo nazwe zaczerpnieta od jakiegos nzwiska(pewnie wynalazcy) kojarzy moze ktos o co mi chodzi i ma wiecej info nt tego ustrojstwa?
SZYNKAR Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 [url=http://http://en.wikipedia.org/wiki/Retarder_(mechanical_engineering) Generalnie są trzy możliwości żeby zamienić pęd na ciepło (nie stosuje się tego w osobówkach): - przymknięcie wylotu spalin - silnik traci energię na sprężanie powietrza - tarcza metalowa + elektromagnesy - prądy wirowe grzeją tarczę - łopatki mieszają gęsty olej - ten się rozgrzewa Można prądnicą ładować akumulatory w samochodzie elektrycznym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się