krzycho78 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Witam Panowie nie dawno regenerowałem turbinę w swoim AWX od tamtej pory autko bardzo słabo się mi wkręca w dolnym zakresie obrotów tzn. do 2100-2200 obr jest strasznym mułem jedzie na samym silniku dopiero po przekroczeniu 2100 obr zaczyna ładnie pompować Przed regeneracją turbosprężarki silnik wkręcał się szybciej Znawców bardzo proszę o analizę logów i sugestię co może być tego powodem, niebawem wybieram się z reklamacja do firmy która mi ją regenerowała ale wcześniej wolę się upewnić czy przyczyna nie leży w innym miejscu statyczne 000 007 013 018 023 B.S. 003 004 011 dynamiczne 003-011 3 bieg pierwsza próba 003-011 3 bieg druga próba 003-011 4 bieg jedna próba tylko do 3000 obr na więcej nie pozwoliły warunki na drodze 008-010 Z góry dziękuję za wszelkie sugestie [mod]Czy masz problem z prawidłowym wstawieniem prefix-u!? W temacie wyraźnie zaznaczasz o jaki silnik chodzi, a wstawiasz prefix dotyczący wszystkich to ja się pytam czy we wszystkich B6 jest ten sam silnik co u Ciebie!!!! - poprawiłem kolejne wylądują w koszu[/mod]
DragonGTI Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam, kolego po tych logach nie widać zeby turbina była źle zregenerowana, dobrze pompuje, natomiast slabe wkrecanie sie moze byc spowodowane przepływką, tnie dawki co widać w grupie 008 Wedlug Twojego loga to wlasnie przeływka tnie dawke do 2000obr/min potem już sie to uspokaja. Zobacz sobie w grupie 008 od lewej na kolumne nr 3,4,5 tam Ci pisze ile powinne te wartosci wynosic. Moze to jest przyczyną ? Na Twoim miejscu zobaczył bym jeszcze na filtr powietrza i go zmienił a jesli dalej nic to podmien przepływkę i sprobuj wtedy co bedzie. Poza tym wtryski w grupie 13 na cyl. 2 i 3 mają dosyć wysokie już odchyłki.
grejf Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zaczął bym od sprawdzenia szczelności po migracji T, jak i drożności katalizatora...
krzycho78 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dzięki za zainteresowanie Filtr powietrza niedawno wymieniany także mogę go wykluczyć, jutro z kolegi VW który ma silnik AWX pożyczę przepływkę wtedy to sprawdzę Czy na tych wtryskach jeszcze mogę jeździć ? czy już zacząć oglądać się za nowymi Do kolegi grejf Czy logi wskazują na jakąś nieszczelność w dolocie?
DragonGTI Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Nie no wtryski jeszcze nie są tragiczne, to nie koniecznie inforumje o ich wymianie, czasem to wina paliwa (sam przerabiałem). Pojezdzij, zatankuj gdzieś jakieś dobre paliwo wtedy sprawdz jeszcze raz.. A jeśli nie to czyszczenie- wymiane stawiaj na końcu bo to często największe koszty.. Napisales w temacie ze turbina słabo pompuje ale wg logów masz dobre doładowanie takie jak zadane.. Kolega Ci napisał: Zaczął bym od sprawdzenia szczelności po migracji T, jak i drożności katalizatora... Jeśli wystepuje niedoładowanie to właśnie to są mozliwe przyczyny..ale suszara przeciez dobrze pompuje, tym bardziej ze wykonales 3 pomiary i są one do siebie podobne.
przemik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Kat jest ? Jesli tak to OUT.... Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu.
krzycho78 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 właśnie jestem po przekładce przepływki - niestety nic to nie zmieniło, zresztą wydaje mi się że czujnik MAF mierzy właśnie ilość powietrza która zasysa turbo w danym momencie Dzisiaj po południu zrobię jeszcze szczelinę poprzez wsadzenie śruby między katem a turbo
przemik Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 właśnie jestem po przekładce przepływki - niestety nic to nie zmieniło, zresztą wydaje mi się że czujnik MAF mierzy właśnie ilość powietrza która zasysa turbo w danym momencie . Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu.
grejf Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Do kolegi grejf Czy logi wskazują na jakąś nieszczelność w dolocie? Jakies rozszczelnienie, byc moze, warto popatrzyc zanim sie bedziesz brudzil, po tym test z uchylonym tlumikiem Tylko 1 test i juz, bo tam jak wiesz niezly zar leci, juz byl taki na AKP co nie malo samochod podpalil. Kwestia niedroznego kata az kluję w oczy po logach... ale.. moze panowie od regeeracji T ''mysleli'' ze Ci wyciagna bebechy kata i zostawia sama puchę, wowczas spaliny przechodza przez te ''puche'' jak woda w akwarium i zanim sie uksztaltuje optymalne cisnienie wydmuchu spalin, dopiero T osiaga zadane cisnienie... pisze to bo, jak wiesz nie mozna wykluczyc i takiej scenerii... polskich majstrów... szczegolnie, ze Ci zamulil po odbiorze T.
krzycho78 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 właśnie wróciłem z garażu Zrobiłem szczelinę między turbo a katem i szczerze nie zauważyłem żadnej zmiany, zbiera się tak samo czyli od 2100-2200 obr Tylko ludzie patrzyli na mnie jak na debila który jeździ bez tłumika Tak się jeszcze zastanawiam nad sztangą czy fachowcy przypadkiem jej nie przestawili - jak sądzicie? można to jakoś sprawdzić
grejf Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 rozumiem, szczeline tzn? pewno max 1cm... trzeba bylo kogos wziac, aby logowal Nd 011. Jezeli szybciej by uzyskiwalo żądanie by bylo klarowniej... bo z uchyleniem odpietym wydechem wzrostu mocy nie oczekuj.
banshee Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu. Dobrze, że już to napisałeś Przemek, bo to był niezły żart z tą przepływką Krzysztof, oczywiście masz w 100%rację - turbina późno wstaje. Może nie ma tragedii, ale nie jest wzorowo. To, że trzyma ciśnienie nie oznacza, że jest OK. Zerknij tutaj na moją turbinę - 1 link to program seria na 3 biegu: Oraz 2 link - po programie również na 3 biegu: Wychodzę z założenia, że dla AWX/AVF turbina na 3- biegu powinna przy 1600obr. pompować już 1600mbar (na 4 biegu trochę wcześniej) i później w ułamku czasu dobić przynajmniej do zadanego, czego u ciebie brak. Możliwe, że u ciebie w turbinie wirnik ma większe opory - taka już regeneracja... P.S. Znalazłem też loga na 4 biegu, jednak po programie. Tak, czy siak powinna wstawać szybciej niż na 3 biegu, bo auto wolniej się rozpędza. teraz możesz porównać ze swoimi.[br]Dopisany: 04 Styczeń 2012, 20:09_________________________________________________Tu kolega wrzucił bardzo ładne logi - zerknij jak wstaje turbo i jak reaguje w 011BS http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=237352.0
DragonGTI Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu. Dobrze, że już to napisałeś Przemek, bo to był niezły żart z tą przepływką Krzysztof, oczywiście masz w 100%rację - turbina późno wstaje. Może nie ma tragedii, ale nie jest wzorowo. To, że trzyma ciśnienie nie oznacza, że jest OK. Zerknij tutaj na moją turbinę - 1 link to program seria na 3 biegu: Oraz 2 link - po programie również na 3 biegu: Wychodzę z założenia, że dla AWX/AVF turbina na 3- biegu powinna przy 1600obr. pompować już 1600mbar (na 4 biegu trochę wcześniej) i później w ułamku czasu dobić przynajmniej do zadanego, czego u ciebie brak. Możliwe, że u ciebie w turbinie wirnik ma większe opory - taka już regeneracja... P.S. Znalazłem też loga na 4 biegu, jednak po programie. Tak, czy siak powinna wstawać szybciej niż na 3 biegu, bo auto wolniej się rozpędza. teraz możesz porównać ze swoimi. Może i coś śmiesznego napisałem - nie jestem znawcą... banshee zobacz logi tego pana i zwróc uwage na przepływke i na to przy jakich obrotach podaje zadaną wartość a kolega niech wrzuci logi na innej przepływce.. Wytłumacz mi dlaczego tutaj takich wartości nie ma ? U mnie jest podobnie przy testach jak w logu poniżej: http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67605.html U krzycho78 dopiero około 2000 rpm ta wartość mu sie wyrównuje, dlatego tak napisalem. Możliwe, że u ciebie w turbinie wirnik ma większe opory - taka już regeneracja... Jeśli tak już jest po regeneracji to po co szukać dziury w całym?
banshee Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 banshee zobacz logi tego pana i zwróc uwage na przepływke i na to przy jakich obrotach podaje zadaną wartość a kolega niech wrzuci logi na innej przepływce.. bo turbo pompuje od dołu, dlatego. P.S. Ten uśmiech był bez podtekstów. Pozdrawiam
krzycho78 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 Do kolegi grejf Tłumik nie był całkiem odpięty zrobiłem szczelinę między turbem a tłumkiem ok 1-1,5cm włożyłem kawałek śruby i z taką szczeliną zrobiłem test-ale bez żadnej poprawy, nie logowałem tego ponieważ obserwowałem obrotomierz i widziałem że turbo wstaje nadal od 2100 obr Dzięki Sławek w końcu utwierdziłeś mnie w przekonaniu że to jednak moje regenerowane turbo jest winowajcą tak słabego dołu, a tak na marginesie moje logi w porównaniu do twoich po prostu żenada, też bym takie chciał mieć Proszę nie myśleć że szukam dziury w całym, wyobraźcie że wsiadacie do swojej ślicznotki odpalacie ją a następnie wciskacie pedał gazu do samej podłogi i czekacie aż samochód zacznie wam jechać od 2100-2200 obr dla mnie przynajmniej jest to bardzo frustrujące i niebezpieczne przy włączaniu się do ruchu Pozdrawiam
lukaszlsw Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Pojedź do tych specjalistów co robili niech zrobią tak jak ma być, w końcu za to zapłaciłeś. Miałem podobny problem też mi do 2tys nie jechał. Wymieniłem wszystko odpowiedzialne za podciśnienie (n75, przewody, gruszka,) wyregulowałem sztangę i od 1500obr się zbiera Próbowałeś podciśnienie podpiąć bezpośrednio na gruszlę,a by kierownice były w pozycji max doładowanie?
grejf Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 krzycho, szkoda, ze nie logowałeś to by kompletnie jednoznacznie wskazalo na regeneracje ''bez wyważarki'' laserowej....tzn kiszkę Z uchylonym rozszelnionym wydechem, przed 2,2RPM bedziesz miał muła, to jakbys mial dziure w wydechu blisko i sprężenie spalin idzie w gwizdek... a po logu 011 bys porownal czy T zbiera sie szyciej [poniewaz nie ma oporu po przez ewnt. przytkanie katalizatora]... Tez bym pojechal do nich i pokazal logi jaką taczkę Ci uszyli... bez dwuch zdań. Jezeli zaplacilem za to.
krzycho78 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 podciśnienie sprawdzałem jeszcze za nim opisałem to na forum gruszkę T podłączałem na krótko pod króciec pompy vacum - bez zmian 2100 podłączałem N75 pożyczony z auta kolegi z pominięciem podciśnienia EGR i klapy gaszącej - bez zmian 2100 została mi chyba tylko sztanga do regulacji, jeżeli ktoś organoleptycznie wytłumaczy mi jak to zrobić-sprawdzić chętnie skorzystam z pomocy zresztą i tak nie mam już nic do stracenia
lukaszlsw Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 zaznacz sobie położenie takie jak jest teraz, farbą zmierz suwmiarką żebyś miał jak do tego wrócić. Skracając powinno poprawić się wstawanie turbiny. Tylko nie przesadź, na początek skręć o dwa obroty i się przejedź. zrób loga.[br]Dopisany: 05 Styczeń 2012, 13:54_________________________________________________Ale skoro podpinałeś podciśnienie na krótko i nic to nic ci to nie da :gwizdanie:
banshee Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Tylko nie przesadź, na początek skręć o dwa obroty i się przejedź. zrób loga. 1 obrót - skrócić na początek! Możesz się pobawić z tą regulacją. U ciebie wygląda to tak: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294887 Na pewno masz farbę, więc popuszczasz kontrę NR1 (klucz 10) i nakrętką NR2, zwracając uwagę na ślad farby kręcisz w prawo (skracasz sztangę) o 1 obrót, aż znów farba pokryje się z farbą na nieruchomej dźwigni (czarna w której obsadzona jest ta nakrętka moletowana). Żadna suwmiarka nic nie da, bo sztanga zawsze jest lekko ściśnięta w gruszce. Wystarczy liczenie obrotów i zapisanie tego gdzieś na kartkę - każdej próby, bo idzie się łatwo pomylić przy n-tej kombinacji ile obrotów w którą stronę się zrobiło. 1 - szą regulacje zrób na zimnym silniku,abyś się nie oparzył - zdemontuj dolot powietrza i powinno być dojście - ja tak zawsze robiłem. P.S. Ja też szukam dobrej używki... :-) Jest na allegro jedna od arl po przebiegu 60kkm, za 1100zł , ale gościu nie odpisuje na maile, bo chciałem zapytać, czy ten przebieg od nowości czy od regeneracji... A właśnie! Jak poznać używane turbo, czy było regenerowane????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się