maron_d Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witam wszystkich Mam problem z moim AFN'em, a właściwie z osprzętem ukł el. i już od tego wariuję No więc, wymieniłem wszystko co możliwe i auto dziś już rozładowuje aku i prawie wiemy co jest grane, ale chciałbym się poradzić. Otóż wymieniłem regulator napięcia w moim audi bo szczotki jak to kolega wymieniający ujął były w stanie agonalnym - czyt. tak jakby już ich nie było, a alternator dalej jakoś jeszcze ładował Po wymianie owego regulatora zaczęły się dziać cyrki... No więc podczas energicznego przyspieszania oraz na wyższych obrotach (3-3,5k rpm i wyżej) zapala się kontrolka akumulatora Myśleliśmy że winą tego jest sprzęgło, lecz po jego wymianie nic się nie polepszyło poza tym, że owe sprzęgło przestało szumieć bo i tak było zmęczone także na marne robota nie poszła W pewnym momencie podczas jazdy też zapaliła się kontrolka ABS-u, stwierdziliśmy, że jak zgaszę i odpalę ponownie to problem ustanie (Wtedy na climatroniku wykazało błąd nr 18.3, wie ktoś co to?). No więc zgasiliśmy jak dojechaliśmy do miejsca docelowego i... Skończył się prąd w aku Chcieliśmy rozbierać alternator czy czasem w środku coś nie jest nie halo, ale pomierzyliśmy podczas pracy silnika prąd jaki daje alternator i wychodzi 14.0-14.3V i kumpel stwierdził, że winę ponosi licznik i gubi masę Już rozkładam ręcę przy moim parchu bo męczę się z prądami ponad miesiąc bo a to czasu nie było a to wolnej gotówki i wychodzę z zapytaniem czy ktoś może coś podpomóc albo coś wie o podobnym przypadku Będę wdzięczny za każdą podpowiedź
basik9634 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 u mnie giną prod ale nie podczas jazdy przyczyna było to ze wzmacniacz zle był wpięty ale u ciebie jak waruje na obrotach to ja bym s ie zastanowił czy w kulki nie leci ten nowy regulator spotkałem sie z przypadkiem ze lądował za wysokim prądem nowy a tu ze nie ładuje to moze jest tu pies pogrzebany ale masę można zawsze sprawdzić tylko ze ona jak by nie łączyła to pewnie i na niskich obrotach bo tez sa drgania [br]Dopisany: 29 Grudzień 2011, 22:27_________________________________________________ewentualnie wepnij sie w obwód miernikiem i sprawdz jaki bezpiecznik ci wcina prąd jak to nie bedzie regulator ani masa
maron_d Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2011 Dzięki kolego za odpowiedź, ale regulator to nie będzie bo mierzyliśmy napięcie jakie daje alternator i jest w przedziale 14.0-14.3V Na niskich obrotach też do końca nie ładuje mimo że kontrolka się nie zapala, bo jeżdżąć spokojnie na niskich obrotach (nie doprowadzając do zapalenia sie kontrolki) rozładowało mi baterię i właśnie się parch ładuje
basik9634 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 to w takim razie proponuje sprawdzać kable czy moze maza z alternatora sie nie poluzowała
maron_d Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2011 Okej Ogarnę to, bo w sumie te klocki z kontrolką po dodaniu gazu zaczęły się po wymianie regulatora a co za tym idzie wyjęciem alternatora
basik9634 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 no widzisz wiec mozliwe ze przy alternatorze jeden kabel nie łączy może wsuwka sie rozgięła albo śrubka poluzowała
maron_d Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dodam jeszcze, że po przekręceniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka aku...
marjankowi Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 To może podstawowe pytanie, czy akumulator jest sprawny?
mlodyy Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 miałem cos podobnego po wymianie regulatora skusiłem sie niską cena kup or boscha i powinna być ok, ale wcześniej posprawdzaj kable może gdzieś nie łączą
Magicbattle Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne. a sprawdziles co vag ci pokazal?
damian12759 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 witam. miałem podobny przypadek w oplu astrze, też nie świeciła się kontrolka od ładowania (na początku myślałem że się spaliła) ale po przejechaniu kilkudziesięciu km zapaliła się kontrolka poduszek, radio zgasło a pod koniec trasy światła już prawie nie świeciły. jak dojechałem to samochód już nie miał prądu żeby odpalić. następnego dnia po godzinie poszukiwań winny okazał się przerwany przewód masowy od alternatora do nadwozia.
maron_d Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2011 Akumulator sprawny, regulator napięcia kupiłem BOSCHA po Vinie Co się okazało to nie było jednej z dwóch śrub masujących na regulatorze napięcia Przekręciliśmy śrubę z AWXa i hula Dziękuję Panowie za pomoc
basik9634 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 a mówiłem ze to kabel na alternatorze
Magicbattle Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 no widzisz zawsze jest tak, trzeba pomyslec co ostatnio bylo ruszane i temu uwaznie sie przyjrzec. bedzie zdrow hehe.
maron_d Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2011 Jest zdrów jest zdrów na całe szczęście Powiem Wam, że właśnie tak ostatnio dotarło mi do głowy, że te cyrki z brakiem masy zaczęły się jakoś dziwnie po wymianie regulatora napięcia... Rafale, dzięki za uświadomienie mnie, że jest to błahostka bo to właśnie dzięki Twojej pomocy zacząłem szukać co w trawie piszczy
basik9634 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 niema za co od tego jest forum aby sobie pomagać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się