Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Turbosprężarka w AWX po regeneracji słabo pompuje do 2100 obr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

Panowie nie dawno regenerowałem turbinę w swoim AWX od tamtej pory autko bardzo słabo się mi wkręca w dolnym zakresie obrotów tzn. do 2100-2200 obr jest strasznym mułem jedzie na samym silniku dopiero po przekroczeniu 2100 obr zaczyna ładnie pompować

Przed regeneracją turbosprężarki silnik wkręcał się szybciej

Znawców bardzo proszę o analizę logów i sugestię co może być tego powodem, niebawem wybieram się z reklamacja do firmy która mi ją regenerowała ale wcześniej wolę się upewnić czy przyczyna nie leży w innym miejscu

statyczne

000

71d5ef982ad43deem.jpg

007

b6d2abeb514e36e6m.jpg

013

5b21e19a4d2f6469m.jpg

018

726f8b1f1ad629adm.jpg

023

ffbacf6f7d08588dm.jpg

B.S.

003

7930ce0e2d38a41am.jpg

004

f58a0ca0736d6eaam.jpg

011

0f7549ec2ad67703m.jpg

dynamiczne

003-011 3 bieg pierwsza próba

71cb3ea9b25de590m.jpg

003-011 3 bieg druga próba

bd6587fe5e8e4648m.jpg

003-011 4 bieg jedna próba tylko do 3000 obr na więcej nie pozwoliły warunki na drodze

81e45fa12f24ed6bm.jpg

008-010

47e9008db8b997a0m.jpg

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie

[mod]Czy masz problem z prawidłowym wstawieniem prefix-u!? W temacie wyraźnie zaznaczasz o jaki silnik chodzi, a wstawiasz prefix dotyczący wszystkich to ja się pytam czy we wszystkich B6 jest ten sam silnik co u Ciebie!!!! - poprawiłem kolejne wylądują w koszu[/mod]

Opublikowano

Witam, kolego po tych logach nie widać zeby turbina była źle zregenerowana, dobrze pompuje, natomiast slabe wkrecanie sie moze byc spowodowane przepływką, tnie dawki co widać w grupie 008

Wedlug Twojego loga to wlasnie przeływka tnie dawke do 2000obr/min potem już sie to uspokaja.

Zobacz sobie w grupie 008 od lewej na kolumne nr 3,4,5 tam Ci pisze ile powinne te wartosci wynosic.

Moze to jest przyczyną ?

Na Twoim miejscu zobaczył bym jeszcze na filtr powietrza i go zmienił a jesli dalej nic to podmien przepływkę i sprobuj wtedy co bedzie.

Poza tym wtryski w grupie 13 na cyl. 2 i 3 mają dosyć wysokie już odchyłki.

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie

Filtr powietrza niedawno wymieniany także mogę go wykluczyć, jutro z kolegi VW który ma silnik AWX pożyczę przepływkę wtedy to sprawdzę

Czy na tych wtryskach jeszcze mogę jeździć ? czy już zacząć oglądać się za nowymi

Do kolegi grejf

Czy logi wskazują na jakąś nieszczelność w dolocie?

Opublikowano

Nie no wtryski jeszcze nie są tragiczne, to nie koniecznie inforumje o ich wymianie, czasem to wina paliwa (sam przerabiałem).

Pojezdzij, zatankuj gdzieś jakieś dobre paliwo wtedy sprawdz jeszcze raz.. A jeśli nie to czyszczenie- wymiane stawiaj na końcu bo to często największe koszty.. Napisales w temacie ze turbina słabo pompuje ale wg logów masz dobre doładowanie takie jak zadane..

Kolega Ci napisał:

Zaczął bym od sprawdzenia szczelności po migracji T, jak i drożności katalizatora...

Jeśli wystepuje niedoładowanie to właśnie to są mozliwe przyczyny..ale suszara przeciez dobrze pompuje, tym bardziej ze wykonales 3 pomiary i są one do siebie podobne.

Opublikowano

Kat jest ?

Jesli tak to OUT....

Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu.

Opublikowano

właśnie jestem po przekładce przepływki - niestety nic to nie zmieniło, zresztą wydaje mi się że czujnik MAF mierzy właśnie ilość powietrza która zasysa turbo w danym momencie

Dzisiaj po południu zrobię jeszcze szczelinę poprzez wsadzenie śruby między katem a turbo

Opublikowano

właśnie jestem po przekładce przepływki - niestety nic to nie zmieniło, zresztą wydaje mi się że czujnik MAF mierzy właśnie ilość powietrza która zasysa turbo w danym momencie

.

Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu.

:)

Opublikowano

Do kolegi grejf

Czy logi wskazują na jakąś nieszczelność w dolocie?

Jakies rozszczelnienie, byc moze, warto popatrzyc zanim sie bedziesz brudzil, po tym test z uchylonym tlumikiem Tylko 1 test i juz, bo tam jak wiesz niezly zar leci, juz byl taki na AKP co nie malo samochod podpalil. Kwestia niedroznego kata az kluję w oczy po logach...

ale.. moze panowie od regeeracji T ''mysleli'' ze Ci wyciagna bebechy kata i zostawia sama puchę, wowczas spaliny przechodza przez te ''puche'' jak woda w akwarium i zanim sie uksztaltuje optymalne cisnienie wydmuchu spalin, dopiero T osiaga zadane cisnienie...

pisze to bo, jak wiesz nie mozna wykluczyc i takiej scenerii... :) polskich majstrów... szczegolnie, ze Ci zamulil po odbiorze T.

Opublikowano

właśnie wróciłem z garażu

Zrobiłem szczelinę między turbo a katem i szczerze nie zauważyłem żadnej zmiany, zbiera się tak samo czyli od 2100-2200 obr

Tylko ludzie patrzyli na mnie :cool1: jak na debila który jeździ bez tłumika

Tak się jeszcze zastanawiam nad sztangą czy fachowcy przypadkiem jej nie przestawili - jak sądzicie? można to jakoś sprawdzić

Opublikowano

rozumiem, szczeline tzn? pewno max 1cm... trzeba bylo kogos wziac, aby logowal Nd 011. Jezeli szybciej by uzyskiwalo żądanie by bylo klarowniej... bo z uchyleniem odpietym wydechem wzrostu mocy nie oczekuj. :rolleyes:

Opublikowano

Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu.

Dobrze, że już to napisałeś Przemek, bo to był niezły żart z tą przepływką :polew:

Krzysztof, oczywiście masz w 100%rację - turbina późno wstaje. Może nie ma tragedii, ale nie jest wzorowo.

To, że trzyma ciśnienie nie oznacza, że jest OK.

Zerknij tutaj na moją turbinę - 1 link to program seria na 3 biegu:

q1pcryivjqrsl2igju_thumb.jpg

Oraz 2 link - po programie również na 3 biegu:

mb7jax9fc74mvizlbk73_thumb.jpg

Wychodzę z założenia, że dla AWX/AVF turbina na 3- biegu powinna przy 1600obr. pompować już 1600mbar (na 4 biegu trochę wcześniej) i później w ułamku czasu dobić przynajmniej do zadanego, czego u ciebie brak.

Możliwe, że u ciebie w turbinie wirnik ma większe opory - taka już regeneracja...

P.S. Znalazłem też loga na 4 biegu, jednak po programie. Tak, czy siak powinna wstawać szybciej niż na 3 biegu, bo auto wolniej się rozpędza.

l6jm2gyvi2x4y4qhpe_thumb.jpg

teraz możesz porównać ze swoimi.[br]Dopisany: 04 Styczeń 2012, 20:09_________________________________________________Tu kolega wrzucił bardzo ładne logi - zerknij jak wstaje turbo i jak reaguje w 011BS

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=237352.0

Opublikowano

Podmiana przeplywomierza dla mnie bedzie tylko stratą czasu.

Dobrze, że już to napisałeś Przemek, bo to był niezły żart z tą przepływką :polew:

Krzysztof, oczywiście masz w 100%rację - turbina późno wstaje. Może nie ma tragedii, ale nie jest wzorowo.

To, że trzyma ciśnienie nie oznacza, że jest OK.

Zerknij tutaj na moją turbinę - 1 link to program seria na 3 biegu:

q1pcryivjqrsl2igju_thumb.jpg

Oraz 2 link - po programie również na 3 biegu:

mb7jax9fc74mvizlbk73_thumb.jpg

Wychodzę z założenia, że dla AWX/AVF turbina na 3- biegu powinna przy 1600obr. pompować już 1600mbar (na 4 biegu trochę wcześniej) i później w ułamku czasu dobić przynajmniej do zadanego, czego u ciebie brak.

Możliwe, że u ciebie w turbinie wirnik ma większe opory - taka już regeneracja...

P.S. Znalazłem też loga na 4 biegu, jednak po programie. Tak, czy siak powinna wstawać szybciej niż na 3 biegu, bo auto wolniej się rozpędza.

l6jm2gyvi2x4y4qhpe_thumb.jpg

teraz możesz porównać ze swoimi.

Może i coś śmiesznego napisałem - nie jestem znawcą...

banshee zobacz logi tego pana i zwróc uwage na przepływke i na to przy jakich obrotach podaje zadaną wartość a kolega niech wrzuci logi na innej przepływce..

Wytłumacz mi dlaczego tutaj takich wartości nie ma ? U mnie jest podobnie przy testach jak w logu poniżej:

http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67605.html

U krzycho78 dopiero około 2000 rpm ta wartość mu sie wyrównuje, dlatego tak napisalem.

Możliwe, że u ciebie w turbinie wirnik ma większe opory - taka już regeneracja...

Jeśli tak już jest po regeneracji to po co szukać dziury w całym?

Opublikowano

banshee zobacz logi tego pana i zwróc uwage na przepływke i na to przy jakich obrotach podaje zadaną wartość a kolega niech wrzuci logi na innej przepływce..

bo turbo pompuje od dołu, dlatego.

P.S. Ten uśmiech był bez podtekstów.

Pozdrawiam

Opublikowano

Do kolegi grejf

Tłumik nie był całkiem odpięty zrobiłem szczelinę między turbem a tłumkiem ok 1-1,5cm włożyłem kawałek śruby i z taką szczeliną zrobiłem test-ale bez żadnej poprawy, nie logowałem tego ponieważ obserwowałem obrotomierz i widziałem że turbo wstaje nadal od 2100 obr

Dzięki Sławek

w końcu utwierdziłeś mnie w przekonaniu że to jednak moje regenerowane turbo jest winowajcą tak słabego dołu, a tak na marginesie moje logi w porównaniu do twoich po prostu żenada, też bym takie chciał mieć

Proszę nie myśleć że szukam dziury w całym, wyobraźcie że wsiadacie do swojej ślicznotki odpalacie ją a następnie wciskacie pedał gazu do samej podłogi i czekacie aż samochód zacznie wam jechać od 2100-2200 obr dla mnie przynajmniej jest to bardzo frustrujące i niebezpieczne przy włączaniu się do ruchu

Pozdrawiam

Opublikowano

Pojedź do tych specjalistów co robili niech zrobią tak jak ma być, w końcu za to zapłaciłeś. Miałem podobny problem też mi do 2tys nie jechał. Wymieniłem wszystko odpowiedzialne za podciśnienie (n75, przewody, gruszka,) wyregulowałem sztangę i od 1500obr się zbiera :good: Próbowałeś podciśnienie podpiąć bezpośrednio na gruszlę,a by kierownice były w pozycji max doładowanie?

Opublikowano

krzycho, szkoda, ze nie logowałeś to by kompletnie jednoznacznie wskazalo na regeneracje ''bez wyważarki'' laserowej....tzn kiszkę

Z uchylonym rozszelnionym wydechem, przed 2,2RPM bedziesz miał muła, to jakbys mial dziure w wydechu blisko i sprężenie spalin idzie w gwizdek... a po logu 011 bys porownal czy T zbiera sie szyciej [poniewaz nie ma oporu po przez ewnt. przytkanie katalizatora]...

Tez bym pojechal do nich i pokazal logi jaką taczkę Ci uszyli... bez dwuch zdań. Jezeli zaplacilem za to.

Opublikowano

podciśnienie sprawdzałem jeszcze za nim opisałem to na forum

gruszkę T podłączałem na krótko pod króciec pompy vacum - bez zmian 2100

podłączałem N75 pożyczony z auta kolegi z pominięciem podciśnienia EGR i klapy gaszącej - bez zmian 2100

została mi chyba tylko sztanga do regulacji, jeżeli ktoś organoleptycznie wytłumaczy mi jak to zrobić-sprawdzić chętnie skorzystam z pomocy zresztą i tak nie mam już nic do stracenia

Opublikowano

zaznacz sobie położenie takie jak jest teraz, farbą zmierz suwmiarką żebyś miał jak do tego wrócić. Skracając powinno poprawić się wstawanie turbiny. Tylko nie przesadź, na początek skręć o dwa obroty i się przejedź. zrób loga.[br]Dopisany: 05 Styczeń 2012, 13:54_________________________________________________Ale skoro podpinałeś podciśnienie na krótko i nic to nic ci to nie da :gwizdanie:

Opublikowano

Tylko nie przesadź, na początek skręć o dwa obroty i się przejedź. zrób loga.

1 obrót - skrócić na początek!

Możesz się pobawić z tą regulacją.

U ciebie wygląda to tak:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294887

Na pewno masz farbę, więc popuszczasz kontrę NR1 (klucz 10) i nakrętką NR2, zwracając uwagę na ślad farby kręcisz w prawo (skracasz sztangę) o 1 obrót, aż znów farba pokryje się z farbą na nieruchomej dźwigni (czarna w której obsadzona jest ta nakrętka moletowana).

Żadna suwmiarka nic nie da, bo sztanga zawsze jest lekko ściśnięta w gruszce. Wystarczy liczenie obrotów i zapisanie tego gdzieś na kartkę - każdej próby, bo idzie się łatwo pomylić przy n-tej kombinacji ile obrotów w którą stronę się zrobiło.

1 - szą regulacje zrób na zimnym silniku,abyś się nie oparzył - zdemontuj dolot powietrza i powinno być dojście - ja tak zawsze robiłem.

P.S. Ja też szukam dobrej używki... :-)

Jest na allegro jedna od arl po przebiegu 60kkm, za 1100zł , ale gościu nie odpisuje na maile, bo chciałem zapytać, czy ten przebieg od nowości czy od regeneracji...

A właśnie!

Jak poznać używane turbo, czy było regenerowane????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...